تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
plusresetminus
حزب الله : تکمیل لیست بازیگران «دینامیت»، فراخوان جشنواره‌ی حسنات، ورود «جشن دلتنگی» به شبکه نمایش خانگی و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
۰
کد مطلب : ۱۷۵۵۵۴
در سینما و تئاتر چه خبر است؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،این فیلم سینمایی که توسط مسعود اطیابی کارگردانی می‌شود مضمونی کمدی دارد و به زودی فیلمبرداری آن آغاز می‌شود.
 
 تهیه «دینامیت» بر عهده سید ابراهیم عامریان است.
 
پیش از این حضور پژمان جمشیدی، احمد مهرانفر، نازنین بیاتی، زیبا کرمعلی، نادر سلیمانی، میرطاهر مظلومی، مجید شهریاری و امید روحانی در این فیلم سینمایی قطعی شده بود.
 
«دینامیت» جدیدترین همکاری اطیابی و عامریان بعد از فیلم «تگزاس» است که این روزها با فروش بیش از ۱۴ میلیارد تومان همچنان در سینماها در حال اکران است.
 
پیش بینی می شود «دینامیت» با توجه به مضمون کمدی و ترکیب بازیگرانش از فیلم های پرفروش سال ۹۷ باشند.
 
فراخوان هشتمین جشنواره ملّی فیلم کوتاه حسنات اصفهان اعلام شد
 
فراخوان هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان با تایید شورای سیاستگذاری این جشنواره اعلام شد.
 
به گزارش ستاد خبری هشتیمن جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، فراخوان هشتمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان اعلام شد.
 
این دوره از جشنواره در چهار بخش مسابقه ملی شامل فیلم‌های کوتاه  داستانی، مستند و پویانمایی، فیلم‌نامه کوتاه با موضوع اصلی احسان و نیکوکاری و با موضوعات ویژه اخلاق و مفاهیم آسمانی آن و نقد انحطاط اخلاقی و ارزش های فراموش شده اجتماعی، جامعه از نگاه جوانان؛ خواست‌ها و نیازهای جوانان، تسهیل گری وکارآفرینی اجتمـاعی، زن و ارزش های آن درجامعه، آب حفظ منابع  ارزشمند آن ، روش‌هـای بهینه مصرف انرژی   ،حفظ و احیای محیط زیست و فضاهای مجازی و تأثیر آن برجامعه برگزار می‌شود.
 
همچنین در این دوره از جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان برای نخستین بار   مسـابقه ملی" شهر درقاب تصویر"به منظور کشف ایده‌های ناب  فیلمسازان جوان کشور و روایتی نو ازمضمون  نیکوکاری  درشهر، درقالب فیلم کوتاه و با موضوعات حقوق شهرونـدی وتأثیر آن در روابط انسانی و اجتماعی، شادابی ونشاط اجتماعی، شهر ایمن ،شهر پاک، خـانه وخـانواده وسبک زنـدگی ایـرانی- اسلامـی وهر موضوعی که مسائل شهری را در بر گیرد، برگزار می‌کند.ل
 
فیلمسازان وعلاقمندان می‌توانند فیلم‌های کوتاه داستانی –مستند و پویانمایی خود را با موضوعات زیر از شهر خود تهیه کرده وبه دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
 
مسابقه مستند پورتره نیز از دیگر بخش‌های جدید جشنواره حسنات است که در هشتمین دوره آغاز بکار می‌کند.  فیلمسازانی که فیلم های کوتاه مستندی را با موضوع خیــّرین ونام آوران علــم وهــنر تهیه نموده اند،میتوانند دراین بخش شرکت کنند.
 
بخش مسابقه دانشجویی اصفهان نیز به منظور کشف استعدادهای جوان در حوزه سینما و فیلم کوتاه درشهر اصفهان، دانشجویان مراکز دانشگاهی، هنرآموزان مراکز آموزشی وانجمن‌های سینمای جوانان استان اصفهان از نوآوری‌های مسئولان برگزاری جشنواره حسنات در دوره هشتم است که در این بخش علاقمندان می‌توانند فیلم‌های کوتاه داستانی-مستند وپویانمایی خود را که باموضوعات جشنواره تهیه شده باشند، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
 
ارایه گواهی ومستندات مکتوب ازمراکز مذکور برای دانشجویان وهنرآموزان  به دبیرخانه جشنواره الزامی است.
 
مدت زمان آثار تولید شده در بخش‌ سینمای ملی، مستند پورتره و مسابقه دانشجویی اصفهان حداکثر 30 دقیقه اعلام شده است و علاقمندان در بخش شهر در قاب تصویر نیز باید آثار خود را تا حداثر پنج دقیقه تولید و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
 
برای شرکت در جشنواره تکمیل فرم فقط از طریق سایت جشنوارهhasanatfilm.ir امکان پذیر است و دریافت کد از سایت به ازای هر اثر ثبت شده الزامی است . لازم است نام فیلم ، نام فیلمساز ، شماره تماس فیلمساز و کد دریافتـی اثـر روی DVD نوشته شود
 
همه آثار ارسالی می بایست با بالاترین کیفیت ضبط شده ارسال شوند .فیلم‌های ارسالی می‌بایست به صورت ( فایل دیتا ) بر روی DVDهای 9  و یا 4.7 گیگابایت و یا flash memory  باشند. ضمناً فیلم‌های ارسالی حتماً در قالب سیستم پخش 25 فریم pal ارائه شوند. در غیر این صورت پس از راهیابی اثر به بخش مسابقه هر نوع مشکل در نمایش فیلم به عهده فیلمساز می‌باشد.
 
آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات تا اول آبان ماه اعلام شده است.
 
علاقمندان برای مطالعه کامل فراخوان هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات می‌توانند به نشانی الکترونیکی hasanatfilm.ir  مراجعه کنند.
 
معرفی هیات بازخوانی و انتخاب طرح ها و متون بخش خردسال
 
آناهیتا غنی زاده ، منصور خلج و افسانه زمانی بازخوانی و انتخاب طرح ها و متون بخش خردسال را بر عهده گرفتند.
 
به گزارش روابط عمومی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ، هیات سه نفره متشکل از آناهیتا غنی زاده ، منصور خلج و افسانه زمانی خوانش و انتخاب نمایشنامه ها و طرح های رسیده به بخش خردسال جشنواره امسال را بر عهده گرفتند.
 
«جشن دلتنگی» در «سینما روایت» این هفته روی پرده می‌رود
 
سینماروایت در چهارمین برنامه از سری جدید خود، فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.
 
به گزارش...، «جشن دلتنگی» فیلمی به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه‌کنندگی علی قائم مقامی است که اکران آن در سینماهای کشور به تازگی به پایان رسیده است. داستان این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد در ارتباط با رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن با فضای مجازی است.
 
این فیلم سال گذشته در بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد و در آن بازیگرانی چون بابک حمیدیان، محسن کیایی، بهنام تشکر، مینا ساداتی، پانته‌آ پناهی‌ها، ساغر قناعت و پریوش نظریه به ایفای نقش پرداختند.
 
جلسه نمایش و نقد و بررسی این اثر در برنامه «سینما روایت» روز یکشنبه 21 مرداد ماه، ساعت 17:30 با حضور علی قائم مقامی تهیه‌کننده اثر و محمدامین نوروزی منتقد سینما در مجموعه فرهنگی-هنری اسوه واقع در خیابان انقلاب، نبش خیابان بهار جنوبی برگزار می‌شود.
 
گفتنی است شرکت در این مراسم برای عموم مخاطبان آزاد و رایگان است.
 
همچنین در خبر دیگر اعلام شده است که این فیلم به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است.
 
خسیس به هفته پایانی رسید
 
نمایش کمدی موزیکال خسیس به کارگردانی مریم کاظمی 26 مرداد به اجرای عمومی خود در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر پایان می دهد.
 
خسیس اثر جاودانه مولیر که این روز ها با کارگردانی مریم کاظمی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر  روی صحنه است تنها شش اجرای دیگر میزبان تماشاگران خواهد بود.
 
اجرای ویژه نمایش آنشرلی با موهای قرمز
 
نمایش «آنشرلی با موهای خیلی قرمز» در روز دوشنبه 22 مردادماه 97، یک سانس ویژه اجرا خواهد رفت.
 
به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، به دلیل استقبال گسترده مخاطبان، نمایش «آنشرلی با موهای خیلی قرمز» به نویسندگی فراز دهکردی و کارگردانی امیربهاور اکبرپور دهکردی در روز دوشنبه 22 مردادماه 97، در دو سانس ساعت 19 و 20:45 اجرا خواهد رفت.
 
این نمایش که از آثار برگزیده بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی می باشد، از 25 تیرماه به روی صحنه رفته و با استقبال کم نظیری از سوی تماشاگران مواجه شده است.
 
بنا بر این گزارش در نمایش «آن شرلی با موهای خیلی قرمز» سید مهدی حسام الذاکرین، آرزو عبدالهی، مائده رفیعی و مهرداد حبیبیان به ایفای نقش می پردازند.
 
این نمایش درباره‌ی خواهر و برادری به اسم ماریلا و متیو است که تصمیم می گیرند پسر بچه ای را به فرزندی قبول کنند، اما به‌جای آن پسر بچه، دختر بچه ای به اسم آنشرلی وارد خانه شان می شود و...
 
علاقه‌مندان می توانند برای دیدن نمایش «آن شرلی با موهای خیلی قرمز»  که تا 25 مرداد ماه هر روز –به جز شنبه‌ها- ساعت 19 به صحنه می‌رود، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.
 
مهدی پاکدل «تنگه ابو قریب»را با مردم می بیند
 
 مهدی پاکدل یکشنبه 21 مرداد ساعت 23:20 در سینما ازادی با مخاطبان به تماشای «تنگه ابو قریب» می‌نشیند.
 
«تنگه ابو قریب»به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان،عنوان بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر را به خود اختصاص داد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین