تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
plusresetminus
حزب الله : یکی از مراجع تقلید گفت: در روز قدس فریاد فلسطینی‌ها در دنیا طنین‌انداز می‌شود تا نسل‌های مسلمین متوجه شوند که قبله اول مسلمانان از پیکره اسلام قطع شده است و این قطعه باید به پیکر جامعه اسلامی وصل شود.
۰
کد مطلب : ۱۱۷۰۵۳
دعوت آیت‌الله العظمی مکارم به حضور در راهپیمایی روز قدس

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، آیت‌الله العظمی  مکارم شیرازی در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مدرسه امام کاظم،(ع)  با اشاره به در پیش بودن  روز جهانی قدس خاطرنشان کرد: روز قدس روز وفاداری مسلمانان به قدس شریف و اعلام بیزاری از غاصبان و پشتیبانان غاصبان است؛ اسراییل اخیرا جمله هایی بیان کرده است که تا کنون می خواستیم با فلسطینی ها کنار بیاییم تا سپس بتوانیم با اعراب دیگر مصالحه کنیم، ولی امروز قضیه برعکس شده است و ابتدا باید با اعراب کنار بیایم و سپس بتوانیم با فلسطینی ها به مصالحه برسیم.

وی تاکید کرد: در روز قدس فریاد فلسطینی‌ها در دنیا طنین انداز می شود تا نسل های مسلمین متوجه شوند که قبله اول مسلمانان از پیکره اسلام قطع شده است و این قطعه باید به پیکر جامعه اسلامی وصل شود.

وی در ادامه یکی از مهمترین سفارشات امام علی(ع) به امام حسن(ع) و در واقع به تمام شیعیان را  نظم در امور بیان کردند و گفتند: ولی متاسفانه امروز نظم زندگی بسیاری از انسان ها از هم گسسته است. متاسفانه امروزه در ازدواج ها مشاهده می‌کنیم که این نظم از هم پاشیده است و برخی گمان می‌کنند که با مهریه‌های عندالمطالبه برای خود یک زندگی بهتری ایجاد می‌کنند در حالی که بسیاری از دامادهای جوان برای مراسم عقد خود وام ازدواج از بانک گرفته و زندگی اش با وام اداره می شود ولی همین مهریه عندالمطالبه برخی دختران را تشویق می‌کند که عقد را به هم بزنند و صاحب ثروت شوند.  این مهریه‌ها باعث اعتبار نیست، بلکه باعث بی اعتباری است؛ تازه از این گذرگاه که بگذرند مساله جهیزیه فرا می رسد؛ گاهی از ما سوال می شود که برخی از اقلام جهیزیه ای که برای ما داده اند در طول عمر ما مصرف می شوند آیا باید خمس دهیم یا خیر؟ در حال حاضر دختران بسیاری وجود دارند که عقد کرده اند، ولی به خانه شوهر نمی روند چون جهیزیه ندارند؛ اگر برخی از این هزینه های بی مورد کم شود می توان دختران بسیاری را به خانه بخت فرستاد؛ این مسایل همه بی نظمی است.

این مرجع تقلید افزود: امام علی(ع) در آخرین وصیت های خود به ما، نظم در کارها را به ما بیان کرده اند؛ متاسفانه امروز مشاهده می شود که رانندگی ها ما نظم ندارد؛ کشته های بسیاری که ما در رانندگی در کشور می دهیم به اندازه یک جنگ تمام عیار است. وقتی که تعداد کشته های ما در سال یک درصد کم می شود حس خوشبختی می کنیم در حالی که این مساله بسیار تاسف برانگیز است. اگر می خواهیم مملکت آبادی داشته باشیم و جوانان بیکارمان کار پیدا کنند و فقر ریشه کن شود، باید یک نظم عمیقی در میان ما حاکم باشد. عقیل برادر امام علی(ع) در خواست می کند که مقداری از سهم اش از بیت المال را اضافه کند، ولی به دلیل اینکه می خواهد که بین او و مردم تبعیض قائل شود به او درسی تاریخی داد تا در ابد ماندگار شود.

وی گفت: در قانون اساسی ما نوشته شده است که مذهب رسمی کشور ما شیعه علی بن ابیطالب(ع) است، ولی آیا عمل همگان بر اساس برنامه های امام (ع) است. خانواده ها در این شب ها باید خود را منظم کنند؛ طلاق ها و قهرها و زندان ها به واسطه مهریه ها و بی کاری ها زیبنده یک جامعه شیعی نیست.

وی اظهار کرد: پیکر و قبر امام علی(ع) تا زمان امام صادق(ع) که ایشان قبر ایشان را به شیعیان نشان دادند، از نظرها مخفی بود تا مبادا خوارج و دشمنان اهل بیت(ع) تعرضی به قبر ایشان کنند؛ در همان زمان در زمان هارون بازهای شکاری وی به بیابان رفتند و برگشتند که هارون متوجه شد که زیر تپه هایی که بازها به آن سمت رفتند و بازگشتند، قبر امام متقین است. هارون ها رفتند و مردند، بنی امیه ها رفتند و مردند، ولی امروزه جمعیت عاشقان امام علی(ع) از سراسر جهان عاشقانه به سمت حرم حضرت حرکت می کنند زیرا آنچه برای خداست می ماند، ولی آنچه که غیر از خدا و برای هوای نفس است که از یادها می رود.
منبع : حوزه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین