تاریخ انتشاريکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
plusresetminus
حزب الله : رئیس سازمان سیا در مصاحبه ای ضمن تکرار ادعاهای نخ نما شده علیه ایران از افزایش چشمگیر قدرت ایران در سال های اخیر خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۴۴۰۵۳
نفوذ ایران طی۷ سال گذشته افزایش یافته است
 

 

                       
                       

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «مایک پمپئو» رئیس سازمان سیا در مصاحبه با «ام اس ان بی سی» ضمن اعلام اینکه ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است از افزایش چشمگیر نفوذ ایران در سال های اخیر سخن گفت.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به صراحت اعلام کرد که میزان نفوذ ایران طی ۶ یا ۷ سال گذشته افزایش یافته و در ادامه مدعی شد: ایران با نفوذ گسترده‌ای که در منطقه به دست آورده، امروز بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکاست. ایران در همه‌جا در سراسر خاورمیانه حضور دارد. صادقانه صحبت کنیم، ۷ سال گذشته، فاجعه بوده و به ایرانی ها اجازه داده شده دایره نفوذشان را در تمام آن منطقه مهم افزایش دهند.

وی در مورد اینکه آیا ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده یا خیر مدعی شد: من قضاوت در این مورد را به دیگران واگذار می‌کنم. چیزی که می‌توانم بگویم این است ایران، کماکان جمهوری اسلامی ایران باقی مانده است، ایران بزرگترین حامی تروریسم باقی مانده است. درباره توافق هسته‌ای، در تمام طول مسیر، ایران توافق را به چالش کشیده، یعنی دامنه تفاهمات حاصل‌شده در توافق را گسترده کرده است.

پمپئو در ادامه اظهارات خود گفت: امروز، ما می‌بینیم که این کشور دارای نفوذ فراوانی است، نفوذی که نسبت به آنچه ۶ یا ۷ سال پیش بود، افزایش یافته است، خواه نفوذ بر دولت بغداد باشد، یا افزایش قدرت حزب‌الله و لبنان، و یا اینکه کارشان کنار حوثی ها در یمن و خواه بصورت شیعیان عراقی که کنار مرز سوریه می‌جنگند.

رئیس سیا در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سؤال که از نظر وی گروه‌های افراطی مستقر در شهر «رقه» سوریه و سایر نقاط جهان تهدید بزرگتری علیه آمریکا هستند یا ایران و گروه حزب‌الله لبنان، گفت: «خوب، آنها از اساس متفاوت هستند. یکی، یک دولت ــ ملت قدرتمند با ثروت، منابع و حکومتی سازمان‌یافته است، بنابراین درباره اینکه کدام تهدید طولانی‌مدتی علیه ایالات متحده هستند، می‌توانم بگویم که ایران، تهدیدی طولانی‌مدت‌تر است. اما من همیشه درباره اینکه آنها را رده‌بندی کنم، تردید دارم. داعش امروز تهدید عمده‌ای علیه آمریکا است و ما بایستی هر کاری که می‌توانیم برای شکست آنها انجام دهیم.

کره شمالی

رئیس سیا همچنین در بخش دیگری از مصاحبه‌اش اعلام کرد تهدید کره شمالی از موضوعاتی است که هر روز با دونالد ترامپ، رئیس جمهور  آمریکا درباره‌اش صحبت می‌کند.

وی در این خصوص گفت: من و دونالد ترامپ هر روز حدود یک ساعت در کاخ سفید با یکدیگر صحبت می‌کنیم و روزی نیست که رئیس جمهور درباره کره شمالی و اینکه آمریکا چطور می‌تواند به تهدیدات آن پاسخ دهد، از من سوال نکند.

پمپئو در ادامه افزود: در ۲۰ سال گذشته آمریکا امیدوار بود که کره شمالی رویکردش را تغییر دهد و به بخشی از تمدن غرب تبدیل شود. اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد چنین اتفاقی رخ خواهد داد. ما به سیاست هایی احتیاج داریم که برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی، این کشور را تحت فشار قرار دهد. آنها حتی به این قابلیت که آمریکا را با یک سلاح هسته ای در معرض خطر قرار دهند، بسیار نزدیک شده اند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین