تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
plusresetminus
حزب الله : آسمان صبحگاهی فردا سه‌شنبه 24 مهر شاهد پدیده همنشینی سیاره‌های ناهید و تیر خواهد بود.
۰
کد مطلب : ۱۸۰۵۵۸
ملاقات "تیر" با خواهر خوانده زمین در آسمان صبحگاهی فردا

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مسعود عتیقی دبیر انجمن نجوم آماتوری ایران  با اشاره به این پدیده گفت: در ساعت 6 و 30 دقیقه صبح روز سه‌شنبه ٢٤ مهر پدیده همنشینی سیاره‌های "تیر"و "ناهید" رخ می‌دهد.
 
وی زاویه جدایی این دو جرم آسمانی را ٦.٢درجه ذکر کرد و یادآور شد: در این زمان این سیارات در آسمان نیستند ولی در غروب روز سه‌شنبه این اجرام در آسمان خواهند بود. اما در آن زمان نیز نور پس از غروب خورشید مانع از مشاهده سیارات تیر و ناهید خواهد شد.
 
سیاره زهره یا ناهید (ونوس) دومین سیاره منظومه خورشیدی به شمار می‌رود که مدار آن در میان مدارهای زمین و تیر (عطارد) قرار گرفته‌ است. زهره نزدیکترین سیاره به زمین است و بعد از ماه، درخشان‌ترین جرم آسمانی طبیعی است که به هنگام شب در آسمان زمین دیده می‌شود.
 
این سیاره به خاطر نزدیکی به زمین، آن را خواهر زمین نیز می‌مامند ضمن آنکه یکی از سیاره‌های سنگی و فشرده و دارای آتشفشان‌های فعال، زمین‌لرزه و رشته‌کوه است.
 
سیاره عطارد یا تیر نیز کوچکترین و نزدیکترین سیاره به خورشید و سطح رو به خورشید به‌ دلیل نزدیکی به خورشید، بسیار داغ و سطح پشت به خورشید آن نیز بسیار سرد است.
 
این سیاره دارای حفره‌های کوچک و بزرگ زیادی است که حکایت از برخورد شهاب‌سنگ‌ها دارد البته قطر برخی از دهانه‌ها به ده‌ها کیلومتر می‌رسد. برخی از این دهانه‌ها محل خروج مواد مذاب است که امروزه با سنگ‌های مذاب پر شده‌اند و مانند کوه‌های آتشفشانی هستند.
 
تیر، کوه و آتشفشان‌های بزرگ و عمده‌ای ندارد و از نظر فعالیت‌های زمین‌شناختی سیاره‌ای مرده به‌شمار می‌آید.
 
عطارد از دسته سیاره‌های زمین‌سان است ضمن آنکه این سیاره همانند سیاره‌های ناهید و ماه، حالت‌های گوناگونی از هلال تا قرص کامل را به خود می‌گیرد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین