تاریخ انتشارسه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
plusresetminus
حزب الله : با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و فرا رسیدن نوروز 97 سیما و منظر ورودی اصلی کرج در خط 4 حصار بهسازی می شود.
۰
کد مطلب : ۱۶۰۷۵۸
سیما و منظر ورودی اصلی کرج بهسازی می شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، با توجه به اینکه  همواره  مجموعه اي از عناصر طبیعی و مصنوع اعم از کالبد و فضاهاي شهر، انسانها، رفتارها و فعالیت هاي آنها و...آیینه ي تمام نماي ویژگی هاي تاریخی، فرهنگی، اقتصادي و طبیعی هر شهر محسوب می شوند و از آنجا که منظر و سیماي یک شهرخوب با قابلیت تأثیرگذاري بر ادراك شهروندان از تجربه ي زندگی شهري در تحقق آن شهر مطلوب نقش عمده اي دارد، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج به منظور تغییر چهره و ایجاد سیما و منظر در حاشیه خط 4 حصار  به عنوان ورودی اصلی کرج، اقدام به عملیات بهسازی و توسعه فضای سبز در این قسمت از شهر کرده است.
 
حاشیه خط 4 حصار در منطقه 11 شهرداری کرج  از جمله مناطقی است که به جهت شاه راه  بودن در این منطقه و تردد مسافران در این محل،  آیینه  شهر کرج محسوب می شود و  ایجاد سیما و منظر مطلوب در این قسمت از شهر حاکی از فرهنگ و هویت این کلانشهر است .
 
از طرفی نابسامانی و آشفتگی سیماي شهري در ابعاد و لایه هاي مختلف آن بر روحیات و رفتارهاي شهروندان تأثیرقابل توجهی می گذارد و سبب تنزل کیفیت محیطی می شود و نارضایتی شهروندان نسبت به شهر و عدم تلاش براي بهبود وضعیت آن را رقم می زند.
 
بر همین اساس تلاش مجموعه مدیریت شهری علاوه بر ارایه ي راهکارهاي اجتماعی و فرهنگی و سیاستگذاري، از طریق وضع قوانین و ضوابطی ناظر بر ارتقاي کیفی منظر شهري و هدایت طرح هاي توسعه ای است.
 
در این راستا سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اقدام به بهسازی و بهبود تمامی مناطق 10 گانه شهر کرج در حوزه های منظر آرایی و فضای سبز  کرده است.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین