تاریخ انتشاريکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
plusresetminus
حزب الله : آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به اینکه عربستان با خرید سلاح به دنبال خدمت به مستکبران است، گفت: در هر نوبت بمب باران یمن مستکبران ۷۵۰۰ دلار به عربستان می‌دهد؛ اسرائیل گرا را می‌دهد و عربستان مردم یمن را به شهادت می‌رساند.
۰
کد مطلب : ۸۲۰۰۵
عربستان بابت هر بار بمباران یمن از اسرائیل پول می‌گیرد
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،آیت الله العظمی نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار داشت: اسلام مانند درختی است که شاخه‌های متعددی دارد که مسئولان باید برای پیشرفت آن در زمینه‌های مختلف تلاش کنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه شاخه فرهنگ، سیاست و مدیدریت از شاخه‌های اصلی اسلام است افزود: شاخصه اقتصاد از جمله مهم‌ترین بخش‌های درخت انقلاب است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه اموال سرمایه خدا هستند که در برابر آن مسئولیتی وجود دارد خاطر نشان کرد: هر کسی سرمایه‌ای دارد وظیفه‌ای نیز در برابر آن دارد.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت بانک‌ها کار شما با سرمایه مردم ارتباط دارد افزود: جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که در همه زمینه‌ها پیش رو باشد و اقتصاد نیز از جنبه‌های مهم پیشرفت جامعه است.

آیت الله العظمی  نوری همدانی با اشاره به اینکه به طور کلی کسانی دنبال قرض می‌روند که آبرومند هستند افزود: به همین دلیل است که ثواب قرض دادن بیشتر از صدقه دادن است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه کسانی که در زندان‌ها هستند در اولویت هستند کمک اقتصادی و قرض دادن قرار گیرند گفت: کسانی که معتاد بودند و اکنون از این بیماری نجات یافته‌اند و کسانی که صاحب زن و فرزند هستند باید در اولویت باشند تا پول‌ها در مسیر درست هزینه شود.

استاد برجسته حوزه علمیه باتاکید بر اینکه مسئولان باید اهل معروف باشند تصریح کرد: یکی از درهای بهشت باب معروف است و مختص کسانی است که در دنیا به دنیال حل مشکلات مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه اهل معروف کسانی هستند که نه تنها در دنیا بلکه در آخرت هم اهل معروفند افزود: این‌ها بر اثر ثواب دنیایی خود در آخرت ثوابی را اضافه می‌آورند و بر اساس عادت خود در دنیا ثواب خود را به نیازمندان آخرت می‌دهند.

آیت الله العظمی  نوری همدانی با تاکید بر دوری از ربا خاطر نشان کرد: ربا مانند موریانه است و همه چیز را نابود می‌کند و باید مراقب ورود آن به اموال بود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه علامه طباطبایی در تفسیر المیزان بیان کرده است در دنیا دو گناه وجود دارد که از همه گناهان بالا‌تر است گفت: یکی از این گناهان مربوط به امور اقتصادی و دیگری سیاسی است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه در هفت جای قرآن ربا نفی شده است و حکم جنگ با خدا را دارد تصریح کرد: در کشورهای اروپایی که امروز شاهد تظاهرات 99 درصدی هستیم ین اتفاقات منشا در ربا و اعتراض نسبت دارد.

وی با اشاره به جنبش 99 درصدی در آمریکا گفت: روز به روز ربا خواران قدرتمند‌تر و ضعیفان که‌‌ همان جنبش 99 درصدی هستند ضعیف‌تر می‌شوند.

آیت الله العظمی نوری همدانی خاطر نشان کرد: این فدرت‌های یک در صدی در جهان به این روش عمل می‌کنند که قدرت‌هایی را ایجاد می‌کنند که حامی آن‌ها باشند و در ازای آن کسانی که به قدرت رسیدند باید تابع این قشر باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه قدرت‌های فاسد جهان و مستکبران کارخانه‌های اسلحه سازی را در جهان ساخته‌اند گفت: در هر نوبت بمب باران یمن مستکبران 7500 دلار به عربستان می‌دهد و اسرائیل گرا را می‌دهد و صد‌ها مرتبه این بمب افکن‌ها مردم را به شهادت می‌رسانند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه عربستان بیشترین میزان سلاح را خریداری کرده است و مردم محروم از آن‌ها دل خون هستند افزود: مردم هر روز متحد می‌شوند و کشورهایی که نوکر آمریکا و استکبار هستند مانند خود مستکبران نابود می‌شوند و این یک کار تدریجی است.

آیت الله نوری همدانی خاطر نشان کرد: سقوط حسنی مبارک نمونه‌ای سقوط ظالمان است و ربا خواران بالاخره نابود می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم ربا جنگ با خدا معرفی شده است و بزرگ‌ترین گناه در اقتصاد است گفت: زیر سیطره کفار قرار گرفتن و به سلطه گر‌ها میدان دادن گناه سیاسی است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: سلطه‌گری و سلطه پذیری از این نوع گناه است و باید در جامعه این مسئله فرهنگ سازی شود و باید در این زمینه سرمشق دیگران باشید.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین