تاریخ انتشارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
plusresetminus
حزب الله : اتهام اخیر واشنگتن مبنی بر دخالت شماری از افسران اطلاعاتی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از سوی وزارت خارجه روسیه تلاش برای مسموم کردن فضا پیش از دیدار رؤسای جمهوری ۲ کشور تعبیر شد.
۰
کد مطلب : ۱۷۳۰۷۹
وزارت خارجه روسیه به اتهامات اخیر آمریکا واکنش نشان داد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، وزارت خارجه روسیه در واکنش به اتهام اخیر مبنی بر دخالت ۱۲ افسر اطلاعاتی روس در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا که از سوی وزارت دادگستری این کشور مطرح شده است، گفت: این اتهام به‌وضوح با هدف مسموم کردن فضا درآستانه دیدار رؤسای جمهوری ۲ کشور انجام می‌شود. نیروهای سیاسی مؤثر در آمریکا که مخالف عادی‌سازی رابطه ۲ کشور هستند و طی ۲ سال گذشته به‌دنبال بدنام کردن روسیه بوده‌اند، دروغی دیگر را که به زودی فراموش می‌شود دستاویزی برای سودجویی قرار داده‌اند.
 
وزارت خارجه روسیه در ادامه از اینکه واشنگتن با انگیزه‌های سیاسی  به نشر اکاذیب و طرح اتهام می‌پردازد ابراز تاسف کرد.
 
وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه ۱۲ افسر اطلاعاتی روسیه را به هک وبگاه کمیته انتخاباتی حزب دموکرات، کمیته ملی حزب دموکرات و کارزار انتخاباتی «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم کرد.
 
«راد روزنستاین» معاون دادستان کل آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز جمعه با اعلام این کیفرخواست، این ۱۲ افسر اطلاعاتی روسیه را به «توطئه چینی برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا» متهم ساخت.
 
وی در ادامه افزود: در این کیفرخواست هیچ شهروند آمریکایی در مظان اتهام قرار نگرفته و این فعالیت هکری نیز بر روند شمارش آراء یا نتایج انتخابات مذکور هیچگونه تأثیری نداشته است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین