تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
plusresetminus
عكس زیر امام و مرحوم دكتر صادق طباطبايى را در طبقه دوم هواپيماى ٧٤٧ شركت اير فرانس در شب دوازده بهمن ٥٧ نشان می‌دهد.
۰
کد مطلب : ۱۳۳۳۷۰

 

سیدحسن خمینی با انتشار این عکس در اینستاگرام خود نوشت: «پدرم ، مرحوم يادگار امام نقل مى كردند كه هواپيمايى كه با آن به ايران آمدند دو طبقه بود و مسئولان هواپيما چند صندلى را در طبقه ى بالا برداشته بودند كه امام بتوانند شب را در آنجا استراحت كنند. مى گفتند وقتى جاى خواب امام را انداختم و امام به بستر رفتند، من آمدم به طبقه ى پايين ، ولى چند لحظه بعد يادم افتاد كه چيزى را جا گذاشته ام ، رفتم كه آن را بردارم ، ديدم كه امام به راحتى به خواب رفته اند و سپس دقيقاً مطابق شب هاى ديگر پس از ساعاتى براى نماز شب برخواستند.
 
حقيقت آن است كه همه ما شب هايى را گذرانده ايم كه فرداى آن كار مهمى داشته باشيم و مى دانيم اضطراب لازمه ى چنين شب هايى است و به همين جهت مى توانيم درك درستى از اهميت اين آسودگى و از غير عادى بودن اين آرامش و طمأنينه روحى امام پيدا كنيم. در شبى آنچنان مهم - كه تاريخ سرزمين ما را رقم زد و به جرأت مى توان گفت علاوه بر اينكه مهمترين شب در زندگى امام بوده ، در تاريخ ايران از شبهاى كم نظير به حساب مى آيد- چنين آرامش روحى تنها و تنها بر ضميرى آرام و جانى مطمئن به رحمت خدا و دلى سرشار از اعتماد به مردم مستولى مى شود.
 
همه كسانى كه امام را مى شناسند و از نزديك توفيق ديدار ايشان را داشته اند به خوبى واقفند كه همين آرامش كه ريشه در توكل به خدا و اعتماد به فهم و قدرت مردم داشت ، بزرگترين رمز توفيقات ايشان بود. نكته اى كه در همين عكس به خوبى هويداست.»
 
عکس دیده نشده از امام خمینی(ره) در هواپیمای ایرفرانس
منبع : فردا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین