تاریخ انتشارسه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
plusresetminus
حزب الله : نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به برخی زیاده‌خواهی‌های ۱+۵، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس شورای اسلامی، بازرسی از مناطق نظامی محال ممکن است.
۰
کد مطلب : ۸۷۳۰۷
اگر غرب زیاده‌خواهی را کنار بگذارد، توافق خوب دور از دسترس نیست
 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،محمدحسین فرهنگی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مسؤولان ارشد نظام، اظهار داشت: رهبر انقلاب ابتدا به تاریخچه روشنی از روند مذاکرات هسته‌ای اشاره کردند و فرمودند که مذاکرات هسته‌ای از دولت دهم آغاز شده است.

وی با بیان این‌که سخنان مهم رهبر انقلاب برخی واقعیات کمتر گفته شده را مطرح کرد، گفت: آن زمانی که کشور به اورانیوم 20 درصد نیاز داشت، غربی‌ها قول دادند که به ما بدهند، اما بارها این مسأله را به تأخیر انداختند و خلف وعده کردند، البته باور نداشتند که جوانان ایرانی خود می توانند به این سطح علمی دست یابند.

فرهنگی با اشاره به این‌که دستاوردهای مهم هسته‌ای، غرب را مجبور به مذاکره کرده است، تصریح کرد: بیش از آن که ما نیازمند مذاکره باشیم، آمریکا و کشورهای غربی نیازمند نشستن دور یک میز با حضور ایران هستند، چرا که امروز ثابت شده نه تنها در مسأله هسته‌ای ایران، بلکه بسیاری از معادلات منطقه‌ای بدون حضور ایران حل نمی شود.

عضو هیأت رییسه مجلس با اشاره به این‌که تصویب طرح اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر صیانت از دستاوردهای هسته‌ای در راستای رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، گفت: بازرسی از مناطق نظامی محال است، ضمن این‌که تأکید دوباره رهبری بر لغو یکباره تحریم‌ها نیز بایستی مدنظر طرف‌های مذاکره قرار گیرد.

وی با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان افزود: اگر غرب زیاده‌خواهی را کنار بگذارد، توافق خوب دور از دسترس نیست، انتظار داریم تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز بدون قبول هیچ فشاری از سوی طرف مقابل، با آرامش و تدبیر نسبت به تدوین توافق‌نامه احتمالی اهتمام داشته باشند.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین