تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
plusresetminus
حزب الله : وزیر امور خارجه ترکیه اظهار کرد که سخنی مبنی بر این که با بشار اسد همکاری یا او را تایید می‌کند، نگفته است.
۰
کد مطلب : ۱۸۵۶۷۰
سخنی دال بر همکاری با اسد نگفتم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنانی در پاسخ به سوالاتی در پارلمان این کشور تصریح کرد: من سخنی دال بر این که با اسد همکاری یا او را تایید می‌کنیم، نگفتم.
 
وی با تأکید بر این که ترکیه مسبب بحران سوریه نبوده است، گفت: در روزهای اخیر آیا رفتار صورت گرفته با پناهجویانی که به مناطق تحت کنترل دولت سوریه بازگشته‌اند را پیگیری کرده‌اید؟ ما هیچ‌ وقت نگفتیم و نخواهیم گفت که اقدامات بشار اسد را تأیید می‌کنیم.
 
چاووش‌اغلو گفت: من در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اگر در سوریه انتخابات عادلانه برگزار و اسد پیروز شود، آیا با او همکاری می‌کنید، گفتم که اگر انتخابات دموکراتیک و قابل اعتماد برگزار شود، همه این موضوع را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند. این سخنان به این معنی نیست که ما اسد را تأیید می کنیم و با او همکاری خواهیم کرد.
 
او ادامه داد: ما برای برقراری آتش‌بش ادلب و مسأله تشکیل کمیسیون قانون اساسی به مذاکرات ژنو می‌رویم و یک روند سیاسی آغاز می شود. ما گفتیم که در حالی که با نظارت سازمان ملل یک روند سیاسی در سوریه آغاز می‌شود، این کشور را برای برگزاری انتخابات عادلانه، دموکراتیک و شفاف آماده کرده و حمایت می‌کنیم.
 
چاووش‌اوغلو در ارتباط با استرداد گولن، گفت: اف‌بی‌آی در ۱۵ ایالت تحقیقاتی عمیق در خصوص سازمان گولن آغاز و به ما اعلام کرده که بر اساس کشفیات، چهره سیاه این سازمان شروع به آشکار شدن کرده است. حتی در برخی ایالت‌ها از جمله نیوجرسی بازداشت‌هایی انجام شده است.
 
وزیر خارجه ترکیه پیش‌تر طی اظهاراتی اعلام کرده بود: اگر بشار اسد از راه‌های دموکراتیک انتخاب شود همکاری با وی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین