تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
plusresetminus
حزب الله : رئیس شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: مدیریت شهری مسئولیت و وظیفه خود را برای حراست از تنفس شهروندان و پاک نگه داشتن هوا با احداث طرح های مرتبط و مسیرهای مناسب به انجام رسانده که از جمله این اقدامات احداث یکی از بزرگترین تونل های شهری به نام محتشم کاشانی است.
۰
کد مطلب : ۱۳۱۹۴۹
ابر پروژه محتشم کاشانی بخشی از ادای وظیفه مدیریت شهری در قبال آلودگی هوا است



به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،  محمود دادگو با بیان اینکه هر گاه به آسمان خیره می شویم حجم زیادی از دود و غلظت آلاینده ها را به تماشا می نشینیم، از این آسیب سنگین زیست محیطی برای شهر ابراز تاسف کرد و بیان داشت: مردم ما حق دارند که در هوایی رقیق و ملایم نفس بکشند و از زیبایی های طبیعت بهره ببرند. اما متاسفانه ترافیک و دود ناشی از کارخانجاتی که اطراف این شهر و استان واقع شده اند، ساکنان کلانشهرها و نقاط اطراف را از تنفسی سالم محروم کرده است.

وی افزود: هر یک از این مشکلات با تدابیری عمیق و برنامه ریزی شده قابل رفع است اما متاسفانه فرصت های موجود در این زمینه به سرعت از دست می رود؛ با این همه مدیریت شهری کرج کوشیده است تا حد توان و وسع خود نسبت به ارائه راهکارها و انجام اقداماتی که بتواند قدری از این مشکل بکاهد، اقدام کند.

دادگو، کارنامه عمرانی شهر کرج بخصوص در دوره چهارم شورای اسلامی شهر را ویژه و مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: دوراندیشی و مدیریت بهینه شورا و شهرداری کرج در ارائه طرح ها و انجام عملیات اجرایی پروژه ها، طی سال های اخیر بسیار قابل توجه بوده و استفاده شورا از توان اجرایی شهردار کرج توانسته است گام بلندی در راستای پیشرفت های عمرانی شهر رقم بزند.

رئیس پارلمان شهری کرج، نمونه هایی از این پیشرفت ها را عنوان کرد و افزود: ساخت پل های حامی و حافظ، تقاطعات شهدای پلیس، شهدای غواص، شهدای دانش آموز، ادامه بلوار ماهان، تقاطع بزرگ حصارک، تقاطع شهید آجرلو تنها بخشی از اقداماتی بود که مدیریت شهری طی دوره چهارم به انجام رساند تا بخشی از وظیفه ذاتی خود در قبال آرامش و امنیت تردد و تنفس شهروندان را فراهم آورد.

وی، همه این اقدامات را در مقایسه با آغاز عملیات اجرایی طرح بزرگراه شمالی، کوچک دانست و در توصیف این ابرپروژه ملی و استانی گفت: بزرگراه شمالی راهی است که پنجره آرامش و تحول در ترافیک شهری را به روی شهروندان کرجی و استان البرز می گشاید و عبوردهنده حجم قابل توجهی از خودروهای عبوری به شهرها و استان های اطراف، بدون ورود به درون شهر و آلوده کردن بیش از پیش منطقه خواهد بود.

دادگو همچنین، یکی از برجسته ترین شکوفایی های عمرانی شهر کرج را در احداث و بهره برداری از زیرگذر بزرگ مهرویلا عنوان کرد و بیان داشت: روزانه ساکنان زیادی ساعات خود را صرف توقف در مسیرهای پرترافیک این منطقه می کردند که با احداث پروژه بزرگ محتشم کاشانی و کوتاه شدن قابل توجه مسیرهای دستیابی، صرفه جویی بسیاری در وقت، هزینه و سوخت شهروندان خواهد شد.

به گفته این مسئول، از تدبیر مدیریت شهری کرج برای ایجاد فرصتی که بتواند هزینه های احداث و نگهداری از طرح را نیز فراهم کند، نباید غافل شد؛ اقدامی که با احداث مجتمعی تجاری در مساحت 12 هزار متر مربع در محل پروژه به نتیجه خواهد رسید و ضامن تامین بخشی از هزینه های اجرای پروژه می باشد.

وی در پایان از تلاش های مجموعه نیروها، پیمانکار و کارگرانی که برای احداث پروژه های شهری همت گمارده و اغلب این طرح ها را در زمانی کوتاه تر از موعد مقرر در قرارداد و با کیفیت مطلوب اجرا می کنند، تقدیر کرد و افزود: در واقع شهر به دست این کارگران و زحمت کشان آباد می شود و نباید تلاش این عزیزان را در سایه تجلیل و تقدیر از مدیران و مسئولان نادیده گرفت.

منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین