تاریخ انتشارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
plusresetminus
حزب الله : وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی فوق‌العاده شغل معلمانی که ساعات حق‌التدریس دارند, گفت: در مقایسه با سال گذشته در تخصیص اعتبارات عملکرد ما ۱۳ درصد موفق‌تر بود.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۶۴۱
افزایش ۲۵ درصدی حق شغل معلمان دارای حق‌التدریس
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سید محمد بطحایی در نشست خبری به بهانه آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: سال تحصیلی جدید را تبریک می‌گویم به معلمانی که  با تمام سختی‌ها همچنان غیرتمندانه چراغ مدارس را روشن نگه می‌دارند و برای رشد دانش‌آموزان کشور تلاش می‌کنند.
 
وی افزود: 13 میلیون دانش‌آموز ایرانی و 450 هزار اتباع خارجی امسال به مدارس کشور می‌روند و سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند و تا به امروز 13 میلیون و 778 هزار ثبت‌نام قطعی کردند و 3 درصد دانش‌آموزان که عمدتا شاخه کاردانش یا اتباع غیرایرانی هستند همچنان ثبت‌نام خود را قطعی نکرده‌اند و اگر آنها را هم حساب کنیم امسال 14 میلیون دانش‌آموز داریم.
 
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 483 هزار کلاس درس داریم که پیش بینی می‌کنیم به 498 هزار کلاس درس برسد و امسال در مقایسه با سال گذشته 16 هزار کلاس درس جدید داریم. همچنین تعداد مدارس دولتی 1100 واحد افزایش یافته است که علاوه بر آن 91 هزار و 723 مدرسه دولتی داریم. آمار دقیقی از مدارس غیردولتی نداریم و با تاخیر اعلام می‌شود اما در سال تحصیلی قبل 15 هزار و 355 مدرسه غیردولتی داشتیم.
 
بطحایی تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته با وجود تمام تلاش‌ها برای جذب دانش‌آموز دوره ابتدایی 142 هزار بازمانده از تحصیل داشتیم اما توانستیم 31 هزار و 910 دانش‌آموز را در دوره ابتدایی جذب کردیم.
 
*جذب 5 هزار دانش‌آموز فاقد مدارک هویتی
 
وی افزود: 5 هزار و 69 دانش‌آموز فاقد مدارک هویتی را سال تحصیلی قبل در دبستان‌های کشور ثبت‌نام کردیم و نرخ تحت پوشش دوره ابتدایی بیش از 98 درصد شده است که رساندن آن به 100 انرژی و توان بیشتری را می‌خواهد.
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته 5 هزار کلاس درس جدید را افتتاح کردیم که امروز به 8 هزار رسیده است و تا پایان سال 2 هزار کلاس دیگر هم اضافه می‌شود امسال از معدود سال‌هایی بود که اعتبارات ردیف‌های عمرانی در ماه‌های نخستین سال تخصیص یافت و توانستیم مدارس را به بهره برداری برسانیم البته در این زمینه خیران مدرسه‌ساز همراهی بسیاری دارند.
 
*فردا; افتتاح 59 مدرسه جدید توسط رئیس جمهور در کرمانشاه
 
بطحایی اضافه کرد: سال گذشته شاهد زلزله کرمانشاه بودیم که 78 مدرسه تخریب شد و امکان استفاده دانش‌آموزان وجود نداشت که از این تعداد 59 مدرسه برای سال تحصیلی جدید آماده شده است و فردا به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.
 
وی تصریح کرد: در 6 ماهه اول امسال 49 میلیارد تومان تجهیزات هنرستان‌ها را آماده کردیم و امسال هنرستان‌ها برای نخستین بار سه ساله می‌شوند که تجهیز آنها بسیار مهم بود و 50 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و تا چند روز آینده 50 میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی تخصیص می‌یابد.
 
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای اولین بار در طول تاسیس دانشگاه فرهنگیان, 34 هزار و 600 نفر مهر امسال در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می‌شوند و 15 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی جذب شده‌اند و در مجموه 65 هزار و 600 دانشجو را مهر امسال در دانشگاه فرهنگیان و پردیس‌های آن خواهیم داشت.
 
*با توجه به گرانی کاغذ دانش‌آموزان در نگهداری کتاب‌های درسی تلاش کنند
 
بطحایی همچنین گفت: 140 میلیون جلد کتاب درسی توزیع شده است و امسال با استقرار پایه دوازدهم کتاب‌های نونگاشت پایان می‌یابد و تا سال 1400 کتاب جدیدی نداریم از بچه‌ها می‌خواهم در نگه داری کتاب‌ها تلاش کنند چون تامین کاغذ و هزینه‌های آن بسیار دشوار است و اگر به خوبی نگهداری شود سال آینده دانش‌آموزان دیگر می‌توانند از آن استفاده کنند.
 
*تخصیص اعتبارات آموزش و پرورش 13 درصد رشد داشت
 
وی عنوان کرد: 52 درصد اعتبارات استانی تخصیص یافته که با توجه به تنگناهای خزانه عدد جالبی است و این به غیر از اعتباراتی است که از محل ردیف ها مثل پاداش پایان خدمت تخصیص یافته و امروز نسبت به همین روز در سال قبل در تخصیص اعتبارات 13 درصد عملکرد ما موفق تر بوده است و باعث شده مطالبات فرهنگیان را پرداخت کنیم و از شرمندگی آنها دربیایم. مطالبات شال 96 که به 97 منتقل شده عبارتند حق التدریس شاعلان, 4 ماه حقوق خرید خدماتی ها و حق الزحمه امتحانات نهایی است.
 
وزیر آموزش و پرورش افزود: 32 مدرسه متخلف غیردولتی را که بیش از شهریه تعیین شده پول گرفته بودند ملکف به برگشت شهریه شدند و 17 مدرسه تذکر و در سه مدرسه مجبور به لغو امتیاز موسس شدیم و همکاران ما در مدارس غیردولتی اجحاف در حقوق مردم را تحمل نمی‌کنند و در مواردی که احساس کردند امکان تضییع حقوق خانواده‌ها وجود دارد, مجوز را لغو کردند.
 
*مشکل بازنشستگی معلمان با صندوق بازنشستگی حل شد
 
بطحایی ادامه داد: تعدادی از معلمان که سابقه حق‌التدریس داشتند برای بازنشستگی با صندوق بازنشستگی مشکل داشتند و سنوات را به نرخ امروز می‌خواست که گاهی مواقع فرد باید تا 20 میلیون پرداخت می‌کرد و همکاران ما در امور اداری 8 ماه دنبال حل مسئله بودند و با مساعدت صندوق بازنشستگی مشکل حل شد و این افراد که حدود 50 هزار نفر هستند به نرخ همان ایام باید مبلغ را پرداخت کنند.
 
وی تصریح کرد: از فردا بخشی از ساعت آموزش رسمی در دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول در اختیار معلم قرار می‌گیرد و یک گام مهم است تا معلم به جای تدریس کتابی که به صورت متمرکز تهیه شده است, متناسب با نیازهای منطقه و دانش‌آموزان دو ساعت محتوا را طراحی و تدریس کند.
 
*افزایش 25 درصدی فوق‌العاده شغل معلمانی که ساعت حق‌التدریس دارند
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان رسمی که ساعت حق‌التدریس داشتند اگر تا 6 ساعت حق‌التدریس داشته باشند به فوق‌العاده شغل آنها 25 درصد اضافه می‌شود.
 
بطحایی اظهار کرد: امسال به جای 250 هزار دانش‌آموزی که در امتحانات مدارس سمپاد شرکت می‌کردند، 150 هزار نفر شرکت کردند و پذیرفته‌شدگان جزو گروهی بودند که هوش و استعداد واقعی داشتند و به صورت دوپینگی آماده نشده‌اند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین