تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
plusresetminus
در مراسم تشییع زنوزی جلالی بیان شد؛

نویسنده‌ای که با روسفیدی به خانه ابدی کوچ کرد

حزب الله : رئیس انجمن قلم ایران درمراسم تشییع زنوزی جلالی از او به عنوان نویسنده‌ای که از دو فتنه زمان حیاتش روسفید بیرون آمده است، یاد کرد.
۰
کد مطلب : ۱۳۹۲۴۸
نویسنده‌ای که با روسفیدی به خانه ابدی کوچ کرد
 

 

                        

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مراسم تشییع پیکر مرحوم فیروز زنوزی جلالی پیشکسوت انقلاب اسلامی صبح امروز در حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم جمعی از نویسندگان و اهالی فرهنگ از جمله محمد حنیف، محسن پرویز، قاسم‌علی فراست، محمدعلی گووینی، کامران پارسی‌نژاد، احمد شاکری علی‌اکبر والایی، داود امیریان، علی‌اصغر عزتی پاک، محمدجواد جزینی، حجت‌الاسلام محمدعلی زند، علی‌محمد مودب، محمدمهدی سیار، علیرضا غزوه، سعید بیابانکی، حبیب احمدزاده، یوسف قوجق، مجتبی رحماندوست، محمد میرکیانی و... حضور داشتند.

در این مراسم راضیه تجار از نویسندگان پیشکسوت انقلاب در سخنانی که از روی متنی می‌خواند به حضور زنوزی جلالی در حوزه هنری اشاره کرد و از تلاش‌های شایان توجه او درتولید ادبیات انقلاب اسلامی تشکر کرد.

در ادامه محمدرضا فرشاد رئیس انجمن قلم ایران به سخنرانی پرداخت وی با بیان اینکه زنوزی جلالی پس از ماه‌ها تحمل درد امروز در ابدیت غوطه‌ور است و تنها می‌تواند به کِشته خود در دنیا امیدوار باشد، گفت: از این پس اعمال فرزندان وی و یا آثاری که او در راه خدا در ترویج دین او نوشته می‌تواند برای او فایده ای را به همراه داشته باشد.

فرشاد ادامه داد: روشنفکرنمایی، حق را ناحق کردن، مخالفت با اسلام و انقلاب سیاه‌نمایی ترویج صوفی‌گرایی عوام گرایانه و موضوعاتی از این دست اگر وبال گردن ما نباشد گره‌ای از کار باز نمی‌کند و خوشبختانه آقای زنوزی اهل هیچکدام از این‌ها نبود اگرچه می‌توان به آثارش نقد داشت اما این نقدها منافاتی به این مسئله و علاقه ما به او ندارد.

وی ادامه داد: فرزندان آقای زنوزی خوشحال باشند که ۳۹ سال پس از انقلاب پدرشان با همه افت و خیزها هرگز پای هیچ نامه و بیانیه‌ای علیه انقلاب را امضا نکرد و حرف نزد، آقای زنوزی فردی پخته بود با اینکه اهل رفیق بازی نبود با همه مکالمه و مراوده داشت به دعواهای سیاسی وارد نمی‌شد و در تمام دوره‌های وزارت ارشاد به همکاری می‌پرداخت با این همه محل استقرار او و دلش محافل معتقد به نظام مانند همین حوزه هنری بود.

رئیس انجمن قلم ایران افزود: مرحوم زنوزی در دو فتنه زمان حیاتش یعنی فتنه سال ۶۸ حوزه هنری و فتنه دیگری که لزومی نمی‌بینینم مکانش را بگوییم، به دلیل اعتقادش به ارزش‌های لوتی‌گرایانه پای حق ایستاد و فریب دام و دانه‌های سر راهش را نخورد این چیزی است که در نسل ما کمرنگ شده است.

وی همچنین عنوان کرد: باید دست از سخن گفتن از زبان رفتگان برداریم و اجازه دهیم آثار و اعمال برجای مانده از آنها ملاک قضاوت درباره اعمالشان باشد.

فرشاد همچنین گفت: هنرمند انقلاب اسلامی وظیفه دارد به انقلاب و اسلام کمک و در راه آن به فعالیت بپردازد، اما این فعالیت هیچ حقی را برای او ایجاد نمی‌کند و نمی‌تواند به واسطه این چنین اعمالی ادعایی کند یا طلبکار باشد.

در پایان مراسم نیز متن پیام تسلیت امیردریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش، خطاب به خانواده‌اش قرائت شد. پس از مراسم مدیحه‌سرایی با حضور حاج محمود تاری و پدر زنوزی و پس از نماز توسط حجت‌الاسلام قیاس پیکر وی برای دفن به قطعه نام‌آوارن به بهشت زهرا منتقل شد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین