تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
plusresetminus
حزب الله : رسانه‌های خبری ترکیه فرمایش حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با سفیران و مدیران وزارت امور خارجه را به شکل گسترده‌ای منعکس کرده و به نقل از ایشان نوشتند: 'آمریکا غیرقابل اعتماد و مذاکره با آن‌ها بی فایده است.
۰
کد مطلب : ۱۷۳۸۰۸
رهبر ایران آمریکا را غیرقابل اعتماد خواند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،روزنامه کارار با درج عنوان 'اعتمادی به آمریکا نیست' به فرمایش دیروز حضرت آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری در دیدار با سفیران و مدیران وزارت امور خارجه اشاره کرد و نوشت: رهبر ایران در اظهاراتی به دشمنی مبنایی آمریکا با ایران تاکید کرد و مذاکره با آمریکایی‌ها را در هر زمینه‌ای بی فایده خواند.
 
این رسانه به نقل از رهبر انقلاب نوشت: آمریکایی‌ها به دنبال بازگشت به موقعیت و جایگاه خود در ایران قبل از انقلاب هستند و به کمتر از این هم راضی نخواهند شد.
 
وبسایت خبری شبکه سی. ان. ان. ترک نیز عنوان 'موضع تند رهبر ایران علیه آمریکا' را برای انتشار خبر فرمایش روز گذشته رهبر انقلاب برگزید و اظهارات ایشان را حاکی از انتخابات راه مقابله ایران با کاخ سفید توصیف کرد.
 
سی. ان. ان. ترک با تاکید بر قاطعیت مواضع رهبر معظم انقلاب علیه مقامات کاخ سفید افزود: رهبر ایران قول و حتی امضای آمریکایی‌ها را بی اعتبار دانست و آشکارا اعلام کرد که از گذشته بار‌ها تاکید داشته است که مذاکره با واشنگتن ثمری ندارد و آن‌ها غیرقابل اعتماد هستند.
 
سایت خبری شبکه تلویزیونی اولوسال نیز با درج عنوان 'مذاکره با آمریکا مشکلات را حل نمی‌کند' به تشریح فرمایش مقام معظم رهبری پرداخت و نوشت: رهبر ایران تصور حل مشکلات از طریق مذاکره و رابطه با آمریکا را توهمی بیش ندانست و آن را اشتباه خواند.
 
این رسانه به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: کشور‌های فراوانی در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین هستند که با آمریکا رابطه دارند، اما همچنان با مشکلات گوناگونی دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
عنوان 'حمایت خامنه‌ای از روحانی' را روزنامه استار برای انتشار مواضع روشنگرانه دیروز رهبر معظم انقلاب برگزید و نوشت: حسن روحانی رییس جمهوری ایران چندی پیش در اظهاراتی قاطع علیه خواست کاخ سفید از متحدانش در منطقه مبنی بر قطع خرید نفت ایران، تهدید کرد که که صادرات نفت کشور‌های منطقه بدون صادرات نفت ایران بی معنی است.
این رسانه نزدیک به دولت ترکیه افزود: این سخنان رییس جمهوری ایران از سوی بسیاری از کارشناسان سیاسی، تهدیدی جدی علیه این خواسته کاخ سفید بود و حمایت نظامیان ارشد این کشور و حتی رهبر ایران را نیز در پی داشت به طوری که 'آیت الله علی خامنه ای' اظهارات روحانی را بسیار ارزشمند و مبتنی بر رویکرد مدیریت کشور برشمرد و تاکید کرد: وظیفه وزارت امور خارجه پیگیری جدی این گونه مواضع رئیس جمهوری است.
روزنامه حریت با درج عنوان 'حمایت از تهدید بستن تنگه هرمز' به انتشار خبر فرمایش دیروز رهبری پرداخت و نوشت: رهبر ایران جدایی دیپلماسی از ایدئولوژی را نادرست خواند و القای تضاد میان این دو را فتنه‌ای علیه منافع ملی کشور توصیف کرد.
این رسانه ترک در خبر منتشره خود، بخش حمایتی سخنان رهبری از مواضع اخیر رییس جمهوری در مقابله با آمریکا را برجسته کرد و نوشت: رهبر ایران تهدید اخیر روحانی با مضمون بستن تنگه هرمز در صورت تحریم نفتی ایران را بسیار مهم و مطابق نگرش حکومت دانست و خطاب به میهمانان حاضر در جلسه تاکید کرد که این مواضع رییس جمهوی باید به صورت جدی پیگیری شود و در اولویت وزارت خارجه کشور قرار گیرد.
این رسانه افزود: به گفته رهبر ایران، کشور‌های غربی به ویژه آمریکایی‌ها مظهر نقض حقوق بشر هستند و با وقاحتِ تمام، ایران را متهم می‌کنند به گونه‌ای که گاهی انسان از شدت وقاحت آن‌ها شگفت زده می‌شود.
روزنامه آکشام نیز با درج عنوانی مشابه تیتر خبری روزنامه حریت، به انتشار فرمایش روز گذشته مقام معظم رهبری پرداخت و قسمت حمایتی اظهارات ایشان از حسن روحانی را به صورت پررنگی منتشر کرد.
این رسانه همچنین به نقل از آیت الله خامنه‌ای نوشت: مذاکره با آمریکایی‌ها و اعتماد به آنها، خطایی فاحش است.
شبکه خبر.۷ نیز با انتشار خبر فرمایش رهبری و با درج عنوان مشابه روزنامه‌های حریت و آکشام نوشت: رهبر ایران، صبح دیروز در اظهاراتی صریح، قول و قرار آمریکایی‌ها را توخالی دانست و مذاکره با آن‌ها را بی فایده و اشتباه توصیف کرد چرا که به باور رهبر ایران، آمریکایی‌ها همیشه سخنان خود را در عمل نقض کرده اند.
به نوشته این رسانه، رهبر ایران در ابتدای سخنان خود، از تهدید اخیر حسن روحانی مبنی بر بستن تنگه هرمز استقبال کرد و آن را بسیار مهم خواند.
روزنامه خبر تورک نیز دست به انتشار خلاصه‌ای از فرمایش رهبر انقلاب زد و نوشت: رهبر ایران در سخنانی تاکید کرد که هیچ اعتمادی به سخنان و امضای آمریکایی‌ها نیست و مذاکره با آن‌ها مشکلی را حل نمی‌کند چرا که آن‌ها با اصل حکومت ایران مشکل دارند و خواستار بازگشت به دوران حضور خود در زمان قبل انقلاب هستند.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین