تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
plusresetminus
حزب الله: از روز گذشته، شایعه‌ای مبنی بر دفن پنهانی مرتضی پاشایی - خواننده‌ی موسیقی - قبل از برگزاری مراسم تشییع او منتشر و گفته شد، «آن مراسم صرفا نمادین بوده و روز قبل، خاکسپاری انجام شده است» در این‌باره کنسرت‌گزار پاشایی توضیح‌هایی داد.
۰
کد مطلب : ۶۸۸۳۰
توضیح ابهامات خاکسپاری پاشایی
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، از روز گذشته، شایعه‌ای مبنی بر دفن پنهانی مرتضی پاشایی - خواننده‌ی موسیقی - قبل از برگزاری مراسم تشییع او منتشر و گفته شد، «آن مراسم صرفا نمادین بوده و روز قبل، خاکسپاری انجام شده است» در این‌باره کنسرت‌گزار پاشایی توضیح‌هایی داد.

محمدحسین توتونچیان - کنسرت‌گزار مرتضی پاشایی - در متنی که در اختیار بخش موسیقی  قرار داده، نوشته است:

به اطلاع می‌رساند، برای هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه و استفاده بهینه از وقت مردم عزیز و همچنین طبق تجربه‌ای که معاونت هنری وزارت ارشاد از اجرا و برگزاری چنین مراسمی داشت، پیکر مرتضی پاشایی در روز شنبه برای غسل و کفن و تطهیر و همچنین طی مراحل اداری و قانونی و حقوقی دفن از جمله ابطال شناسنامه و کارت ملی، مشخص شدن قطعه و ردیف و جایگاه، خالی کردن قبر، داربست زدن دور قبر و ... همچنین واریز وجوه قانونی و پرداخت هزینه‌های اداری به بهشت زهرا (س) منتقل شد که همه و همه برای به جلو انداختن مراحل خاکسپاری بود.

نکته اینجاست که سیستم سایت بهشت زهرا (س) هنگامی که جایگاه، قطعه و ردیف را برای فرد متوفی صادر می‌کند، به‌طور خودکار نام فرد و تاریخ دفن را تاریخ روز ثبت می‌کند و کمتر کسی است که بعد از ابطال شناسنامه و شست‌وشو و پرداخت‌های قانونی، فرد متوفی را در روزهای بعد به خاک بسپارد. مگر افراد مشهور و معروف که این مورد در مراسم استاد همایون خرم و استاد محمدرضا لطفی هم صادق است.

در ضمن دیشب در برنامه «در شهر» مراسم به‌طور کامل از شبکه‌ی 5 سیما پخش شد و همه شاهد بودند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین