تاریخ انتشارجمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
plusresetminus
مدیرکل ارشاد البرز توانایی توسعه ارزش‌های دینی و الهی را ندارد

آیت‌الله حسینی‌همدانی: وزیر ارشاد مدیرکل ارشاد استان البرز را عزل کند

امام‌جمعه کرج گفت: از این تریبون بار دیگر از وزیر ارشاد می‌خواهم که مدیرکل ارشاد از این استان عزل شده و کسی دیگر به جای وی بیاید که بتواند در توسعه ارزش‌های دینی و الهی گام‌های مثبتی بردارد.
۰
کد مطلب : ۱۰۶۰۰۰
آیت‌الله حسینی‌همدانی: وزیر ارشاد مدیرکل ارشاد استان البرز را عزل کند
به گزارش حزب‌الله، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرج با تبریک فرارسیدن یوم‌الله 22 بهمن اظهار داشت: دشمن با برنامه وارد عمل می‌شود و باید در این زمینه مراقب بود. 

وی افزود: یکی از از گلوگاه‌هایی که خیلی باید مورد توجه قرار گیرد، فرهنگ انقلاب اسلامی است و تذکرات رهبری انقلاب نیز گویای این اهمیت است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه‌زدن به فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی بیان کرد: اینکه ما دچار شبیخون، غارت و قتل عام فرهنگی هستیم، از بیانات معظم له است. 

وی با بیان اینکه بنا به گفته مقام معظم رهبری برخی به این موارد بی‌توجه هستند،گفت: عده‌ای قتل عام و غارت فرهنگی را نمی‌فهمند. 

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه پشت برخی از اقدامات هیچ گونه فکر و تدبیری نیست، گفت: کارهایی پرهزینه و بی‌ثمر در حوزه فرهنگ انجام می‌شود که خروجی مناسبی ندارد و کارهایی بی‌محتوا است. 

وی با تاکید بر اینکه زیر ساخت‌های لازم نیازمند تغییر جدی در استان البرز است، بیان کرد: متاسفانه استان تازه تاسیس البرز نیز در زمینه زیرساخت های فرهنگی مبتلا به رکود است و از نظر فیزیکی دچار مشکل است. 

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه انسجام فرهنگی در این استان در کار نیست، تاکید کرد: اگر کاری نیز در این استان بخواهد به انجام برسد عواملی مانع از آن هستند. 

وی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان قرارگاه فرهنگی البرز است، تصریح کرد: دبیرخانه این قرارگاه فرهنگی در اداره کل ارشاد استان البرز است و جایگاه این دبیرخانه باید در تصمیم‌سازی فرهنگی با قدرت و تلاش مضاعف مشکلات را رصد کند و به دنبال رفع مشکلات فرهنگی باشد. 

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه مشکلات فرهنگی استان توسط دبیر این قرارگاه فرهنگی نیاز به طرح در صحن شورای فرهنگ عمومی البرز دارد، افزود: در این راه نیاز است که از کارشناسان انقلابی، مسلمان، دردآشنا و متخصص استفاده شود. 

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه اهتمامی در دبیر، دبیرخانه و برخی اعضای این شورا وجود ندارد، اظهار داشت: کاری که به این شورا محول می‌شود متاسفانه با این مجموعه به نتیجه نمی‌رسد و ما مبتلا به این بلیه در این استان هستیم. 

وی با بیان اینکه قابلیت‌های فراوانی در این استان وجود دارد، تصریح کرد: علی رغم وجود قابلیت‌های فرهنگی متنوع این استان زمینگیر شده و یک پلاتوی مناسب در این استان برای تمرین وجود ندارد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه تنها سینمای موجود نیز وضعیت مناسبی ندارد و در حال تخریب است، خاطرنشان کرد: فضاهای فرهنگی استان از قبیل سینما و سالن‌های تئاتر جوابگوی نیاز این استان نیست.
آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: خانواده‌ها جرات رفتن به چنین محلی را ندارند و متدینین نیز که هرگز نمی‌توانند در این اماکن به دلیل نامناسب بودن فضا حضور یابند. 

وی تاکید کرد: لازم است که دوستان در شهرداری و حوزه هنری فضای مناسبی برای حضور خانواده‌ها که قابلیت کنترل را داشته باشد با برنامه‌ریزی دقیق فراهم کنند. 

امام جمعه کرج با بیان اینکه نبود فضای فرهنگی یک معضل است، بیان کرد: مکررا عرض کرده‌ایم که نظام اسلامی بنایی برای ترویج موسیقی ندارد و برای این فضای موجود در صورتی که اعمال خلاف شرع صورت نگیرد ممانعتی انجام نمی‌دهد. 

وی با بیان اینکه اگر محلی برای وقوع خلاف شرع آماده شود قطعا از انجام خلاف در آن جلوگیری می‌شود، گفت: رهبری فرمودند که ما مسئولیت شرعی و قانونی در قبال فرهنگ عمومی کشور داریم و در جای دیگر از اهداف دشمن برای تسخیر پایگاههای فرهنگی در کشور سخن به میان آوردند. 

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه دشمن در حال ایجاد فضای سستی و رخوت در بین مردم است تا از این طریق به اهداف خود دست یابد، خاطرنشان کرد: سست شدن ما اینگونه است که در مقابل دیدن فساد و بی بندو باری در جامعه هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهیم و هیچ حرفی زده نمی‌شود. 

وی با اشاره به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری در مورد نفوذ فرهنگی و برنامه‌ریزی دشمن برای ضربه زدن به انقلاب، بیان کرد: شبیخون فرهنگی جدی است و این موضوع از فرمایشات مقام معظم رهبری و از تاکیدات مکرر ایشان است. 

امام جمعه کرج ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد موسیقی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که موسیقی چنانچه انسان را از معنویت و خدا و از ذکر خدا غافل کند و به شهوت‌رانی نزدیک نماید حرام است. 

وی با بیان اینکه ترویج موسیقی و کشاندن فرد چنین احکامی دارد، گفت: اگر محیطی را برای فساد و افساد آماده کردید و مانعی نیز برای کنترل نبود و زمینه فساد آماده شد چه کسی در این زمینه پاسخگو است. 

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه برخی برای توجیه کارهای خود از لفظ قانون استفاده می‌کنند، گفت: برخی با رگ گردن کلفت کردن دم از عمل به قانون می‌زنند. 

وی با بیان اینکه استناد این افراد به کدام قانون است که برای ما مشخص نیست، اظهار داشت: این افراد اختلاط زن و مرد را بر اساس کدام قانون توجیه می‌کنند؟ 

امام جمعه کرج با بیان اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ایجاد نشاط و تفریح و خوشی، فراهم نکردن اختلاط بین زن و مرد بوده است بیان کرد: من تا به حال در شرع و قانون جمهوری اسلامی، قانونی ندیده‌ام که اختلاط زن و مرد را ترویج کند و این مسئله به صراحت توسط رهبر معظم انقلاب اشاره شده است که این چنین کاری در کنار هم قرار دادن آتش و پنبه است. 

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه چنین کاری عامل ایجاد فساد در جامعه است، تصریح کرد: چه اصراری برای انجام چنین کاری در این استان وجود دارد. 

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه از این افراد خواسته‌ام که قانونی که اختلاط زن و مرد را ترویج می‌کند به من نشان دهند، بیان کرد: به حرف ما گوش نمی‌کنند و کار خود را انجام می‌دهند و برای از بین بردن قبح مسئله در دهه فجر 10 برنامه کنسرت گذاشته‌اند. 

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه شهر پر از بنر برگزاری کنسرت است و این به نشانه اعلام دهن کجی به حزب الله است، بیان کرد: انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها بود و در این دهه پیروزی انقلاب نیاز است که ارزش‌ها بازخوانی و جوانان با توطئه‌های دشمنان آشنا شوند و ریشه‌ها و دلایل پیروزی انقلاب برای جوانان بیان شود. 

وی با تاکید بر اینکه در آستانه سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی لازم است این گفتمان و ریشه‌های آن در همه جا تکرار شود، گفت: به جای این اقدامات برنامه حرام برگزار می‌کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به شباهتهای مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: خدای تعالی از همه مردم و علما پیمان گرفته که امر به معروف و نهی از منکر انجام گیرد و در مقابل پیمانی که از علما گرفته این است که که اگر جای کجی و نابه‌سامانی دیده شود باید در مقابل آن ایستاد. 

وی با بیان اینکه بی‌ادبی، توهین و افراطی گری عده‌ای از هیچ کس پذیرفته و مورد قبول نیست، افزود: زنی در خارج از ایران روی صحنه رفته و با بی‌حجابی روی صحنه حاضر شده و با نامحرم دست داده و فضای روحی مومنین را مکدر کرده و دل خانواده‌های شهدا را به درد آورده؛ حال این زن آمده وارد شهری شود که بزرگ آن شهر اعلام کرده که چنین کسی حق ورود به شهر را ندارد اما وزیر ارشاد در مقابل آن ایستاده و گفته که من از این زن دفاع می‌کنم. 

امام جمعه کرج با بیان اینکه دفاع از هنرمند تراز خیلی خوب است،گفت: عرق دینی و مسئولیتی یک مسئول این است که از زیر دستان و همکاران خود دفاع کند که خیلی صفتی خوب و پسنیده است اما کدام هنرمند؟ 

وی با بیان اینکه اسلام اجازه دفاع از حرام را به هیچ کس نداده است، اظهار داشت: اگر به دنبال انجام کار خوب هستید این روش درست نیست. 

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه البزر مبتلا به چنین بلیه‌ای است، تصریح کرد: بنده مدتی شورای فرهنگ عمومی را تعطیل کردم به خاطر اینکه تشخیص دادم که این دبیر و دبیرخانه عرضه این کار را ندارد و شخص مسئول این کار توانایی این کار را ندارد و مدتی به این فرد فرصت دادم. 

امام جمعه کرج گفت: از این تریبون بار دیگر از وزیر ارشاد می‌خواهم که مدیرکل ارشاد از این استان عزل شده و کسی دیگر به جای وی بیاید که بتواند در توسعه ارزش‌های دینی و الهی گام‌های مثبتی بردارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین