تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
plusresetminus
حزب الله : یک شخصیت دوست داشتنی تلویزیونی کسی که همه ما با او خاطره داریم و هر وقت اسمش را می‌شنویم یاد شیرین کاری‌هایش می‌افتیم اما قلقلی محبوب تلویزیون این روزها چه می‌کند؟ آیا به اندازه آن روزهای دور شاد است؟ آیا هنوز هم می‌خندد و می‌خنداند؟ آیا هنوز در خیابان بچه‌های امروز و دیروز سراغش را می‌گیرند؟
۰
کد مطلب : ۹۵۹۲۰
عروسک فروشی « قلقلی» در رامسر
 
 
 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله به نقل از 24 ،به این بهانه پای صحبت‌هایش نشستیم تا ببینیم حال دل قلقلی دوران کودکی‌مان چگونه است؟

 در کدام محله به دنیا آمدید؟

 در جوادیه تهران به دنیا آمدم از ۵ سالگی در نازی‌آباد بزرگ شدم ولی متأسفانه کودکی خوبی نداشتم.

 در مدرسه بچه شلوغی بودید؟

 در مدرسه شیطون بودم یک بار بچه‌ها را می‌خندوندم، ناظم سر رسید و تنبیه‌ام کرد.

 کار هنری شما از کجا شروع شد؟

در شهربازی تهران تئاتر و نمایش کار می‌کردم، یک بار آقای قناد و خانم فرهی آمدند و کار منو دیدند و خوششون اومد. بعد از من برای همکاری دعوت کردند. اولین کارم را با خانم فرهی به اسم «سال نو و سال تو» بود که همین چند وقت پیش از شبکه نسیم پخش شد.

 قلقلی چگونه شکل گرفت؟
 به خاطر این که کار طنز می‌کردم خانم فرهی می‌خواست یک بازیگر کنار مجری قرار بگیرد تا با زبان بدن با کودکان و بینندگان ارتباط برقرار کند و به خاطر همین کاراکتر قلقلی شکل گرفت و خوشبختانه موفق هم شد.

براتون سخت نبود ابتدا با قلقلی شروع کنید؟

نه اصلاً، خیلی هم دوست داشتم؛ البته باید بگم من سال‌ها به این کاراکتر، سازمان و مدیران وفادار بودم ولی متأسفانه همه چیز یکطرفه بود.

یعنی پیشنهادی نداشتید؟

الان چهار سال است که کار نکردم پیشنهادی نداشتم که قبول کنم.

دوست دارید دوباره قلقلی را ادامه بدهید؟

جیم: دوست دارم قلقلی را ادامه بدهم اما امیدوارم بودجه و شرایطی برایم درنظر گرفته شود تا دوباره برگردم و کارم را شروع کنم.

 اگر کسی به جای شما قلقلی را ادامه بدهد؟ عکس‌العمل شما؟
 ناراحت نمیشم ولی این کار شرایط خاص خودش را دارد ولی حق خودم است که این کار را ادامه بدم.
 شما با این کاراکتر زندگی کردید؟

من با این کاراکتر که بخشی از شخصیت من بود، زندگی کردم حتی سال‌ها در کوچه، خیابان و مکان‌های عمومی سعی کردم صحبت نکنم تا فضای ذهنی کودکان آن زمان شکسته نشود، اما وقتی دیدم ۴ سال کار نکردم و کسی بهاء نمی‌دهد، مجبور شدم فضا را بشکنم شرایط جدیدی برای خودم به وجود آوردم و کارم را شروع کردم.
دلیل ماندگاری شخصیت قلقلی؟

 کوتاه، مختصر و مفید بودن قلقلی باعث ماندگاری آن شد، سعی کردم این کاراکتر شیرین و دلنشین باشد، از یادها نرود و طوری نشود که افراد اشباع شوند. همیشه مخاطب را تشنه نگه داشتم.

ارتباط مردم با شخصیت قلقلی اکنون ادامه داره؟

بیرون از تلویزیون مخاطبان خودم را دارم، بچه‌های آن زمان بزرگ شده و بی‌نهایت احترام می‌گذارند. الان نتیجه آن زمان را می‌بینم این که بچه‌های امروز منو نمی‌شناسن یک اشکال است. امیدوارم بتوانم برای بچه‌های امروزی هم این کار انجام دهم.

 شخصیت قلقلی شباهت به شما داشت؟
من ذاتاً کم حرف هستم، بیشتر سکوت می‌کنم. قلقلی کاملاً به من شباهت داشت.

 نظرهای مردم درباره صحبت کردن شما؟

 خیلی‌ها میگن ما دوست داشتیم شما صحبت کنید تا صداتون را بشنویم، حتی میگن وقتی در برنامه حرف نمی‌زدید، دعا می‌کردیم تا بتوانید حرف بزنید.

 درباره برخوردهایی که با مردم داشتید؟

 برخوردهای شیرین و خوبی با مردم داشتم اما بدترین برخورد را نمی‌توانم بگم چون خیلی زشت بود.

 در خصوص کتابی که قرار است درباره شما چاپ شود؟

 قرار است با همکاری یکی از دوستانم آقای قدیریان که در مشهد هستند، به صورت رمان زندگی‌نامه و خاطرات کودکی شهرام لاسمی را چاپ کنیم، هنوز در مرحله نگارش است.

خبرهای حاشیه‌ای که درباره شما پخش شد مثل خبر فوت، نظرتون بگید؟
دی ماه پارسال متأسفانه به دست بعضی افراد که به دنبال حاشیه‌سازی هستند. این خبر پخش شد اما عملاً پخش این خبر برای من بد نشد، چون آتش زیر خاکستری بود که دوباره روشن شد، این اتفاق باعث شد دوباره به یاد من بیفتند. علی زارعان تنها مدیری بود که با من تماس گرفت و از این بابت خیلی ازش تشکر می‌کنم.

 پیامدهای این خبر برای شما چگونه بود؟
 این خبر پیامدهای بدی برای من داشت. با افرادی مواجه شدم که بعد از دیدن من گریه می‌کردند. به دلیل اشغال بودن تلفن دوستان فکر می‌کردند خبر صحت دارد ولی این خبرها واقعاً با احساسات مردم بازی می‌کنند.

 فعالیت در حوزه کودک چه تفاوتی با دیگر حوزه‌ها دارد؟

اگر کسی بدون تجربه وارد حوزه کودک شود، قطعاً ضربه می‌خورد. به هر حال من کنار آقای قناد قرار گرفتم و از تجربه ایشان استفاده کردم. کار کردن با کودک خیلی حوصله، صبر و تحمل می‌خواهد.

 پیشنهادی در این ۴ سال نداشتید؟

 در این ۴ سال پیشنهادی نداشتیم و قرار است با مترو تهران همکاری داشته باشم.

 الان مشغول چه کاری هستید؟

 متأسفانه در تهران خیلی تلاش کردم تا بتوانم کاری شروع کنم اما هزینه اجاره مغازه خیلی سنگین بود و هیچ کس حاضر به شراکت نشد. به خاطر همین به صورت شراکتی با همکاری خانم دکتری در رامسر مشغول کار در یک اسباب‌بازی فروشی هستم.

 اهل سفر هستید؟

 خیلی به سفر علاقه دارم. به دلیل ۴ سال بیکاری برای امرار معاش و شروع کار جدید با همکاری یکی از دوستان دو ماه است در رامسر مشغول به کار هستم.
 چقدر مطالعه می‌کنید؟

 به دلیل زمان فرصت کافی برای خواندن کتاب ندارم.
 سینما می‌رید؟

 سینما می‌رفتم ولی الان اگر فیلمی را نبینم، سی دی آن را می‌بینم.

 به چه موسیقی علاقه دارید؟

به موسیقی یانی علاقه دارم و صدای محسن یگانه و احسان خواجه‌امیری.

 آشپزی می‌کنید؟

 بله، علاقه دارم. الان که خودم تنهایی زندگی می‌کنم، آشپزی می‌کنم.

 بارزترین خصلت شما از دید خودتان؟

 شوخ طبع بودنم.

 نوستالژی؟

 کارتون

طلایی‌ترین دوران کاری شما؟
 دورانی که هم آنتن و اجرای برنامه‌های فرهنگی را داشتم.

 سخت‌ترین دوران شما؟

 زمانی که ۱۲ و ۱۳ سالم بود و پدر و مادرم از هم جدا شدند، شاید موضوع جدایی منو اذیت نکرد، ولی مجادله‌هایی که با هم داشتند، باعث شد من دچار افسردگی شوم و تا به امروز این افسردگی همراه من باشد. به نظر من باید پدر و مادرها جلوی بچه‌ها با هم مجادله نکنند، به خاطر این که تأثیر زیادی در روحیه بچه‌ها دارد و در آینده این مشکل در بچه‌ها پدیدار می‌شود.

 سکوت قلقلی ارتباطی با این مشکل داشت؟

 شاید هم ارتباط داشته باشد، افسردگی باعث میشه کم‌تر حرف بزنی و می‌تواند تأثیر خودش را داشته باشد.

 دغدغه شما؟

 با این شرایط کاری که داشتم آینده بچه‌ها دغدغه من است و امیدوارم بتوانم شرایطی را فراهم کنم تا در تهران کارها را دنبال کنم نه که تنها در رامسر مشغول باشم.

 بچه‌های شما به هنر علاقه دارند؟

جیم: دخترم مدرک کارشناسی تدوین دارد و پسرم هم به بازیگری و خوانندگی علاقه داره، کلاس‌های بازیگری هم رفته، البته همسرم هم ترم آخر گریم است. چند کار تله فیلم هم انجام داده است.

حرف پایانی؟

ممنون بابت مصاحبه، امیدوارم افرادی که مثل من بیکار هستند، بتوانیم دوباره برای بچه‌ها کار کنیم و از افراد بی‌تجربه استفاده نکنند و استفاده از افراد باتجربه در کنار بی‌تجربه‌ها می‌تواند نتیجه خوبی به همراه داشته باشد. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین