تاریخ انتشارشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
plusresetminus
حزب الله : شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا مدعی شده است که «مذاکرات هسته‌ای با مانع مواجه شده و به‌سمت بن‌بست پیش می‌رود.» نوع گزارش‌دهی رسانه‌های غربی برای تحت فشار قرار دادن تیم مذاکره کننده ایرانی برای اعطای امتیازات نامعقول است.
۰
کد مطلب : ۷۹۹۰۰
مذاکرات به‌سمت بن‌بست پیش می‌رود

 

شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا به‌نقل از منابع غربی می‌گوید که ایران از تغییر موضع خود درباره تحقیقات هسته‌ای پیشرفته و نیز رفع تحریم‌ها خودداری می‌ورزد.

وی گفت: "ایرانی‌ها در برخی از مشکل‌ترین موضوعات مواضع سختی اتخاذ کرده‌اند. به‌سمت یک بن‌بست پیش می‌رویم، به‌نوعی انتظار این را داشتیم، اما واقعاً نمی‌دانیم که آیا به آنجا می‌رسیم یا نه."

یک دیپلمات غربی مدعی شد که ایرانی‌ها پس از بازگشت به تهران در دور قبلی مذاکرات لوزان تحت فشار قرار گرفته و پس از بازگشت به لوزان موضع سرسختانه‌تری را اتخاذ کرده‌اند.

وی گفت: "ما تمام دیروز را تلاش کردیم که ایرانی‌ها موضع خود را تغییر دهند اما آنها چنین کاری نکردند. این امر بسیار سخت است. مذاکرات به‌خوبی به پیش نمی‌رود. ما واقعاً در مرحله‌ای قرار داریم که ایرانی‌ها باید تصمیم بگیرند که این [توافق] را می‌خواهند یا نه".

البته این نوع گزارش‌دهی رسانه‌های غربی برای تحت فشار قرار دادن تیم مذاکره کننده ایرانی برای اعطای امتیازات نامعقول و تسلیم در برابر زیاده‌خواهی‌های غربی‌ها پدیده جدید نیست و در گذشته نیز بارها شاهد آن بوده‌ایم.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، بارها تأکید کرده است که اراده سیاسی در بالاترین سطوح نظام جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به توافق سیاسی وجود دارد و اکنون این گروه 1+5 است که باید اراده سیاسی لازم را برای دستیابی به راه‌حل‌ها نشان دهد.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین