تاریخ انتشارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
plusresetminus
حزب الله : علی رغم تلاش های صورت گرفته از سوی نیکولا سارکوزی برای احیای اعتبارش، نتایج حدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از ۷۲ درصد مردم مخالف نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ میلادی هستند.
۰
کد مطلب : ۸۴۷۶۰
مخالفت فرانسوی‌ها با نامزدی سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری

 

 

روز جمعه اکثر اعضای حزب یو ام پی فرانسه حمایت خود را از تغییر نام این حزب به جمهوریخواهان اعلام کردند. این اقدام ظاهرا برای کمک به بازگشتن سارکوزی به عرصه فعالیت های سیاسی به خصوص انتخابات ریاست جمهوری 2017 میلادی اتخاذ شده است.

این نظرسنجی افزود: بیش از 79 درصد مردم فرانسه فکر می کنند که تغییر نام حزب یو ام پی نمی تواند موجب شود تا سارکوزی بار دیگر فعالیت های سیاسی خود را از سربگیرد.

سیلین براک معاون موسسه اودوکسا در این باره تاکید کرد که سارکوزی از زمان بازگشت به عرصه سیاست، مشکلات زیادی برای جلب حمایت مردم فرانسه داشته است. آیا این تغییر نام می تواند تاثیری بر محبوبیت سارکوزی داشته باشد؟ پاسخ روشن است، قطعا نه.

سارکوزی که در نوامبر با 64.5 درصد به ریاست حزب یو ام پی انتخاب شده است، طی سال های 2007 تا 2012 میلادی رئیس جمهور فرانسه بوده است.

یک نظرسنجی دیگر نیز که اخیرا انجام شده است نشان می دهد که 77 درصد فرانسوی ها خواستار شرکت مجدد فرانسوا اولاند در انتخابات 2017 میلادی نیستند.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین