تاریخ انتشاريکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
plusresetminus
حزب الله : نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ توافقات ژنو راهبردی‌ترین خطای تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات با 1+5 بود.
۰
کد مطلب : ۸۴۲۰۰
توافق ژنو راهبردی‌ترین خطای تیم مذاکره‌کننده بود
 
  •  

به گزارش شبکه خبری حزب الله ، مهرداد بذرباش امشب در همایش ژنو تا لوزان در مسجد امام خمینی (ره) اسلامشهر با اشاره به راهبردی‌ترین خطای تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات با 1+5 اظهار کرد: توافقات انجام شده در ژنو راهبردی‌ترین خطای تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات با 1+5 بود که دشمن را دچار خطای محاسباتی کرد.

وی با اشاره به تاریخچه مذاکرات هسته‌ای ایران بیان کرد: مذاکرات هسته‌ای ایران از اردیبهشت ماه سال 82 در حالی آغاز شد که تعداد ماشین‌های سانتریفیوژ کشور به تعداد انگشتان دو دست نبود اما این مذاکرات با سه کشور اروپایی آغاز شد که همین تیم مذاکره‌کننده فعلی حضور داشت، البته جای روحانی و ظریف عوض شده بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره پیشرفت هسته‌ای کشور در دولت نهم تصریح کرد: با انجام مذاکرات سال 82 فعالیت‌های هسته‌ای ایران 6 ماه به حالت تعلیق درآمد که تمدید این تعلیق‌ها تا سال 84 به طول انجامید تا اینکه با انتخابات ریاست جمهوری دولت نهم و تغییر در مدیریت کشور فعالیت‌های هسته‌ای از سال 84 تا 87 با یک حرکت شتابدار، رشد چشمگیری پیدا کرد و تعداد دستگاه‌های سانتریفیوژ از 300 به 9 هزار دستگاه رسید.

بذرپاش با اشاره به تأثیر فتنه در افزایش تحریم‌ها تأکید کرد:‌ تحریم‌های اصلی هسته‌ای از سال 87 با پیشنهاد فریز تو فریز و انجماد دو طرفه آغاز شد و در آستانه انتخابات سال 88 مرحله سوم تحریم‌ها علیه کشور ما با قطعنامه 1929 افزایش یافت.

وی با بیان دو سؤال که چرا نسل سوم تحریم‌ها مؤثرتر از دو نسل قبلی بود و بستر تحریم‌ها سوم چه بود، گفت: پاسخ به این دو سؤال نشان می‌دهد که چه کسانی موافق مذاکرات هستند و چه کسانی مخالف. چرا یک عده اطلاعات کشور را فروختند و وضعیت تحریم‌ها را سخت‌تر کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اساس مذاکرات باید بر پایه بی‌اعتمادی باشد که متأسفانه گروه مذاکره‌کننده کشور ما به طرف مقابل اعتماد کرد و برگ برنده را به آنها سپرد تا توافقات انجام شود.

بذرپاش با بیان اینکه گزاره‌برگ آمریکایی‌ها همان توافق‌نامه قطعی است، خاطرنشان کرد: عده‌ای دنبال این بودند که با پنهان کردن گذاره‌برگ آمریکایی به جامعه بگویند که مجلس و رهبری نمی‌گذارند این توافقات انجام شود؛ خدا نکند که به خاطر انتخابات منافع ملی را به خطر بیندازند.

 در غرب استان تهران، همایش ژنو تا لوزان در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر از سوی بسیجیان پایگاه شهید مصطفی خمینی و مسجد امام خمینی (ره) شهرک صاحب‌الزمان (عج) اسلامشهر و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد که پیش از سخنرانی نماینده مجلس، حجت‌الاسلام حسینی امام جماعت این مسجد طی سخنانی بخشی از دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات امت حزب‌الله را در رابطه با توافقات هسته‌‌ای کشور بیان کرد که با تکبیر حاضران مورد حمایت قرار گرفت.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین