تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
plusresetminus
حزب الله: شهرهای مختلف جهان در محکومیت کشتار در دو مسجد در نیوزیلند شاهد تظاهرات متعددی بودند. در این راستا صدها نفر از مردم استانبول در مراسم سوگواری سمبلیک برای قربانیان حملات تروریستی نیوزیلند گرد هم آمدند.
۰
کد مطلب : ۱۹۳۰۰۳
تظاهرات در شهرهای مختلف جهان در محکومیت حمله تروریستی در نیوزیلند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، روز شنبه حدود ۵۰۰ نفر در ایا صوفیه استانبول گردهم آمدند و به طور سمبلیک مراسم سوگواری برای قربانیان حملات نیوزیلند برگزار کردند.
 
در این گردهمایی گروه‌های اسلامی و ناسیونالیستی حضور داشتند.
 
برخی بنرهایی با محتوای "مسلمانان متحد هستند" و "مسلمانان در کنار یکدیگر ایستاده‌اند" در دست داشتند. پلیس ترکیه برای تأمین امنیت در آن محدوده حضور داشت.
 
فاروق حانه‌دار، یکی از معترضان اعلام کرد: همگان نسبت به افزایش اسلام هراسی در سراسر جهان آگاه هستند. مهاجمان به این دلیل این جسارت را پیدا کرده‌اند تا به مسلمانان حمله کنند. ما این جا هستیم تا نشان دهیم که مسلمانان در کنار یکدیگر ایستاده‌اند.
 
همچنین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه با محکوم کردن این حملات اعلام کرد: خصومت علیه اسلام در کشورهای غربی همچون غده سرطانی در حال گسترش است.
 
از سوی دیگر در آتن، پایتخت یونان صدها نفر در تظاهراتی علیه اسلام هراسی به خیابان آمدند. این تظاهرات در پاسخ به فراخوان گروه‌های غیردولتی ضد فاشیسم و نژادپرستی برگزار شد. در میدانی در مرکز پایتخت یونان پلاکاردهایی با این عبارات "نه به اسلام هراسی"، "نازیسم را از بین ببرید" و "نباید با نفرت پراکنی سازش کرد" دیده می‌شد.
 
تجمع دیگری نیز در محله‌ای مهاجرنشین برگزار شد.
 
در رباط، پایتخت مراکش در یک تجمع اعتراض‌آمیز شرکت کنندگان خواستار توقف حملات علیه مسلمانان در جهان و جرم دانستن الصاق صفت "تروریسم" به اسلام شدند.
 
در برلین پایتخت آلمان نیز تظاهراتی علیه نژادپرستی برگزار شد و تظاهرکنندگان این کشتار را محکوم کردند. در تظاهرات برلین حدود ۵۰۰ تن شرکت داشتند و شعار "همه باهم علیه نژادپرستی و فاشیسم" را سر دادند. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که رویش نوشته شده بود، "نه به خصومت علیه مسلمانان. انسانیت تابعیت ماست"
 
آنها برای ادای احترام به قربانیان این جنایت یک دقیقه سکوت کردند.
 
در شهر روتردام هلند نیز مراسم سوگواری برای قربانیان این حمله با حضور شخصیت‌های دینی مسلمان و مسیحی برگزار شد. شرکت کنندگان گفتند، این حمله فقط مسلمانان را هدف قرار نداد بلکه انسانیت را هدف گرفت
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین