تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
plusresetminus
حزب الله: رفت‌وآمدهای مکرر، گریه کودکان و صدای فلش‌های دوربین در سالن کوچک رودکی باعث آزار حضار شد.
۰
کد مطلب : ۱۹۰۳۲۱
مشکلات فضای اجرای ارکستر رسانه هنر چه بود؟
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شامگاه چهارشنبه در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی جشنواره فجر ارکستر سمفونیک رسانه هنر به رهبری امیرپدرام طاهریان در ساعت ۲۱/۳۰ دقیقه در تالار وحدت به روی صحنه رفت.
 
این ارکستر در دو بخش به اجرا پرداخت و بین هر بخش یک آنتراکت داشت. در بخش اول قطعاتی از فیلیپ امانوئل باخ (کنسرتو برای فلوت و ارکستر) با همراهی یک سولیست فلوت خانم به نام مونا طاهریان و یک قطعه از جان ویلیامز اجرا شد.
 
این بخش از اجرا توانست رضایت تماشاچیان را به دست آورد؛ چرا که سولیست فلوت بر روی قطعاتی که می‌نواخت تسلط داشت. پس از پایان همراهی طاهریان با تشویق حضار و با همراهی رهبر ارکستر از صحنه خارج شد. یکی از نکات قابل توجه اجرا وجود دو پیانو در صحنه بود. به گونه‌ای که در نزدیکی هم قرار داشتند. یکی از پیانوها در اجرای قطعه اول نواخته شد ولی تقریباً صدای خاصی از آن شنیده نمی‌شد. پس از ورود مریم مدنی، سولیست ویولون به روی صحنه پیانوی دوم نواخته شد ولی این بار کیفیت صدا بهتر شده بود. البته در این اجرا نیز وجود مشکلات آکوستیک دیده می‌شد؛ چرا که سالن برای چنین اجرایی کوچک بود و صداهای اطراف به وضوح شنیده می‌شد.
 
باتوجه به نوع کنسرت و مطالبی که بر روی بلیط‌ها ذکر شده نباید به تماشاچیان پس از شروع اجرا اجازه ورود به سالن داده می‌شد ولی با این حال حتی در لحظات پایانی نیز می‌دیدیم که افراد به داخل سالن آمده و باعث پرت شدن حواس‌ها می‌شوند.
 
پس از خروج سولیست فلوت در بین اجرا وقفه‌ای ایجاد و به تعداد نوازندگان اضافه شد. با قرار گرفتن نوازندگان بر سر جای خود پیش از شروع اجراگویی که می‌خواستند از کوک بودن ساز خود مطمئن شوند به همین دلیل تا لحظاتی صداهایی گوشخراش از سازها به صدا می‌رسید. با این حال اجرای اول به پایان رسید و تماشاچیان که عمدتاً از آشنایان نوازندگان بودند از اجرا به وجد آمده بودند.
 
پس از پایان آنتراکت اول نوازندگان باری دیگر به روی صحنه آمدند و این بار بهتر از بخش پیش به اجرا پرداختند و قطعاتی از فرانتس شوبرت و یوهان اشتراوس را اجرا کردند.
 
از جمله مشکلات دیگر این اجرا رفت‌وآمد بالا در سالن و صدای فلش دوربین‌ها بود. حتی کودکی در سالن شروع به گریه کرد که باعث تعجب همگان شد. با وجود این مشکلات اجرا توانست به خوبی به پایان برسد.
 
ارکستر سمفونیک رسانه هنر در سال ۱۳۸۵ توسط امیر پدرام طاهریان بنیانگذاری شد. این ارکستر نخست در قالب ارکستر زهی فعالیت خود را آغاز کرد و سپس به طور منظم به تمرینات و رپراتورهای ارکسترال پرداخت.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین