تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
plusresetminus
حزب الله: یکی از مراجع تقلید شیعیان حمایت از فلسطین را وظیفه هر مسلمان در هر جای دنیا دانسته و حضور حماسی امت اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را جهت آزاد سازی قدس از الحاد و شرک و رهایی قدسیان فلسطینی از ظلم و آوارگی دانست.
۰
کد مطلب : ۵۸۷۲۲
روز قدس حضور حماسی امت اسلامی جهت آزاد سازی قدس از الحاد و شرک است
 
به گزارش شبکه خبری حزب الله،آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان اینکه زیبایی عدل می‌تواند مبین اصالت توحید باشد، افزود: هر چند جهان بینی مبنای همه شئون انسانی است و آن چه عنصر محوری جهان بینی را تشکیل می‌دهد توحید و نفی شرک است و شعار لا اله الا الله بیانگر آن است ولی زشتی شرک با عنوان ظلم بیان شده که "ان الشرک لظلم عظیم" و در قبال آن زیبایی توحید را می‌توان با عنوان عدل بیان نمود "ان التوحید لعدل ٌ عظیم " یعنی ظلم آن قدر بد است که اصلی ترین عنصر جهان بینی نفی شرک بوسیله آن بیان می‌شود، چه این که زیبایی عدل می‌تواند مبیّن اصالت توحید باشد.

این مفسر قرآن کریم با محکومیت ظلم آشکار اسرائیلی‌ها و حمایت استکبار و ابرقدرت‌ها از آنها بیان داشت: آن چه بیش از شصت سال بر ملت مسلمان فلسطین می‌گذرد ظلم آشکار اسرائیلی‌ها با حمایت استکبار و ابرقدرت‌ها است، گروهی که خوی ستم همانند خون در پیکر منحوس آنها جاری است هماره نقشه راه آنان کژ راهه رفتن خود و راه مستقیم دیگران را بستن است. رهنمود قرآن حکیم "لاتزال تطّلعُ علی خائنة منهم " ناظر به شیوه مشئوم صهیونیست‌ها است.

آیت الله جوادی آملی، ساختن کعبه و قدس توسط انبیای ابراهیمی را به جهت برقراری توحید و عدل و محو شرک و ظلم دانست و اظهار داشت: انبیای ابراهیمی کعبه و قدس را ساختند تا توحید و عدل استوار شوند و شرک و ظلم محو گردند. وعده پروردگار این است که هر وقت دشمنان اسلام آتش جنگ افروختند خدا آن را خاموش خواهد کرد " کلما اوقدوا نارا للحرب اطفاها" لکن این نوید با قیام موحدان عدل محور انجام خواهد شد و گرنه خداوند قدرت بیکران دارد و نیازی به دیگران نیست"... ولو یشاء الله لانتصر منهم و لکن لیبلوا بعضکم ببعض ٍ"

وی روز قدس را حضور حماسی امت اسلامی جهت آزاد سازی قدس از الحاد و شرک دانست و بیان داشت: حضور حماسی امت اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان سنّت حسنه‌ای از امام خمینی (قدس سره) جهت آزاد سازی قدس از الحاد و شرک و رهایی قدسیان فلسطینی از ظلم و آوارگی است لازم است همگان در این وظیفه مهم دینی شرکت نموده تا ضیافت الهی یعنی روزه ماه مبارک رمضان را با این وحدت میدانی ایرانی بدرقه نموده و به استقبال عید بزرگ فطر که جامعه جهانی اسلام در صحابت نورانی حضرت ختمی نبوت (ص) به آن مفتخر است شتافت.
 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین