تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
plusresetminus
حزب الله : دولت کاراکاس در پاسخ به اعمال دور جدیدی از تحریم‎های واشنگتن و دسیسه‎چینی برای مداخله در امور داخلی ونزوئلا، ۲ دیپلمات بلندپایه آمریکا را اخراج کرد.
۰
کد مطلب : ۱۶۹۲۳۵
ونزوئلا ۲ دیپلمات از جمله کاردار آمریکا را اخراج کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در پاسخ به اعمال دور جدیدی از تحریم‌های واشنگتن علیه کاراکاس، ۲ تن از دیپلمات‌های بلندپایه آمریکا را به اتهام دسیسه‌چینی وتوطئه ‌اخراج کرد.
 
گفتنی است آمریکا روز دوشنبه در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا که به نفع مادورو تمام شد، توان خرید و فروش اوراق و دارایی‌های دولتی از جمله آنهایی را که در اختیار بانک مرکزی و شرکت نفت ملی ونزوئلا هستند را محدود کرد.
 
دستورالعمل دولت واشنگتن خرید و فروش هرگونه اوراق قرضه دولت کاراکاس را برای شهروندان یا شرکت های آمریکایی ممنوع اعلام کرده است. همچنین حضور آنها در هرگونه مبادله مالی مرتبط با فروش یا انتقال دارایی های دولت ونزوئلا غیرقانونی شده است. به این‌ترتیب، توانایی ونزوئلا در نقد کردن دارایی‌ها و بدهی‌هایش در آمریکا محدود می‌شود.
 
این درحالی است که اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین نیز در همراهی با آمریکا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را زیر سوال برده‌اند.
 
درهمین‌راستا، ۱۴ کشور از جمله آرژانتین، برزیل و کانادا روز دوشنبه در اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات ونزوئلا سفرای خود را از کاراکاس فراخواندند.
 
مادورو نیز در پاسخ به رفتار خصمانه آمریکا و متحدینش، «تاد رابینسون» کاردار سفارت آمریکا را به توطئه‌چینی نظامی متهم و به وی و «برایان نارانجو» دیگر دیپلمات بلندپایه آمریکایی ۴۸ ساعت برای خروج از ونزوئلا مًهلت داد.
 
گفتنی است مادورو به جزئیات اتهامات دیپلمات‌های آمریکایی شامل مداخله در امور نظامی، سیاسی و اقتصادی ونزوئلا نپرداخت اما اعلام کرد به‌زودی مدارک خود در این خصوص را ارائه خواهد کرد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین