تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
plusresetminus
حزب الله : معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: در کشور سالیانه بودجه‌های خوبی برای فرهنگ در نظر گرفته می‌شود ولی متاسفانه گاهی این بودجه‌ها به نهادها و ارگان‌هایی تخصیص می‌یابد که علنا نقشی در فرهنگ ندارند.
۰
کد مطلب : ۱۵۵۸۳۴
برای برخی کار فرهنگی یعنی نوشتن شعار بر در و دیوار
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در نشست خبری «جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران» که صبح امروز برگزار شد، گفت: جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران برای اولین بار 4 تا 8 آذر برگزار خواهد شد. 
 
وی ادامه داد: تاکنون جشنواره‌های آموزشی، پژوهشی و بین‌المللی مختلفی در دانشگاه تهران برگزار شده ولی تاکنون جشنواره فرهنگ نداشتیم و این اولین بار است که این جشنواره در سطح وسیع برگزار می‌شود.
 
سرسنگی تصریح کرد: البته در سال‌های قبل جشنواره‌های فرهنگی به صورت مجزا برگزار شده ولی در سال جاری این جشنواره‌ها جمع بندی شده و به صورت کلی برگزار خواهد شد. 
 
وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران تصویر کلی و درستی از فرهنگ را در این دانشگاه به نمایش خواهد گذاشت، افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره تقدیر از فعالان فرهنگی و معرفی آثار برتر است که بخش عمده‌ای از این جشنواره مربوط به دانشجویان است.
 
معاون فرهنگی دانشگاه تهران تاکید کرد: علاوه بر حضور دانشجویان و اساتید، کارکنان دانشگاه نیز در این جشنواره مشارکت دارند که برگزاری آن باعث ترغیب دانشگاهیان در حوزه فرهنگ و هنر خواهد بود. 
 
معاون فرهنگی دانشگاه تهران یادآور شد: شعار این جشنواره «ترویج فرهنگ دانشگاهی، اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت پذیری اجتماعی » است. این جشنواره در بخش کانون‌های فرهنگی هنری، انجمن‌های علمی، نشریات دانشجویی، ایده‌های برتر فرهنگی، آثار و تولیدات فرهنگی و هنری، پایان نامه‌های دانشجویی و معرفی مدیران و کارشناسان برتر برگزار خواهد شد. 
 
وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر 80 کانون فرهنگی هنری، 180 انجمن علمی دانشجویی و بیش از 400 نشریه دانشجویی در دانشگاه فعالیت می‌کنند.
 
سرسنگی در خصوص تعداد دانشجویان دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر 50 هزار دانشجو در دانشگاه تهران تحصیل می‌کنند که بیشتر آثار رسیده به این جشنواره دانشجویی است و قصد داریم آثار برگزیده را به نمایش بگذاریم.
 
وی با اشاره به مجموع کارهای فرهنگی انجام شده در دانشگاه تهران، گفت: اگر کسی بگوید ما در این حوزه کم‌کاری کرده‌ایم بی انصافی کرده است، اما معتقدیم کارهایی که شده کافی نبوده است. 
 
سرسنگی افزود: در کشور سالیانه بودجه‌های خوبی برای فرهنگ در نظر گرفته می‌شود ولی متاسفانه مشکل این است که این بودجه‌ها در جای درست خرج نمی‌شود و گاهی این بودجه‌ها به نهادها و ارگان‌هایی تخصیص می‌یابد که علنا نقشی در فرهنگ ندارند.
 
معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: در دانشگاه‌ها هم در رابطه با فرهنگ زیاد صحبت می‌کنیم ولی آنچنان که باید فرهنگ به رسمیت شناخته نشده و تعریف درستی از فرهنگ در دانشگاه‌ها نداریم و هرکس از دید خودش فرهنگ را تعریف می‌کند.
 
وی گفت: متاسفانه برخی معاونت‌های فرهنگی اساسا نقش خود را در سیاست می‌بینند، برخی‌ها هم فکر می‌کنند کار فرهنگی فقط پرداختن به نماز و ساخت نمازخانه است و از دید برخی‌ها هم کار فرهنگی یعنی نوشتن شعار بر در و دیوار.
 
سرسنگی ادامه داد: ما باید فرهنگ را به رسمیت بشناسیم و مسئولان دانشگاه‌ها باید بدانند در قبال فرهنگ هم به اندازه آموزش و پژوهش مسئولیت دارند. ما باید تعریف مشترکی از فرهنگ در دانشگاه‌ها داشته باشیم. 
 
وی اضافه کرد: نکته بعدی، هم‌گرایی واحدهایی است که در دانشگاه کار فرهنگی می‌کنند. از طرفی ما نیاز داریم کارشناسان فرهنگی را آموزش دهیم، حوزه فرهنگی حوزه‌ای نیست که هرکسی بتواند در آن بدون تخصص فرهنگی مدیر شود و این آسیبی است که ما در حوزه فرهنگ از آن رنج می‌بریم. 
 
سرسنگی اظهار داشت: این بد است که در دانشگاه که مدیر فرهنگی تربیت می‌کند، مدیران فرهنگی تخصص نداشته باشند. متاسفانه یک عده تخصص فرهنگی ندارند و فرهنگ را سلیقه‌ای اجرا می‌کنند. 
 
وی گفت: یکی از توفیقات ما این است که در دانشگاه تهران از رئیس و هیات رئیسه‌ای برخورداریم که فرهنگ را درک می‌کنند و این یک نعمت است.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین