تاریخ انتشاريکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
plusresetminus
حزب الله : مهاجم بارسلونا با قهرمانی در کوپا دل ری، فاصله جام‌های فتح شده‌اش را با مهاجم رئال مادرید بیشتر کرد.
۰
کد مطلب : ۱۶۶۸۳۲
مسی چند جام بیشتر از رونالدو دارد؟
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پس از قهرمانی بارسلونا در کوپا دل ری که با پیروزی ۵ بر صفر مقابل سویا به دست آمد، لیونل مسی توانست یک عنوان دیگر به افتخاراتش بیفزاید و فاصله‌اش را با کریستیانو رونالدو بیشتر کند. مهاجم بارسلونا اکنون هشت جام بیشتر از رقیب همیشگی‌اش دارد که از فصل ۱۰ – ۲۰۰۹ برای توپ طلا با هم رقابت می‌کنند.
 
مهاجم پرتغالی در ۹ فصل اخیر ۱۵ عنوان در بازی‌های رسمی با پیراهن رئال مادرید به دست آورد. این‌ در حالی است که مسی ۲۳  قهرمانی را در این مدت تجربه کرده است.
 
مهاجم مادرید همچون ستاره‌ آرژانتینی می‌تواند در این فصل یک عنوان دیگر کسب کند. رونالدو به همراه سفید پوشان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد با عبور از بایرن مونیخ و شکست حریفش در فینال (لیورپول یا رم) می‌تواند چهارمین قهرمانی را در این بازی‌ها تجربه کند. از طرفی مسی به فتح لالیگا نزدیک است.
 
از زمان حضور مهاجم پرتغالی در مادرید (سال ۲۰۰۹) از  ۳۶ جام ممکن ۱۵ عنوان را به دست آورد. او در این مدت با وجود این که در ۲۹۰ بازی در لیگ توانست ۳۰۹ گل به ثمر برساند تنها دو بار قهرمانی در لالیگا را تجربه کرده است (۱۷ – ۲۰۱۶ و ۱۲ – ۲۰۱۱).
 
مسی در این مدت (۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷) پنج  قهرمانی در لالیگا را به دست آورد (۱۶-۲۰۱۵ و ۱۵- ۲۰۱۴ ، ۱۳ – ۲۰۱۲، ۱۱ – ۲۰۱۰، ۱۰ – ۲۰۰۹) به زودی ششمین جام را نیز بالای سر خواهد برد. ستاره آرژانتینی بیش از رونالدو گلزنی کرده است. او در ۳۰۵ بازی در لیگ ۳۲۴ گل به ثمر رسانده است.
 
۱۵ جام مهاجم پرتغالی با رئال مادرید سه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا (۱۷ – ۲۰۱۶، ۱۶ – ۲۰۱۵، ۱۴ – ۲۰۱۳) ، دو لالیگا (۱۷ – ۲۰۱۶ و ۱۲ – ۲۰۱۱) ، دو کوپا دل ری (۱۴ – ۲۰۱۳ و ۱۱ – ۲۰۱۰) ، سه جام جهانی باشگاه‌ها (۲۰۱۷، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۴) سه سوپر جام اروپا (۲۰۱۷ ، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۴) و دو سوپر جام ‌اسپانیا (۲۰۱۷ و ۲۰۱۲) بود.
 
در مقابل مسی از زمان حضور رونالدو توانست دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا (۱۵ – ۲۰۱۴ و ۱۱ – ۲۰۱۰) ، پنج لالیگا ( ۱۶- ۲۰۱۵ و ۱۵ – ۲۰۱۴، ۱۳ – ۲۰۱۲، ۱۱ – ۲۰۱۰ ، ۱۰ – ۲۰۰۹)، پنج کوپا دل ری (۱۸ – ۲۰۱۷ و ۱۷ – ۲۰۱۶، ۱۶ – ۲۰۱۵، ۱۵ – ۲۰۱۴، ۱۲ – ۲۰۱۱)، پنج سوپر جام ‌اسپانیا (۱۴ – ۲۰۱۳ و ۱۲ – ۲۰۱۱، ۱۱ – ۲۰۱۰، ۱۰ – ۲۰۰۹) و سه جام جهانی باشگاه‌ها  (۱۷ – ۲۰۱۶ و ۱۶ – ۲۰۱۵، ۱۲ – ۲۰۱۱، ۱۰ – ۲۰۰۹) کسب کند.
 
رونالدو تنها در لیگ قهرمانان اروپا از مسی پیش است و در دیگر رقابت‌ها جام‌های کمتری به دست آورده است. در لیگ قهرمانان اروپا (سه به دو) ، لالیگا (دو به پنج)، کوپا دل ری (دو به پنج)، سوپر جام ‌اسپانیا (دو به پنج)، سوپر جام اروپا (سه به سه) و جام جهانی باشگاه‌ها (سه به سه) است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین