تاریخ انتشارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
plusresetminus
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

سایپا به دنبال تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی است

حزب الله : مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به راهبرد ایجاد تنوع در محصولات تولیدی این گروه گفت: با ایجاد تنوع در محصولات و افزایش رونق کسب و کار در خطوط تولید، نوآوری، خلاقیت و تلاش در مجموعه گروه سایپا افزایش خواهد یافت.
۰
کد مطلب : ۷۷۷۰۳
سایپا به دنبال تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی است

 
  
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،سعید مدنی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به مبحث اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: امروز راهبرد اقتصاد مقاومتی، سیاستی است که می‌تواند بنیادهای کسب و کار در ایران را توانمند ساخته و زمینه رشد و جهش در سال‌های آینده را فراهم سازد.

وی افزود: اصل درون‌زایی یکی از اصول مهم در اقتصاد مقاومتی است که با اتخاذ آن می‌توان توانمندی‌های تولید داخلی را در کشور افزایش داد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: مشکلات چندسال اخیر در صنعت خودرو نشان داد که با وابستگی و اتکا به بازارها و تولیدات خارجی نمی‌توان آینده مشخص و مثبتی را تضمین کرد، بر همین اساس ما تصمیم گرفتیم با ایجاد تحرک جدید در فعالیت های خود محصولات تازه‌تری را به بازار عرضه کنیم تا از این طریق نیاز داخل از طریق منابع داخل تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: ورود چندین خودرو جدید به سبد محصولات سایپا علاوه بر ایجاد پویایی و تحرک در صنعت خودرو و قطعه‌سازی، از هدررفتن منابع ارزی کشور برای تامین نیاز از بازار خارجی جلوگیری خواهد کرد.

مدنی با انتقاد از افزایش بی‌رویه واردات خودروهای لوکس خارجی به کشور گفت: متاسفانه این سیاست علاوه بر وارد کردن خسارات بی‌شمار به فرهنگ ملی و اسلامی و ترویج مصرف‌گرایی، زمینه خروج ارز از کشور را آن هم در شرایط حساس فعلی ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا راهبرد تعریف شده از سوی مقام معظم رهبری جهت استفاده از تولیدات داخل و ایجاد فضا و فرصت رشد و توسعه برای جوانان فعال در خطوط تولید صنایع کشور را مسیر درست اقتصاد دانست و افزود: تنها سیاستی که می‌تواند صنایع ایران را به سمت تعالی رهنمون کند همین راهبرد اقتصاد مقاومتی است که توجه به استفاده از تولیدات داخلی و پرهیز از واردات بی‌رویه را یکی از اصلی‌ترین اهداف خود قرار داده است.

وی با بیان این که گروه خودروسازی سایپا در حال حاضر توجه به تولید حداکثری و استفاده از ظرفیت‌های خود را در دستور کار قرار داده است، گفت: خطوط تولید فراوانی در حال حاضر در سایپا آماده تولید محصولات جدید هستند که راه افتادن هر یک از آن‌ها رونق اشتغال و معیشت خانواده‌های زیادی را رقم خواهد زد.

وی از برنامه رشد صادرات محصولات به بازارهای خارجی در سال آینده خبر داد و گفت: قصد داریم نیاز ارزی خود را از طریق صادرات رفع کنیم.

مهندس مدنی خاطرنشان کرد: هر خودرویی که در داخل تولید می‌شود به طور میانگین پنج نفر را مشغول به کار خواهد کرد که این آمار نشان‌دهنده اهمیت بسیار بالای صنعت خودروسازی در اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه گفت: سال آینده با شکوفایی برنامه توسعه محصول سایپا و ورود خودروهای جدید، نقش این گروه در اقتصاد و صنعت ایران و تحرک مجدد آن در اشتغال برای همگان بیش از پیش محقق خواهد شد.

منبع : سایپا نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین