تاریخ انتشارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
plusresetminus
حزب الله : پارلمان نروژ درخواست توقف اخراج پناهجویان افغانستانی در این کشور را رد کرد؛ اقدامی که به شدت مورد انتقاد سازمان عفو بین الملل قرار گرفت.
۰
کد مطلب : ۱۶۰۴۴۱
پارلمان نروژ درخواست توقف اخراج پناهجویان افغانستانی را رد کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پارلمان نروژ درخواست توقف اخراج پناهجویان افغانستانی از این کشور را رد کرد.
 
سازمان عفو بین الملل در واکنش به این اقدام  گفت که تصمیم پارلمان نروژ مبنی بر رد پیشنهاد توقف موقت اخراج پناهجویان افغانستان از این کشور، به مثابه ضربه ای ویرانگر به پناهجویان افغانستانی است.
 
این سازمان افزود که اقدام پارلمان نروژ نشان دهنده نادیده گرفتن و بی تفاوتی در برابر زندگی افرادی است که به دلیل جنگ و آزار و اذیت مجبور به ترک کشور شان شده اند.
 
«چارمین محمد» رئیس بخش حقوق مهاجرین و پناهجویان سازمان عفو بین الملل، با انتقاد از اقدام نروژ گفت که پناهجویان افغانستان از روی ناچاری، کشور شان را ترک کرده اند.
 
وی افزود: جای تاسف است که سیاستمداران در یکی از ثروتمند ترین کشور های جهان شفقت و دلسوزی را کنار گذاشته اند. زندگی در افغانستان مملو از خطر است، این ظالمانه و غیر اخلاقی است که مردم را دوباره به آنجا {افغانستان} بفرستید.
 
بر اساس گزارش عفو بین الملل نروژ بیشتر از سایر کشورهای اروپایی پناهجویان افغانستانی را اخراج می کند. به گفته مقامات دولت افغانستان، از مجموع ۳۰۴ پناهجوی افغانستانی که در سال ۲۰۱۷ از کشور های اروپایی اخراج شدند، ۹۷ تن آنان از نروژ بوده است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین