تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
plusresetminus
حزب الله : نخست وزیر رژیم صهیونیستی که عمر کابینه وی به ثانیه افتاده در آخرین فرصت باقی مانده برای نجات خود، از موفقیت هایی که برای زمین زدن برجام کسب کرده سخن گفت.
۰
کد مطلب : ۱۸۳۳۴۷
نتانیاهو برای نجات خود دست به دامن برجام شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رسانه های رژیم صهیونیستی با اشاره به آخرین سخنان «بنیامین نتانیاهو» برای حفظ کابینه نوشته اند: بنیامین نتانیاهو شامگاه یکشنبه گفت از رهبران احزاب هم پیمان با دولتش می‌خواهد که مسئولیت نشان دهند و شرایط خطیر امنیتی را در نظر بگیرند.
 
وی گفت: «ساقط کردن دولت، بی‌مسئولیتی است؛ در میانه نبرد نباید راه را ترک کرد؛ ما در یکی از پیچیده‌ترین دوران‌های امنیتی قرار داریم».
 
نتانیاهو به موفقیت‌های خود در مبارزه با ایران، از جمله «آوردن اسناد آرشیو هسته‌ای ایران» به اسرائیل و «خنثی کردن برجام که همه در دنیا فکر می‌کردند دیگر نمی‌شود در برابر آن کاری کرد» اشاره کرد.
 
نتانیاهو به هنگام قرائت این بیانیه، با صدایی همراه با هیجان زیاد، شرحی از  تلاش‌های آشکار و  پنهان خود برای دفاع از موجودیت اسرائیل ارائه کرد و گفت «بارها زندگی‌ام را به خطر انداختم... تصمیم هفته گذشته (برای آتش‌بس با غزه) نیز به خاطر مسائل امنیتی مهم‌تر بود».
 
وی گفت، مردم می‌دانند وقتی من تصمیمات امنیتی را می‌گیرم، از روی صداقت و در راه دفاع از مردم و سربازان و موجودیت مان است.
 
«آیالا خاسون» مفسر و مجری شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل، می‌گوید، شاید این بخش از سخنان نتانیاهو «بوی نزدیک بودن یک جنگ» را می‌دهد بویژه آنکه او به خطرات برای بخش‌های دیگر اسرائیل، غیر از جنوب اسرائیل و «لزوم فداکاری سربازان» اشاره کرد.
 
با وجود سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در شامگاه یکشنبه، روند تحولات سیاسی در میان احزاب هم پیمان با او نشان می‌دهد که بحران کابینه ائتلافی او عمیق‌تر شده و در حالی که طبق قانون این کابینه می‌توانست تا آبان سال آینده به کار خود ادامه دهد، رهبران احزاب اصلی هم پیمان با نتانیاهو سر مواضع خود مبنی بر برگزاری انتخابات زودهنگام ایستاده‌اند.
 
در این میان، کنست (پارلمان اسرائیل) خبر داد که درخواست ارائه شده از سوی حزب «اسرائیل خانه ما» برای انحلال دوره کنونی پارلمانی را در نشست روز چهارشنبه این هفته بررسی خواهد کرد.
 
اوپوزیسیون پارلمانی نیز از انحلال دوره کنونی مجلس حمایت کرده است.
 
به نوشته یدیعوت آحارانوت، در صورت استعفای نفتالی بنت و آیلت شاکد، ممکن است چهارشنبه روز پایانی کار دوره کنونی مجلس و ساقط شدن رسمی عمر دولت نتانیاهو باشد.
 
نتانیاهو، ۶۹ ساله، تاکنون بیش از ۱۲ سال در چهار کابینه نخست‌وزیر بوده است؛ یک دوره سه ساله در اواخر دهه نود میلادی و از سال ۲۰۰۹ تا حال نیز به طور مستمر در این مقام بوده است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین