تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
plusresetminus
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: فروپاشی گروهک تکفیری- تروریستی داعش که یک پشتوانه بسیار قوی را داشت، را می توان فروریختن یک جبهه گسترده و توانمند غربی، عبری و عربی دانست.
۰
کد مطلب : ۱۵۵۹۴۲
نابودی داعش به منزله فروریختن جبهه غربی، عبری و عربی است

 
سردار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران  در خصوص پیروزی های جبهه مقاومت در مقابل گروه های تروریستی و نقش گروه ها و جریان های مختلف در به دست آمدن این پیروزی ها و نزدیک شدن به پایان کار داعش، اظهار داشت: حوادث و اتفاقات میدانی این روزهای سوریه و عراق نشان می دهد پروژه داعش با شکست کامل مواجه شده و از این به بعد پدیده داعش را صرفاً باید در تاریخ مطالعه کرد.
 
وی افزود: فروپاشی گروهک تکفیری- تروریستی داعش که یک پشتوانه بسیار قوی را داشت، را می توان فروریختن یک جبهه گسترده و توانمند غربی، عبری و عربی دانست.
 
سردار جوانی با اشاره به سخنان ترامپ در دوران تبلیغات ریاست جمهوری امریکا که گفته بود داعش ساخت دست آمریکا است، تصریح کرد: بنا بر اعتراف ترامپ، داعش را آمریکایی ها به وجود آوردند و در خلال جنگ های خاورمیانه، ۶ هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده و حاصلی برای آنها نداشته است. پس زمانی که ما سخن از پایان داعش به میان می آوریم به معنای پایان یافتن یک گروه تروریستی نیست بلکه فروریختن یک جبهه ای است که در منطقه شکل گرفته بود و با ابزار تروریست می خواست ترکیبات امنیتی خاص را در منطقه در راستای منافع استکبار به وجود آورد که با شکست مواجه شد.
 
پروژه ایجاد تغییرات امنیتی از طریق گروه های تروریستی با شکست کامل مواجه شد
 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تأکید کرد: پروژه ایجاد تغییرات امنیتی از طریق گروه های تروریستی با شکست کامل مواجه شد و مهمترین سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که داعش که یک چنین پشت صحنه قوی ای داشته و در طی این سالها، تجهیز شده و مورد حمایت دولت های مختلف قرار داشت چه عواملی در شکست آن دخیل بوده اند و مهمترین دلیل شکست آنها چه بوده است؟
 
وی ادامه داد: اگر به عقب برگردیم زمانی که تروریستی بودن داعش برای افکار عمومی جهان آشکار شد حتی آمریکایی ها هم شعار مبارزه با داعش را سر داداند و یک ائتلاف مبارزه با داعش را هم پدید آوردند اما براساس مستندات در طی سالهای اخیر این ائتلاف ضد داعش با محوریت آمریکا عمدتاً به دنبال مدیریت داعش و حتی حمایت از آنها در مواقع ضروری بوده است به گونه ای که در برخی مناطق از سوریه و عراق زمانی که داعش در تنگنا و محاصره قرار می گرفت، آمریکایی ها در تلاش بودند که به آنها کمک کنند و آنها را نجات دهند و از فروپاشی کامل داعش جلوگیری کنند.
 
سردار جوانی اظهار داشت: در روزهای اخیر که گروه های مقاومت و ارتش سوریه در شهر «بوکمال» عملیات های موفقیت آمیزی را انجام دادند گزارش های میدانی نشان می دهد که امریکایی ها با تمام توانشان به داعش کمک می کنند تا آخرین پایگاهی را که در اختیار این گروه تروریستی است، حفظ شود اما این شهر هم از دست داعش خارج شد.
 
ائتلاف آمریکا و حامیانش برای مقابله با داعش، یک اتئلاف دروغین بود
 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ائتلاف آمریکا و حامیانش برای مقابله با داعش، یک اتئلاف دروغین بوده و در واقعیت ما شاهد آن هستیم که این ائتلاف با تمام توان خود از گروه تروریستی داعش حمایت می کند.
 
وی در خصوص دلایل شکست داعش ادامه داد: وقتی به گروه های مقابله کننده با داعش می نگریم مجموعه های متفاوتی را می بینیم که یک ائتلاف حقیقی و واقعی را برای مقابله با داعش شکل داده اند که در این ائتلاف دولت و ارتش سوریه و عراق، گروه های مردمی در هر دو کشور که در عراق به عنوان «حشد الشعبی» و در سوریه به عنوان «قوات وطنی» شناخته می شوند. همچنین احزاب، گروه ها و جریان های مختلف خصوصاً در عراق نقش مرجعیت شیعه و علماء در بسیج توده های مردمی و حزب الله لبنان به عنوان یکی از نیروهای اصلی در میدان های مبارزه با داعش به خوبی دیده می شود.
 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: در کنار این گروه هایی که نام بردیم، نقش مستشاری ایران برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه یک نقش اساسی و جدی است و به خصوص نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران در راستای ائتلاف سازی واقعی که به گونه ای این ائتلاف سازی صورت گرفت که روسها نیز وارد عرصه مقابله با داعش شدند و بر خلاف ائتلاف آمریکایی، یک ائتلاف واقعی برای مقابله با داعش بین ایران و سوریه، دولت عراق و سوریه شکل گرفت.
 
به میدان آمدن ملت های سوریه و عراق نقش تعیین کننده ای در مقابله با داعش داشت
 
سردار جوانی یادآور شد: آنچه که در مبارزه با داعش بسیار مهم و سرنوشت ساز بود، به میدان آمدن ملت های سوریه و عراق بود که با حضور سازمان یافته نقش تعیین کننده ای در مقابله با داعش ایفا کردند و توانستند شهرها را از تصرف داعش خارج کنند.
 
مردم پایه بودن مبارزه با داعش را می توان از عوامل اصلی پیروزی های اخیر تلقی کرد
 
وی گفت: مردم پایه بودن مبارزه با داعش را می توان از عوامل اصلی پیروزی های اخیر تلقی کرد. زیرا وقتی مردم در سوریه و عراق به صحنه مبارزه با داعش آمدند و تجهیز و حمایت شدند توانستند معادلات را بر هم بزنند. البته این یک تجربه تاریخی است که هرگاه ملتی برای تأمین امنیتش به صحنه بیاید در شکست متجاوزین به منافع موفق خواهند بود. ملت عراق و سوریه متوجه شدند که مورد چه توطئه های بزرگی قرار گرفته اند و فهمیدند که تنها راه استقلال و نجات کشورشان این است که با تمام وجود به مقابله با گروهک های تروریستی بروند.
 
این که بخواهند عده ای نقش مذاکرات را در شکست داعش مطرح کنند حرف نادرستی زده اند
 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در خصوص مسائل مطرح شده پیرامون اینکه مذاکرات موجب موفقیت ها در راه مبارزه با داعش و گروه های تروریستی است اظهار داشت: این که بخواهند عده ای نقش مذاکرات را در شکست داعش مطرح کنند حرف نادرستی زده اند. آن چیزی که داعش را از پا درآورد حماسه ها و مجاهدت ها و مبارزات و مقاومت های ائتلاف مبارزه با داعش بود.
 
سردار جوانی در خصوص دستاوردهای مقابله با داعش علیرغم هزینه های بسیاری که این ایستادگی و مقاومت برای کشورهای منطقه داشت، تصریح کرد: در طی چند دهه گذشته، ملت های منطقه هر از چندگاهی شاهد بحران آفرینی ها از سوی جبهه استکبار بوده اند و هر کدام از این بحران ها خساراتی را برای ملت ها به دنبال داشته است. ما در خصوص جمهوری اسلامی ایران نیز شاهد هستیم که در طی چهاردهه گذشته آمریکایی ها و صهیونیست ها و دولت های مرتجع منطقه به ویژه آل سعود که متحد با آمریکا هستند همواره به دنبال بحران آفرینی و ایجاد مزاحمت برای جمهوری اسلامی بودند. اما واقعیت این است که علیرغم خساراتی که بحران ها برای ملت های منطقه داشته اند، دشمنان نتوانستند به اهداف و خواسته های خود برسند و زمینه ای را برای رشد و توسعه قدرت مقاومت به وجود آورند.
 
وی خاطرنشان کرد: بحران به وجود آمدن گروه های تروریستی در منطقه اگر چه خسارات فراوانی را به بار آورد اما توانست موجب هم افزایی و رشد فکری ملت های منطقه و همسو شدن آنها در مقابل دشمنان شود. امروز ملت ایران، عراق، سوریه و لبنان کاملاً به هم گره خورده اند و پیوندهای عمیقی میان آنها برقرار شده که موجب شده یک جبهه قوی و قدرتمند و ضد استکباری در منطقه شکل بگیرد، به گونه ای که می توان گفت اگر هدف اصلی و راهبردی جریان بحران زا در منطقه (رژیم صهیونیستی، آمریکا و آل سعود) فروریختن محور مقاومت و ایجاد تنش میان ملت های منطقه بود، امروز با شکست داعش شاهد قدرتمندتر شدن محور مقاومت نسبت به قبل هستیم.
 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: امروز ملت و دولت عراق و سوریه بسیار قدرتمندتر از گذشته هستند و جمهوری اسلامی در کنار این ملت ها به یک قدرت فوق العاده با نفوذ در منطقه و جهان تبدیل شده و شکست داعش ژئوپلیتیک منطقه را به هم زده که موجب عصبانیت آمریکا، صهیونیست و آل سعود شده است. حقیقت این است که شکست داعش یک نظم جدیدی را در منطقه به وجود آورده که آمریکا و حامیان آن این نظم نوین را مقابل اهداف خود می دانند.
 
سردار جوانی در ادامه گفت: تحولات میدانی و پیروزی های ملت های عراق و سوریه و به هم رسیدن این نیروها در مرزهای مشترک وضعیتی را به وجود آورده که در کنار جمهوری اسلامی ایران شاهد ایجاد یک جغرافیای مقاومت از مرزهای شرقی ایران تا سواحل مدیترانه هستیم، یعنی ساکنین ایران، عراق و سوریه و دولت های مستقر در این کشورها، همسو و هم جهت شدند که یک قدرت فوق العاده ای را به وجود آورده که با دوران قبل از داعش قابل مقایسه نیست.
 
وی بیان داشت: اگر بخواهیم در یک جمله، پیروزی ها و دستاوردهای محور مقاومت از مقابله با داعش را مطرح کنیم باید بگوییم که آمریکایی ها داعش را به وجود آورده اند که یک خاورمیانه امریکایی را شکل دهند اما آنها در این پروژه شکست خوردند و امروز خاورمیانه ای در حال شکل گیری است که ملت ها در آن حرف اول و آخر را می زنند که عصبانیت جریان بحران ساز هم به همین دلیل است که تحولات در منطقه به دست ملت ها افتاده است.
 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار داشت: ملتی که در عراق و سوریه در قالب «حشدالشعبی» و «قوات وطنی» به میدان آمدند، توانستند توطئه دشمنان را خنثی کنند و در لبنان، حزب الله لبنان امروز به نماد قدرت ملت این کشور تبدیل شده است و اگر امریکا و آل سعود به دنبال بحران آفرینی در لبنان هستند و همه فشار خود را برای بحران آفرینی در کشور به کار گرفته اند به این دلیل است که احساس می کنند جایی در آینده لبنان نخواهند داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: مهمترین آورده مقابله با گروه های تروریستی در منطقه این است که ملت ها آینده این منطقه را رقم خواهند خورد.
 
سردار جوانی در ادامه سخنان خود در خصوص سناریوی جدید عربستان برای بحران آفرینی در کشور لبنان، تأکید کرد: سعودی ها بازیگر سناریوهای غربی ها برای منطقه هستند و در این سالها علیرغم تلاش ها و هزینه های بسیار نتوانستند به اهدافی که داشته اند برسند. امروز نیز می توان گفت این سناریوی کودکانه ای که آل سعود شروع کرده و سعد حریری را به زور مجبور به استعفا و او را در عربستان بازداشت کرده است، با هوشمندی ملت لبنان با شکست روبرو خواهد شد.
 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: ملت لبنان، رفتار آل سعود را در قضیه استعفای سعد حریری تحقیر برای خود تلقی می کند و نقشه آل سعودی برای خلع سلاح حزب الله با توجه به جایگاهی که این گروه در میان ملت لبنان دارد با شکست مواجه خواهد شد.
 
وی افزود: ملت لبنان، اقتدار، استقلال و آرامش امروز کشور را در سایه مجاهدت های حزب الله در کنار ارتش این کشور می داند و نقشه کودکانه آل سعود به خلع سلاح حزب الله نمی انجامد. رفتارهای امروز آل سعود و سناریوهایی که برای مقابله با حزب الله و منزوی کردن این گروه انجام می دهد موجب می شود تا حزب الله آینده به مراتب از حزب الله امروز قدرتمندتر باشد. چرا که حزب الله در راستای منافع ملت لبنان و منطقه حرکت می کند.
 
سردار جوانی در ادامه تصریح کرد: روندی که در منطقه شاهد آن هستیم، روندی است که نشان دهنده آگاهی بیش از پیش ملت ها از شرایط و توطئه های دشمنان است و ملت لبنان با آگاهی ای که امروز دارند اجازه خلع سلاح شدن لبنان و منزوی شدن این گروه مقاومت را نمی دهند و قطعاً توطئه های عربستان با شکست روبرو خواهد شد.
 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان خاطرنشان کرد: ملت لبنان که بارها مورد تهاجم رژیم صهیونیستی قرار گرفته و از طرفی شاهد توطئه های عربستان برای به خاک و خون کشیدن ملت های منطقه بوده است هرگز اجازه نخواهد داد و نمی پذیرد که به گروه حزب الله فشار آورده شود زیرا حزب الله تأمین کننده منافع آنهاست.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین