تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
plusresetminus
حزب الله : نماینده کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به انزوای کامل آمریکا و سه متحدش در برابر ایران در نشست کنفرانس عمومی آژانس، گفت: اظهارات علیه ایران تلاشی بی‌ثمر برای انحراف افکار جامعه بین‌المللی از جنایاتی است که آنها در نقض کلیه قواعد بشردوستانه در یمن مرتکب می‌شوند.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۵۴۱
انزوای آمریکا، عربستان، امارات و اسرائیل در مقابل ایران در وین
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در سه روز اول شصت و دومین نشست کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در وین در حال برگزاری است، اکثر کشورهای عضو آژانس ضمن استقبال از همکاری ایران با آژانس بین‌المللی اتمی، خواستار حفظ و اجرای برجام شدند و از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام ابراز تاسف کردند. تنها آمریکا، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی در این دو روز ضمن اظهاراتی بی‌ارتباط با موضوعات این اجلاس، یک بار دیگر مخالفت خود با برجام را علنی کرده و جمهوری اسلامی ایران را متهم به اقدامات بی‌ثبات‌کننده در منطقه کردند.
 
کاظم غریب‌آبادی، نماینده کشورمان با استفاده از حق پاسخگویی ضمن اشاره به نقض آشکار کلیه هنجارهای بین‌المللی توسط آمریکا، اظهارات ترامپ و وزیر انرژی آمریکا را نقض آشکار تعهدات این کشور خواند. او این رویکرد یک‌جانبه‌گرایانه‌ آمریکا را گواهی بر غیرقابل اعتماد بودن این کشور در هر توافقی دانسته و بر ضرورت مقابله جامعه جهانی با رفتارها و اقدامات یک‌جانبه آمریکا تأکید کرد.
 
نماینده کشورمان سیاست هسته‌ای آمریکا را خطری بزرگ برای آینده معاهده عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای و هدف خلع سلاح هسته‌ای دانست و خواستار مقابله با آن شد.
 
وی همچنین در پاسخ به اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی و نماینده امارات، ضمن اشاره به میلیاردها دلار هزینه این کشورها که برای گسترش تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه و جهان انجام می‌دهند، اظهارات این کشورها علیه ایران را تلاشی بی‌ثمر برای انحراف افکار جامعه بین‌المللی از جنایاتی دانست که در نقض کلیه قواعد بشردوستانه در یمن مرتکب می‌شوند.
 
نماینده کشورمان تأکید کرد که عربستان سعودی و امارات باید پاسخگوی این جنایات در برابر جامعه بین‌المللی باشند.
 
نماینده کشورمان همچنین ادعاهای رژیم اسرائیل را نیز تلاش برای منحرف کردن این نشست از سابقه سیاه این رژیم در عدم پایبندی به تمام هنجارها و استانداردهای بین المللی در حوزه رژیم عدم اشاعه خواند و گفت: این رژیم که به توسعه زرادخانه هسته ای پرداخته، عضو هیچ یک از معاهدات خلع سلاحی و کنترل تسلیحات نیست و فعالیت‌های هسته ای خود را نیز تحت پادمان آژانس قرار نداده است و اکنون بی‌شرمانه از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورهای عضو معاهده عدم اشاعه انتقاد می‌کند.
 
بنا بر این گزارش، چندین دهه است که رژیم اسرائیل ادعاهای بی اساس خود را در این نشست ها علیه ایران مطرح می کند تا کار حرفه ای کنفرانس را با اختلال مواجه نماید و حتی اکنون که مدیرکل آژانس برای دوازدهمین بار بر پایبندی ایران به تعهداتش تصریح می کند، باز هم این رژیم که سلاح هسته ای نیز دارد، به خود اجازه می دهد به دروغگویی‌هایش ادامه دهد و حتی از آژانس نیز به خاطر این تاییدیه‌ها انتقاد کند.
 
در این نشست، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی طی گزارشی پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام را تایید کرد و گفت که آژانس قادر بوده است بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران نظارت کند.
 
موضع آمریکا، عربستان سعودی، امارات و رژیم اسرائیل در این نشست کاملا در انزوا قرار داشته و اکثر کشورهای جهان، از جمله اعضای اتحادیه اروپا، چین و روسیه ضمن اعلام پایبندی ایران به تعهداتش، حمایت خود را از برجام و ضرورت انتفاع ایران از منافع اقتصادی برجام به عنوان بخشی اساسی از این توافق را اعلام کردند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین