تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
plusresetminus
حزب الله: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه وزارت علوم سهمیه حزب منحله مشارکت شده است گفت: گویا رئیس جمهور نمی‌تواند از آنها عبور کند.
۰
کد مطلب : ۶۸۸۸۴
۲۰ فرد دیگر مثل دانش‌آشتیانی معرفی کنید رای نمی‌دهیم
 
 به گزارش شبکه خبری حزب الله ،سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج در سخنانی گفت: این هفته را پیشاپیش به همه دلاورمردان بسیجی کشور تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که همه ما با اتیکت بسیج و نام بسیج به مردم خدمت کنیم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: زمانی که دولت شما در آرایش سیاسی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان با اختلاف حدود 250 هزار رای موفق شد، خط بطلانی بر تفکر فتنه‌گران کشیده شد که نظام جمهوری اسلامی امانتدار آرای ملت است. این انتخابات ثابت کرد که نظام جمهوری اسلامی پاکترین نظام سیاسی در انتخابات است، چون حافظ 250 هزار تفاوت رای بود و دولت شما رای آورد و کار را شروع کرد.

نقوی حسینی با بیان اینکه وقتی دولت شما (روحانی) رأی آورد نمایندگان مجلس، کاندیداهای ریاست جمهوری و جبهه اصولگرایان به شما تبریک گفتند، افزود: با این کار نشان دادند که برای منافع ملی کشور پای کار دولت می‌ایستند. وقتی کابینه شما به مجلس معرفی شد، در طول تاریخ مجلس وزرای شما بالاترین آرا را کسب کردند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه این مجلس اصولگرا بالاترین رای را به وزرای ارتباطات، اطلاعات، اقتصاد، امور خارجه، بهداشت، نیرو، کشور و وزرای دیگر را به کابینه شما داده است، خاطر نشان کرد: آقای رئیس جمهور، در وزارت علوم و در رای اعتماد فقط 3 وزیر شما رای نیاوردند که دلایل آن ذکر شده است. هم افکار عمومی، هم نمایندگان و حتی دولتی‌ها اعتراف داشتند که اسناد مستند و مدارک نیز درست بود و عدم رای اعتماد به جا بوده است. سوال بنده این است که در وزارت علوم چه اتفاقی افتاده است؟

نماینده ورامین در مجلس در ادامه اظهار داشت: آقای رئیس جمهور از 4 نفر نام برد اما بنده از 5 نفر نام می‌برم و یک نفر را نیز ما اضافه می‌کنیم که تاکنون در وزارت علوم معرفی شده‌اند که آن یک نفر میلی‌منفرد است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس، مردم و رئیس جمهور تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمود‌ه‌اند که فتنه خط قرمز ماست و ما از این خط عبور نمی‌کنیم. صریح و روشن می‌گویم که اگر 20 نفر دیگر نیز معرفی شوند و ویژگی‌ میلی‌منفرد، فرجی‌دانا و دانش آشتیانی را داشته باشند، این مجلس به آنها رای نخواهد داد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: پس از میلی‌منفرد، آقای توفیقی سرپرستی وزارت علوم را برعهده گرفت. آیا لازم است که توضیح دهیم توفیقی کیست و فیلم او را نمایش دهیم و در مدت سرپرستیش در آموزش عالی چه کرده و چه تغییراتی داده است و چه کسانی را سرپرست گذاشته است که امروز شورای انقلاب فرهنگی به آنها رای نمی‌دهد و به عنوان رئیس دانشگاه نمی‌پذیرد.

نقوی حسینی تصریح کرد: پس از توفیقی، فرجی‌دانا معرفی شد. آیا ما لجبازی کرده‌ایم؟ آیا مجلس نظر خاصی داشته و با کسی غرضی داشته است؟ فرجی‌دانا به مجلس معرفی و در نشست‌های فراکسیون‌ها  و کمیسیون‌ها با او صحبت شد و او قول داد و قیول کرد و گفت که اصلاح می‌کنیم اما اصلاح نکرد. او حدود 5،6 ماه کار کرد اما به او نه از طرف مجلس بلکه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مقامات مسئول تذکر داده شد، اما گوش نکرد که استیضاحش مطرح شد.

وی در همین زمینه تاکید کرد: پس از طرح استیضاح فرجی‌دانا، رئیس مجلس وقت گرفت و با او جلسه مشترک گذاشته شد و قول داد که عمل و اصلاح می‌کند اما اصلاح نکرد. سوال بنده این است که چه کسی به او اجازه نداد که اصلاح کند؟ چه کسانی به اینها اجازه نمی‌دهند که اصلاح نکنند؟ چه حلقه‌ای در وزارت علوم حاکم است؟ چه کسانی وزارت علوم را در دستانشان گرفته‌اند؟

نماینده ورامین در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی ما عمل را می‌بینیم. شما می‌فرمایید که تحت فشار هیچ گروهی نیستید اما سوال بنده این است که چرا همه وزرای پیشنهادی که معرفی می‌شوند از یک حلقه هستند؟ آیا در  30 هزار عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور یک فرد متدین، معتدل وجود ندارد و نیست؟ آیا همه همین حلقه هستند؟

نقوی حسینی در ادامه به معرفی نیلی احمدآبادی به عنوان سومین وزیر پیشنهادی علوم از سوی دولت به مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: اسناد و مدارک را دیدیدم که برای تایید صلاحیت وی رد شد. آقای رئیس جمهور مجلس اعتقاد دارد که شعارهای دولت شما مبنی بر تدبیر، امید و اعتدال باید حفظ شود زیرا مردم با این شعار به شما رای داده‌اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه حلقه‌های معرفی شده برای وزارت علوم هیچ بویی از اعتدال نبرده‌اند و افراطی‌ترین افراد یک جناح سیاسی هستند. همه اینها عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت هستند. برای ما این ذهنیت بوجود آمده که گویا وزارت علوم سهم حزب مشارکت شده است و شما نمی‌توانید عبور کنید. درخواست ما این است که نمایندگان حتما به دانش آشتیانی رای نخواهند داد و انتظار داریم یک فردی خارج از این حلقه و چنبره معرفی شود.

 

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین