تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
plusresetminus
حزب الله : بازیگر سریال "پس از باران" گفت: متاسفانه به تازگی با خبر شدیم که نادر برهانی مرند به عنوان دبیر این دوره از جشنواره تئاتر فجر انتخاب شده است. این انتخاب به شدت برای من عجیب است که این انتخاب براساس چه ملاک و معیاری صورت گرفته است.
۰
کد مطلب : ۱۶۹۳۹۸
ریاست تئاتر شهر حداقل حق من از تئاتر است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، امیر آتشانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون  با ابراز گلایه از بی اعتنایی مرکز هنر‌های نمایشی به سابقه وی در تئاتر گفت: من شخصاً پیش مدیر جدید مرکز هنر‌های نمایشی، شهرام کرمی رفتم و از وی پرسیدم که جایگاه امیر آتشانی در این تئاتر کجاست؟. من سالهاست در شورای نظارت اندک فعالیتی در حیطه بازبینی آثار نمایشی دارم و آیا این جایگاه واقعی من است؟.
 
وی در همین راستا ادامه داد: متاسفانه به طور کلی در مناسب تئاتری افراد بر اساس لیاقت خود انتخاب نمی‌شوند. هنرمند هر چه هم در جایگاه خود تلاش کند به یکباره فردی دیگر جایگاه او را بر اساس روابط پر می‌کند.
 
بازیگر سریال "پس از باران" با اشاره به انتخاب دبیر این دوره از جشنواره تئاتر فجر تاکید کرد: متاسفانه به تازگی با خبر شدیم که نادر برهانی مرند به عنوان دبیر این دوره از جشنواره تئاتر فجر انتخاب شده است. این انتخاب به شدت برای من عجیب است که این انتخاب براساس چه ملاک و معیاری صورت گرفته است. من که سال‌ها در این عرصه رنج کشیده و قلم زده ام به گوشه‌ای رانده شده ام و حال این تعجبم از روی حسادت نیست.
 
وی ادامه داد: من حرفم این است که امثال امیر آتشانی را ببینید. مثل من که برای این کار درسش را خوانده اند کم نیست. حال در این وسط هنرمندانی هم می‌آیند و از روی خود شیرینی به دبیر جدید تبریک می‌گویند و این انتخاب را درست می‌دانند. کسی این وسط نمی‌گوید که امیر آتشانی بیست سال در مرکز هنر‌های نمایش فعالیت کرده و قیاس نمی‌کنند که من بیشتر شرایط دبیر شدن را دارم و یا فلان شخص دیگر باید دبیر جشنواره تئاتر فجر شود.
 
این هنرمند تئاتر انتخاب دبیران جشنواره تئاتر فجر را زنجیره اشتباهات خواند و افزود: سال گذشته فرهاد مهندس پور دبیر جشنواره بود و دیدید که چه جشنواره‌ای را برگزار کرد. این اشتباه مدیر مرکز هنر‌های نمایشی است که فردی را انتخاب می‌کند که سال‌ها قبل امتحانش را به بدی پس داده است. صرف اینکه فلان شخص تئاتری است که فایده ندارد. کسی که می‌خواهد دبیر باشد باید در امور مدیریتی فرهنگی تجربه داشته باشد. به عنوان مثال نادر برهانی مرند کارگردان تئاتر است و برای این گزینه به هیچ عنوان مناسب نیست.
 
آتشانی خاطرنشان کرد: حال باید دید در ادامه در انتخاب ریاست تئاتر شهر چه تصمیمی گرفته می‌شود. اگر مرکز هنر‌های نمایشی ریاست تئاتر شهر را که حق من است به من ندهد به نظرم دیگر جایی برای من باقی نمی‌ماند
منبع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین