تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
plusresetminus
حزب الله : استرس کنکور چند سالی است که به مقطع کارشناسی ارشد رسیده و نگرانی از سرنوشت داوطلبان حتی در میان والدین نیز مشاهده می‌شود.
۰
کد مطلب : ۱۶۷۱۹۲
آزمون کارشناسی ارشد؛ سلفی داوطلبان در میان استرس والدین نگران
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، در صبح پنج‌شنبه‌ که به دلیل تعطیلی مدارس و برخی نهادها خلوت‌تر از روزهای دیگر است، خودروها به سختی در خیابان‌های اطراف حوزه‌های برگزاری آزمون‌ کارشناسی ارشد حرکت می‌کنند و حضور والدین و خانواده‌های داوطلبان در کنار حوزه‌های امتحانی ازدحامی از نوع استرس را رقم زده است.
 
حضور پرشمار والدین و نگرانی و استرس آن‌ها نظر عابران را جلب می‌کند، هرساله بیشتر برای کنکور کارشناسی، والدین اینگونه فرزندانشان را همراهی می‌کنند و تا این اندازه استرس دارند ولی چند سالی است این استرس به مرحله کارشناسی ارشد رسیده و خانواده‌های داوطلبان کارشناسی ارشد نیز تسبیح و قرآن به دست در کنار حوزه‌ها انتظار فرزند داوطلب کنکورشان را می‌کشند.
 
 
 
نزدیک ساعت هشت صبح برای بازدید مسوولان وزارت علوم از حوزه امتحانی پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران به این حوزه امتحانی رسیدم، مادران و پدران نگران و امیدوار، تسبیح به دست دعا می‌خواندند و از خداوند می‌خواستند که فرزندشان در آزمونی که شاید مرحله مهمی در زندگی‌اش باشد، موفق شود.
 
آنقدر هیجان داشتند که با دیدن هر داوطلبی حتی اگر فرزند خودشان هم نبود جلو رفته و او را به آرامش در آزمون دعوت می‌کردند و برایش آرزوی موفقیت داشتند.
 
به نظر می‌رسید حتی استرس مادران از فرزندان نیز بیشتر است تا جایی که داوطلب کنکور پیش از ورود به حوزه به والدینش روحیه می‌داد.
 
برخی از والدین فرزندانشان را از زیر قرآن رد می‌کردند و برخی دیگر با نوازش فرزندشان سعی داشتند استرس را از او دور کنند.
 
در این میان داوطلبان کنکور پیش از ورود به حوزه برگزاری آزمون عکس‌های سلفی دسته جمعی می‌گرفتند تا یادگاری بماند برای همیشه.
 
 
 
داوطلبان قبل از ورود به حوزه از آرزوهایشان می‌گفتند و حتی علت حضور بی سابقه و استرس والدینشان را در این می‌دانستند که شاید این روزها باید برای تحقق آررزوهایشان دارای مدارک بالاتری را داشته باشند و والدین نیز در انتظار قبولی فرزندانشان در مقاطع بالاتر تحصیلی هستند.
 
باوجود تاکیدات روزهای اخیر مسئولان سازمان سنجش بر حضور به موقع در حوزه آزمون باز هم برخی دیر به حوزه رسیدند.
 
با یک نگاه ساده به محوطه حوزه‌های امتحانی و مشاهده خانواده‌هایی که نگران در پشت درهای بسته سالن‌های امتحانی چشم انتظار فرزندان خود هستند و هر کدام به نوبه خود برای فرزندشان آرزوی موفقیت می‌کنند، می‌توان اهمیت این آزمون را درک کرد.
 
زمان بازدید می‌توان متوجه استرس داوطلبان شد، زمانی که فردی نزدیک صندلی‌شان می‌شود گویی استرسشان بیشتر می‌شود.
 
برخی هم همان‌جا روی صندلی کنکور خواب‌شان برده است.
 
خیلی‌ها با اعتماد به نفس تمام غرق پاسخنامه هستند و حتی حضور خبرنگاران و مسئولان بازدیدکننده هم توجهشان را جلب نمی‌کند اما برخی دیگر در حال بازی با مداد هستند یا خیره به زمین نگاه می‌کنند.
 
زمان کنکور از همان زمان‌هایی است که عقربه‌ها عجله دارند و گویی می‌دوند، آزمون که به پایان می‌رسد داوطلبان با خروج از حوزه برگزاری آزمون در آغوش خانواده‌هایشان قرار می‌گیرند و والدین نیز پس از بیان خسته نباشید از آن‌ها در مورد سوالات می‌پرسند.
 
یکی از سهل بودن سوالات می‌گوید و دیگری از نحوه سوالات گلایه دارد.
 
یکی می‌گوید برای کسی که خوب خوانده بود سوالات ساده بود و یکی حتی از سازمان سنجش تشکر می‌‌کند و نحوه طراحی سوالات و زمان آن را بسیار خوب می‌داند.
 
در این میان والدین که گویا استرسشان کمتر شده به داوطلبان خسته نباشید می‌گویند و برای فرزندانشان آرزوی موفقیت می‌کنند.
 
ولی استرس داوطلبان کنکور با تمام شدن آزمون به پایان نمی‌رسد و به دنبال زمان اعلام نتایج آزمون هستند.
 
فردا هم گروه دیگری از داوطلبان باید آزمون بدهند.
 
نتایج اولیه آزمون نیمه دوم خرداد و نتایج نهایی دهه دوم شهریورماه اعلام می‌شود و داوطلبان تا آن زمان باید در انتظار اعلام نتایج خود باشند.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین