تاریخ انتشارسه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
plusresetminus
رئیس اداره جوانان و بانوان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج از ضرورت اجرايى شدن طرح نذر فرهنگ ی خبر داد و گفت: تلاش می کنیم با فرهنگسازی در اقشار مختلف جامعه، بخشی از نذورات شهروندان را به سمت حوزه های فرهنگی سوق دهیم.
۰
کد مطلب : ۱۶۰۷۵۷
طرح نذر فرهنگی در کرج اجرا می شود

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،
سیما حریان با اشاره به تاریخچه اجرای طرح نذر فرهنگی، افزود: این طرح در پایتخت به اجرا درآمده و با ایجاد بازخوردهای بسيار مثبت، مشارکت شهروندان را در راستاى كاهش آسيب هاى اجتماعي و نيازهاى فرهنگى شهر افزايش داده است.
 
وی افزود: در همين راستا سازمان فرهنگي و اجتماعي شهرداری کرج نیز تلاش کرد در سال های اخیر با بهره گیری از تجربه تهران، نیات شهروندان را به سمت نذورات فرهنگی جهت دهی کند.
 
حریان با بيان اينكه نيازهاى جامعه در حال تغيير است و در هر برهه از زمان يك موضوع اولويت بيشتري پيدا مي كند، ادامه داد: در دوره اى ساخت مسجد یا مدرسه بسيار مورد توجه خيرين بود اما امروز اين اماكن از نظر كمى به حد مطلوب و استانداردى رسيده و بايد از نظر محتوايى براي آن برنامه ريزى شايسته كرد.
 
وی اضافه کرد: می توان با فرهنگسازى نيات مردم را به سمت نیازهای روز تغییر داد. به این معنا که می توان بسیاری از نیات و نذورات را به سمت ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی که یکی از ضرورت ها و نیازهای اساسی امروز جامعه ماست، جهت دهی کنیم.
 
وی، در توضیح بیشتر این طرح بیان داشت: مردم دارای توان، استعداد و حرفه های مختلفی هستند که بسیاری از این ظرفیت ها و حرف را می توانند برای کسانی که به آن نیاز دارند، ارائه دهند. برای مثال یک آشپز می تواند یک روز از روز کاری خود را نذر پخت رایگان غذا برای نیازمندان کند. یا یک فرد می تواند کتاب رایگان بین مردم توزیع کند. باغبان می تواند گل ها و گیاهان محوطه مراکزی همچون مراکز نگهداری سالمندان و کودکان و بیماران را به رایگان هرس و نگهداری کند.
 
حریان افزود: حوزه های نذرهای فرهنگی بسیار متنوع و متفاوت است و هر کس به فراخور موقعیت و توان خود می تواند سهمی در این اقدامات داشته باشد؛ اما متاسفانه ذهن اغلب ما در زمینه نذورات به سمت کلیشه های رایج پیش رفته و نتوانسته ایم از این رفتار بسیار زیبا و انسان دوستانه ای که میان ما مسلمانان و ایرانی ها رایج است، بهره برداری مناسبی داشته باشیم.
 
رئیس اداره بانوان و جوانان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج، با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی در صدد است در آستانه سال جدید این طرح را با جدیت بیشتری پیگیری کند، اذعان داشت: در این زمینه از همکاری و مشارکت سازمان های مردم نهاد و شهروندان استفاده بهینه خواهد شد.
 
لازم به ذکر است سازمان فرهنگی شهرداری کرج می کوشد با ایجاد ارتباط میان صاحبان نذر و نیازمندان به نذورات فرهنگی، تعاملات لازم میان این دو بخش را برقرار نماید.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین