تاریخ انتشارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
plusresetminus
حزب الله : هزاران اسرائیلی در شهرهای تل‌آویو و قدس در اعتراض به افزایش قریب الوقوع قیمت کالاها با پوشیدن جلیقه‌های زرد در الگوگیری از جنبش اعتراضی فرانسه تظاهرات کردند.
۰
کد مطلب : ۱۸۵۳۵۴
تظاهرات "جلیقه زردها" به خیابان‌های تل‌آویو و قدس هم کشیده شد

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،تظاهرکنندگان اسرائیلی همانند جنبش اعتراضی در فرانسه با پوشیدن جلیقه‌های زرد در شهرهای تل‌آویو و قدس علیه افزایش قریب الوقوع قیمت کالاها تظاهرات کردند و یکی از بزرگترین خیابان‌های تل‌آویو را بستند.
 
یکی از هماهنگ‌کنندگان این تظاهرات اعلام کرد که در تظاهرات آتی که طی روزهای آینده برگزار می‌شود دهها هزار تن شرکت خواهند کرد.
 
هماهنگ کنندگان این تظاهرات اعلام کردند که اهداف کنونی تظاهرات مقابله با افزایش قیمت برق و آب و مواد غذایی است. آن‌ها از دولت خواستند موضوع افزایش قیمت‌ها را در جلسه روز یکشنبه مورد بررسی قرار داده و قبل از این‌که تظاهرات شهروندان گسترش یابد، چاره‌ای برای حل این موضوع بیندیشد.
 
تظاهرکنندگان تاکید کردند که اعتراضات‌شان مردمی و غیرسیاسی است و با تلاش برخی از مسئولان سیاسی برای بهره‌برداری از این تظاهرات مثل یائیر لاپید، رهبر حزب "آینده‌ای هست" که با پوشیدن جلیقه زرد همبستگی خود را با تظاهرکنندگان اعلام کرده بود، مخالف هستند.
 
سازمان برق اراضی اشغالی طی روزهای گذشته اعلام کرده بود که قیمت برق را حدود هشت درصد افزایش خواهد داد. سازمان آب نیز گفته که قصد دارد قیمت‌ها را حدود چهار درصد افزایش دهد. همچنین شرکت‌های بزرگ مواد غذایی در اسرائیل از تصمیم خود برای افزایش قیمت مواد غذایی اصلی خبر دادند.
 
طی چند سال اخیر این اولین‌باری است که اسرائیلی‌ها در اعتراض به گرانی به خیابان‌ها می‌آیند.آن هم در زمانی که ارتش اسرائیل با درگیری‌ها در چندین جبهه مواجه است. این نشان می‌دهد که مردم اسرائیل به این مسئله که "مسئله امنیت بر مسئله جامعه ارجحیت دارد"، قانع نیستند. در سال 2011 تظاهرات مشابه در اعتراض به افزایش قیمت مسکن برگزار شده بود که البته اسرائیل با جنگی که علیه غزه راه انداخت توانست این اعتراضات را سرکوب کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین