تاریخ انتشاريکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
plusresetminus
حزب الله : انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه از صبح امروز در این کشور آغاز شده و این فرایند سیاسی با حاشیه هایی نیز همراه شده است.
۰
کد مطلب : ۱۷۱۵۵۷
حاشیه های انتخابات ریاست جمهوری ترکیه
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،به نوشته آناتولی بیش از شش هزار خبرنگار خارجی انتخابات امروز ترکیه را پوشش می دهند.
 
آناتولی ترکیه به ۱۳ زبان دنیا به صورت زنده و لحظه به لحظه برگزاری انتخابات را پوشش خواهد داد. رای‌گیری در سراسر این کشور راس ساعت ۸ صبح به وقت ترکیه آغاز و تا ساعت ۱۷ ادامه خواهد یافت.
 
برای نخستین بار در تاریخ ترکیه ۶ کاندیدا برای پست ریاست جمهوری نامزد شده‌اند. رقیب اصلی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، محرم اینجه از حزب جمهوری خلق ترکیه است. کسی در ترکیه تردیدی ندارد که اگر اردوغان در مرحله اول پیروز نشود رقیب اصلی او بازهم اینجه خواهد بود.
 
 آناتولی نوشته است که برای اولین بار ۱۷ هزار و ۲۵۸ نفر از شهروندانی که به دلیل کسالت قادر به ترک بستر نیستند می‌توانند آرای خود را به صندوق‌های سیار بیندازند. در روز رای‌گیری فروش و عرضه مشروبات الکلی از ساعات ۶ صبح تا ۲۴  محدود خواهد شد و  ورود به حوزه‌های رای‌گیری با موبایل یا دوربین فیلمبرداری و عکاسی نیز قدغن شده است.
 
علاوه بر این، پلیس ترکیه یک هنرمند آلمانی را که تبار کُردی دارد، به دلیل خوانندگی در مراسم انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) در شهر ادیرنه در غرب ترکیه بازداشت کرده است. اشپیگل آنلاین به نقل از یک وکیل دادگستری که وکالت این خواننده را بر عهده گرفته، نوشت: «او به خاطر اینکه یکشنبه روز انتخابات است، باید تا دوشنبه نزد پلیس بماند و سپس به دادستانی تحویل داده شود».
 
یک روز پیش از انتخابات ترکیه، استانبول صحنه تجمع صدها هزار نفر از هواداران محرم اینجه بود. رویترز می‌نویسد حداقل ۵ میلیون نفر در این شهر در حمایت از اینجه گرد هم آمده بودند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین