تاریخ انتشارسه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
plusresetminus
= حزب الله : جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا نسبت به گفت و گوهای احتمالی میان واشنگتن و کره شمالی ابراز خوشبینی کرد.
۰
کد مطلب : ۱۶۶۹۵۹
خوشبینی متیس به گفت و گو با کره شمالی

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،خبرگزاری فرانسه گزارش داد، متیس به خبرنگاران گفت: به نظر من درحال حاضر دلایل زیادی برای خوشبینی نسبت به ثمربخش بودن مذاکرات با کره شمالی وجود دارد.
 
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اعلام کرده است که پیونگ یانگ دیگر نیازی به انجام آزمایش های هسته ای و موشک های بالستیک قاره پیما ندارد و یک مرکز آزمایش های هسته ای را تعطیل می کند.
 
این اقدام درحالی است که قرار است رهبر کره شمالی روز جمعه هفته جاری با «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی دیدار کند. همچنین احتمال می رود که وی در ماه می یا اوایل ماه ژوئن با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ملاقات کند.
 
«راب منینگ» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته که حتی با وجود تحولات اخیر پنتاگون موضع و سطح آمادگی خود را برای جنگ در شبه جزیره کره تغییر نداده است.
 
وی اظهار داشت: از منظر نظامی، موضع و عزم ما برای جنگی که شاید امشب شروع شود، عوض نشده است.
 
آمریکا حدود ۲۸ هزار و پانصد نیروی نظامی در کره جنوبی دارد. همچنین حضور نظامی آمریکا برای نظارت بر آسمان و نواحی دریایی در اطراف شبه جزیره کره بسیار گسترده است.
 
سخنگوی پنتاگون همچنین تاکید کرد که شروط آمریکا مبنی بر «غیرهسته ای شدن کامل، غیرقابل برگشت و قابل راستی آزمایی در شبه جزیره کره» تغییر نکرده است.
 
چرخش ناگهانی در سیاست کره شمالی برای گفت وگو با آمریکا و کره جنوبی پس از آن صورت می گیرد که این کشور از سال ۲۰۰۶ میلادی «شش آزمایش اتمی و ده ها آزمایش موشکی بالستیک دوربرد و قاره پیما» انجام داد.
 
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز یکشنبه گفت که «بحران شبه جزیره کره به این زودی پایان نخواهد یافت» اما ابراز تمایل کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای یک خبر خوشایند است.
 
ترامپ روز چهارشنبه نیز تائید کرد که «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات‌متحده (سیا) با رهبر کره شمالی دیدار کرده است.
 
رئیس جمهوری آمریکا در صفحه توییتر خود نوشت: این نشست در فضایی آرام برگزار شد و روابط خوبی شکل گرفت جزئیات این جلسه درحال حاضر در حال محاسبه است عاری شدن از سلاح اتمی، امری خوب برای دنیا و همچنین برای کره شمالی خواهد بود.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین