تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
plusresetminus
حزب الله : معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با اشاره به اینکه تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام در اولویت قرار دارد، گفت: درصدد هستیم طرح های عمرانی هر چه سریع‌تر به بهره برداری برسد.
۰
کد مطلب : ۱۸۳۱۸۵
پروژه های عمرانی کرج چند درصد پیشرفت داشته اند؟
 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عسگر نصیری  ضمن تشریح اقدامات حوزه معاونت فنی وعمرانی شهرداری، اظهار کرد: پروژه های عمرانی متعددی در کرج وجود دارد که درصدد اتمام و بهره برداری این طرح ها هستیم.
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با اشاره به پروژه های مهم نیمه تمام افزود: پروژه هایی نظیر بزرگراه شمالی کرج، مجموعه پل های حصارک، پل چند سطحی میدان شهید آجرلو، تقاطع غیر هم سطح ماهان _ باغستان، تعریض و ساماندهی خط 4 حصار، بزرگراه شمال – جنوب در ادامه مهرویلا، بلوار گلدشت _ خوارزمی، کلکتور آب های سطحی محدوده میدان جمهوری و خیایان شهید بهشتی، باغ موزه دفاع مقدس و کلکتور نهر سیاه جوی 10 طرح مهم عمرانی کلانشهر کرج هستند.
 
نصیری با اشاره به روند اجرای پروژه بزرگراه شمالی، گفت: شرایط نابسامان اقتصادی حاکم بر جامعه سبب شده بخش عمده ای از این پروژه ها با مشکلات عدیده ای مواجه شوند که بدون شک پروژه بزرگراه شمالی از این قاعده مستثنی نیست.
 
به گفته وی؛ وجود مشکلات مالی و معارضین ملکی و تاسیساتی خطوط انتقال برق در مسیر پروژه بزرگراه شمالی را از مهم ترین موانع پیشبرد اقدامات از پیش برنامه ریزی شده این طرح عنوان کرد که رفع آن ها نیازمندِ مساعدت مسئولان استانی و ملی است.
 
 
مشکلات مالی و معارضین ملکی چالش پیش روی بزرگراه شمالی کرج
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج، ادامه داد: در حالی این پروژه با پیشرفت 36 درصدی روبرو است که طبق برنامه زمان بندی از پیش تعیین شده این عدد باید به 70 درصد می رسید اما مسائل یاد شده در حوزه تامین اعتبار سبب شد شاهد رشد و پیشرفت در این طرح طی مدت زمان شروع فعالیت عمرانی نباشیم.
 
به گفته نصیری پروژه بزرگراه شمالی کرج با طول 17.5 کیلومتر قادر خواهد بود بیش از 30 تا 40 درصد از بار ترافیکی اتوبان تهران – کرج را عبور و در عین حال موجب صرف جویی 15 تا 20 درصدی مصرف انرژی و سوخت نیز شود.
 
وی با اعلام اینکه این پروژه از لحاظ موقعیت جغرافیایی و ترافیکی از اهمیت بالایی برای 17 استان کشور برخوردار است، اظهار کرد: با مساعدت مسئولان و رفع معارضین ملکی و تاسیساتی این پروژه را می توان تا پایان سال 99 به بهره برداری رساند. 
 
نصیری در بخش دیگر صحبت های خود به وضعیت فعلی پروژه پل چند سطحی حصارک و اهمیت این طرح مهم بزرگ در کاهش بار ترافیکی اتوبان کرج _ قزوین، اشاره کرد و گفت: طبق ارزیابی های صورت گرفته این پروژه با پیشرفت فیزیکی 91 درصدی از وضعیت خوبی برخوردار است که در صورت تامین منابع مالی و حمایت شهردار تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
 
 
باند جنوبی پروژه گلدشت - خوارزمی در حال اتمام است 
وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت پروژه گلدشت اتصال خوارزمی، گفت: این پروژه به طول هزار و 700 متر پیشرفت فیزیکی 80 درصدی دارد که در حال حاضر عملیات اجرایی باند جنوبی آن تا مرحله روکش آسفالت پیش رفته است.
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با تاکید بر اینکه تامین منابع مالی در اجرا و اتمام پروژه های عمرانی نقش مهمی دارد، بیان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته این پروژه همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری خواهد رسید.
 
نصیری ساماندهی و تعریض خط 4 حصار کرج را یکی دیگر پروژه های اولویت دار این کلانشهر اعلام کرد و افزود: این پروژه که محدوده میدان حافظ تا تونل بیلقان را در بر می گیرد در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی برخوردار است.
 
این مسئول با اعلام اینکه عملیات زیر سازی و روسازی پروژه ساماندهی و تعریض خط 4 حصار در محدوده مسکونی این طرح در حال اجرا است، تصریح کرد: شرایط جوی مساعد و تامین به موقع اعتبار عملیات اجرا و اتمام این پروژه را تسریع می بخشد.
 
به گفته نصیری اجرای عملیات دیوار حائل در محدوده خط 4 حصار کرج نیز یکی دیگر از اقدامات مهم معاونت عمران شهردار کرج به شمار می رود که مطالعات در خصوص جدار و مبلمان این منطقه مسکونی توسط شهرسازی در حال انجام بوده و با کمک سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری کرج لازم صورت خواهد پذیرفت.
 
 
تشریح آخرین وضعیت پروژه بزرگراه شمال جنوب در ادامه مهرویلا
وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه ساخت پروژه مهرویلا (بلوار یادگار امام ره) حدفاصل تقاطع مترو تهران – کرج تا راه آهن تهران – تبریز، میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را 15 درصد اعلام کرد و گفت: در حال انجام تحویل زمین در محدوده پل شهدای پلیس و ارسال طرح به کمیسیون ماده 5 هستیم.
 
این مسئول میزان پیشرفت فیزیکی عملیات اجرايي ديوار پادگان سپاه امام حسن مجتبي (ع) را 25 درصد اعلام کرد و گفت: در تلاشیم با رفع موانع مالی و ملکی پروژه تقاطع غیر هم سطح شهید آجرلو تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج تصریح کرد: با توجه به خرید قیر، آمادگی اجرای عملیات روکش آسفالت وجود دارد، ضمن آن که با برنامه ریزی های صورت گرفته معابر پرتردد مثل شهید بهشتی، ماهان و گذر شرقی مهرشهر در اولویت اجرای عملیات روکش آسفالت است به طوریکه تا کنون عملیات آسفالت بخشی از خیابان شهید بهشتی و بلوار ماهان انجام گرفته است.
 
وی به روند اجرای پروژه باغ موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بخش عمده اقدامات عمرانی فاز نخست این پروژه اجرا شده و این طرح با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی در فاز اول مواجه و در صورت تامین مالی تا آخر سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.
 
نصیری یادآور شد: افزایش قیمت مصالح و تجهیزات تاثیر بسزایی بر روند اجرای پروژه های عمرانی دارد به طوری که از ابتدای سال جاری قیمت میلگرد از 1700 تومان به 5700 تومان و قمیت قیر از یک میلیون و 700 هزار تومان به حدود 4 میلیون تومان رسیده است.
 
نصیری تصریح کرد: قرارداد اکثر پروژه های نیمه تمام در سال های قبل منعقد شده و تورم در بازار، پیمانکاران را با چالشی جدی مواجه کرده است.
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در پایان گفت: سازمان برنامه و بودجه بایستی در شورای عالی فنی تدابیری اندیشیده و پروژه ها را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهد تا مشکلات و موانع مذکور مرتفع و طرح های یاد شده هر چه سریع تر به بهره برداری برسد.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین