تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
plusresetminus
معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

در جنگ مدرن مالی قرار داریم

حزب الله : معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از کاهش ۸درصدی قاچاق کالاهای سلامت محور در کشور خبر داد و گفت: نگاه فراقوه ای باید در مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی در بازار سلامت وجود داشته باشد.
۰
کد مطلب : ۱۸۴۹۸۶
در جنگ مدرن مالی قرار داریم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عبدالله هندیانی  در سومین همایش مقابله با فساد در حوزه قاچاق و تقلب کالاهای سلامت با اشاره به روز جهانی مبارزه با فساد (۱۸ آذر مصادف با ٩ دسامبر) با اعلام این خبر گفت: در حوزه قاچاق و تقلب در کالاهای سلامت محور سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا داریم که سهم ۲۵ درصدی از مجموع اقتصاد پنهان کالا و ارز است.
وی ادامه داد: باید ریشه ها، علل و حساسیت قاچاق در کالاهای سلامت محور را در حوزه های نبود اشتغال پایدار، صرفه اقتصادی قاچاق، کمبود کالا، سیاستگذاری غلط، نظارت ناکافی، تعارض منافع، ریشه های اقتصادی و عوامل ساختاری و نظارتی جستجو کرد.
 
قاچاق کالا 
 
 
معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور توضیح داد: اگر بخواهیم در حوزه پیشگیری از قاچاق و تقلب در کالاهای سلامت محور فعالیت داشته باشیم، باید عوامل ساختاری و نظارتی خود را متناسب سازی کنیم.
هندیانی اضافه کرد: در پیشگیری از قاچاق و تقلب در حوزه فرهنگی، مسائل فرهنگی مانند نبود الگوی صحیح مصرف و عدم آگاهی و در حوزه جغرافیایی نیز گستردگی مرزها، شرایط همسایگان به ویژه شرایط اقتصادی و امنیتی ناپایدار دخیل هستند که موارد یادشده باعث قاچاق می شوند.
وی تصریح کرد: کالاهای سلامت محور از دو جنبه اقتصادی و سلامت جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند از این رو نگاه فراقوه ای باید در مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی در بازار سلامت وجود داشته باشد.
هندیانی با اشاره به قانون سال ۹۲ مبارزه با قاچاق کالا و ارز که مورد اصلاح قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر ۲۰ ماده اصلاحیه این قانون تصویب شده تا بتوان خلاءهایی که از سال ۹۲ در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود داشته است، رفع کنیم.
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به گستردگی وسیع کالاهای مصرفی در حوزه سلامت گفت: لازم است کالاهای سلامت محور به صورت ویژه توسط همه بخش های کشور مورد ارزیابی قرار بگیرند چرا که ما در این حوزه نیازمند نگاه جامع نگر و ملی به موضوعات مرتبط با حوزه سلامت هستیم.
هندیانی با بیان اینکه بخش مهمی از وضعیت جامعه متوجه کالاهای سلامت محور است، افزود: در جنگ مدرن مالی هستیم و استکبار با تمام توان و قوا تحریم های ظالمانه‌ای را بر کشور ما تحمیل کرده است.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین