تاریخ انتشارسه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
plusresetminus
حزب الله : وزیر امور خارجه گفت: امروز جنایات رژیم صهیونیستی و سعودی بیش از پیش در حال آشکار شدن است.
۰
کد مطلب : ۱۱۸۹۸۹
همکاری رژیم اسراییل و آل‌سعود آشکار شده است
 
 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدجواد ظریف طی سخنانی در جمع ایرانیان مقیم غنا گفت: ایران‌هراسی با هزینه بسیار زیاد و سرمایه‌گذاری فراوان صهیونیست‌ها و بدخواهان به ویژه رژیم ددمنش سعودی در حال انجام است.

وی ادامه داد: جنایات این رژیم کودک‌کش در یمن و سوریه به شکل سرسام‌آوری جهان را به اندوه واداشته است. اینها تلاش فراوانی در طول سالیان گذشته کردند که یک چهره غیر واقعی از جمهوری اسلامی را نشان بدهند با این هدف که بر جنایات و سیاست‌های کوته‌نظرانه خودشان سرپوش گذارند و از این طریق راهی برای ایران‌هراسی پیدا کنند و آن را ادامه دهند.

وزیر امور خارجه افزود: امروز دنیا بعد از نزدیک به ٣٧ سال به این واقعیت پی برده و بیدار شده که خطر وهابیت خطر اصلی است که دنیا را با افراط رو به رو کرده است و امروز ددمنشی داعشی گردن یک کودک ١٢ ساله را می‌زند و آنان در این راستا نه تنها جنایت را انجام می‌دهند که از آن فیلم و عکس تهیه می‌کنند. امروز با فرو ریختن پرده ایران‌هراسی این جنایات کم‌کم روشن می‌شود. بدیهی است رژیم‌صهیونیستی و رژیم سعودی که دو رژیم هم‌سو و همراه بوده‌اند، امروز همکاری‌شان روشن و آشکار شده و دیگر قابل پوشاندن نیست.

وی افزود:اینها نگران این وضعیت هستند و چون نگران هستند برای ادامه ایران‌هراسی سرمایه‌گذاری می‌کنند. از این رو می‌بینیم در مقابل حرکت بزرگ ملت ایران برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش کردند ولی مردم ما نه تنها مقاومت کردند بلکه هوشمندانه پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و صرف نظر از انتخابی که کردند نشان دادند این مردم را نمی‌توان از جمهوری اسلامی جدا کرد.

ظریف ادامه داد: این بزرگ‌ترین پشتوانه ماست و این که مردم برای ما تاکنون پشتگرمی جدی آفریدند و حال امروز وظیفه ماست که از هر لحظه ماموریتمان استفاده و برای نشان دادن واقعیات ایران واقع‌گرایی کنیم.

وی در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: خوشحالم که خداوند موهبتی به ما داده تا بتوانیم نماینده مردمی باشیم که در طول ٣٧ سال گذشته به خصوص هشت سال جنگ تحمیلی و هشت سال تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه قدرت های استکباری با قدرت و صلابت ایستادند. این باعث شد ما هم در برابر شش کشور بزرگ ایستادگی کنیم و برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را به عنوان یک واقعیت معرفی کنیم. البته شورای امنیت می‌خواست این برنامه را تعطیل کند و آن را تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی می‌دانست ولی امروز این موضوع را نه تنها پذیرفت بلکه کشورها را موظف کرد با ایران در حوزه هسته‌ای همکاری کنند.

ظریف با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در این راستا گفت: رهبر معظم انقلاب نه تنها به بنده لطف کردند و حمایت کردند بلکه عنایت کردند و بارها به من گفتند که من هر روز دعا می‌کنم. این دعا پشتگرمی مهمی برای همه ما در مذاکرات هسته‌ای بود و ما همواره قدردان این نعمت بزرگ ولایت هستیم.

وی با اشاره به سفرش به غرب آفریقا افزود: امروز بسیار خوشحالم که بزرگ‌ترین هیات اقتصادی که در سه سال گذشته در سفرها بوده را به همراه دارم. این نشان دهنده اهمیت دادن ایران به آفریقا و بخش خصوصی است.

ظریف تاکید کرد: نگاه ما در سیاست خارجی نگاه همه‌جانبه است و سفر ما نشان‌دهنده این است که ما سیاست خارجی و اقتصادی متوازن داریم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین