تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
plusresetminus
حزب الله:فرودگاه یاسوج که پس از حادثه سقوط هواپیمای شرکت آسمان برای بیشتر از دو ماه عملا فعالیت‌هایش متوقف شده بود، از صبح امروز بار دیگر میزبان یک پرواز ورودی شد.
۰
کد مطلب : ۱۶۷۵۸۹
پروازهای فرودگاه یاسوج ازسرگیری شد

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پس از ۲۹ بهمن‌ماه سال گذشته که به سقوط هواپیمای ای تی آر شرکت آسمان منجر شد، فعالیت‌های فرودگاه یاسوج رسما متوقف شد و در طول بیش از دو ماه گذشته هیچ پروازی در فرودگاه این شهر صورت نگرفت.


در شرایطی که به نظر می‌رسید مشکلات و ابهام‌های ایمنی باعث شده که پروازها در این فرودگاه متوقف شوند، اما بدون ارائه‌ی توضیح یا دستورالعمل خاصی بار دیگر پروازها در این فرودگاه از صبح امروز از سرگرفته شده است. طبق اعلام فرودگاه مهرآباد ساعت ۹ امروز سه‌شنبه، یک فروند امبرائر ۱۴۵ شرکت هواپیمایی آتا تهران را به مقصد یاسوج ترک کرده است.


این هواپیما که با پرواز شماره ۵۷۲۱ به یاسوج رسیده بدون هیچ مشکلی مسافران خود را پیاده کرده و فرآیند پروازی را به پایان رسانده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد پس از سقوط زمستان سال قبل شرکت هواپیمایی آسمان فعالیت خود را در این مسیر به پایان رسانده و شرکت آتا فعالیت خود را آغاز کرده است. همچنین هواپیمای ای تی آر نیز جای خود را به یک مدل از هواپیماهای امبرائر داده که حدود ۵۰ مسافر ظرفیت دارد.


پس از سقوط هواپیمای آسمان که به مرگ ۶۶ سرنشین آن منجر شد، یکی از اصلی‌ترین ابهام‌های مطرح شده در زمینه‌ی علل سقوط شرایط خاص جغرافیایی فرودگاه یاسوج و پایین بودن سطح کیفی رادارهای آن بود، موضوعی که البته شرکت فرودگاه‌ها آن را تکذیب کرد.


به گفته کارشناسان، در آستانه نهایی شدن گزارش کمیسیون بررسی سانحه سقوط هواپیمای آسمان، از سرگیری پروازها در فرودگاه یاسوج شاید به معنی آن است که این کمیسیون لااقل قصور اصلی در این حادثه را به گردن فرودگاه نینداخته است.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین