تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
plusresetminus
حزب الله:قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: 660 هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد آب هستند، 675 هزار واحد برق ندارند و 715 هزار واحد نیز گازکشی نشده‎اند و تمام آنها مشکل دفع فاضلاب دارند.
۰
کد مطلب : ۶۱۲۴۱
بیش از 1.3 میلیون مسکن مهر آب و برق ندارند
به گزارش شبکه خبری حزب الله،احمد اصغری مهرآبادی در جلسه شورای مسکن که در استانداری استان برگزار شد، اظهار کرد: در کشور قرارداد دو میلیون و 320 هزار واحد مسکن مهر منعقد شده که تاکنون یک میلیون و 600 هزار واحد نازک‎کاری آن به اتمام رسیده است.



وی با بیان اینکه یک میلیون و 250 هزار واحد افتتاخ شده است، اضافه کرد: 144 هزار واحد نیز آماده بهره‎برداری بوده و درصد پیشرفت مسکن مهر در سطح کشور 82 درصد است.



اصغری مهرآبادی ادامه داد: میزان تسهیلات پرداخت شده برای مسکن مهر 45 هزار میلیارد تومان بوده که تصویب شده 60 هزار میلیارد تومان پرداخت شود و دولت در حال حاضر با 50 هزار میلیارد تومان آن موافقت کرده است.



قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر افزود: برابر قانون ساماندهی، دستگاه‎های متولی مکلف به تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی هستند.



وی گفت: تا شش ماهه اول سال جاری هزار میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه‎هایی که آماده تحویل و اسکان هستند با اولویت‎بندی اختصاص داده شده است که با معرفی وزارت راه و شهرسازی اعلام می‎شود که هر پروژه به چه چیزی احتیاج دارد و در مورد آنها تصمیم‎گیری‎ نهایی صورت می‎گیرد.



اصغری مهرآبادی اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده در جلسه‎ای که با وزیر نیرو داریم در مورد نحوه اقدام درباره این پروژه‎ها تصمیم‎گیری خواهد شد.



قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر یادآور شد: 660 هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد آب هستند، 675 هزار واحد برق ندارند و 715 هزار واحد نیز گازکشی نشده‎اند و تمام آنها مشکل دفع فاضلاب دارند.



وی با اشاره به خدمات روبنایی گفت: در این زمینه مشکل جدی وجود ندارد و 2250 مدرسه، 840 باب مسجد، 450 واحد درمانی و 300 کلانتری ساخته شده است.



اصغری مهرآبادی با اشاره به مسکن مهر لرستان بیان کرد: بیشتر مشکلات مسکن مهر استان به خاطر جانمایی است که در کل کشور این مشکل وجود دارد.



قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر خاطرنشان کرد: در بحث بیمه برابر مصوبه دولت دهم 5200 تومان باید گرفته شود که در استان‎های مختلف با سلیقه‎های متفاوت عمل می‎کنند. باید از مردم 5200 تومان گرفته شود. قرار است نامه‎ای تنظیم شود که دولت تعهد کند مابه‎التفاوت را بپردازد تا کار تعطیل نشود.



وی با اشاره به بحث مالیات مسکن مهر گفت: در اغلب آنها مشکل مالیاتی داریم و در بعضی مناطق حتی 14 برابر نیز گرفته می‎شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین