تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
plusresetminus
حزب الله: یکی از مراجع تقلید شیعیان برگزاری برخی مسابقات در صدا و سیما و اهدای جوایز از پول مردم را مصداق قمار و بخت آزمایی دانست و گفت: در کشور اسلامی مال حرام نباید به راحتی جابجا شود.
۰
کد مطلب : ۱۹۵۱۱۹
انتقاد آیت الله العظمی مکارم شیرازی به برگزاری برخی مسابقات در رسانه ملی
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد موضوع مسابقات و اهدای جوایز به شرکت کنندگان آن را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: طرح این سوال که در ازای پاسخ به سؤالاتی جایزه اعطا شود درست است یا خیر؟ اولاً این سوالات باید معقول باشد، چرا که گاهی دیده می‌شود سوالات مذهبی غیر منطقی پرسیده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در پاسخ به این سوال اگر جوایز از سوی برگزارکننده پرداخت شود منعی ندارد اما اگر از مردم جمع آوری شود و بخشی از آن به شرکت کنندگان پرداخت شود مصداق بخت آزمایی و قمار است، تصریح کرد: این پاسخ هم نظر همه آقایان است و ما صریح‌تر چنین موضوعی را مطرح کردیم.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه در کشور اسلامی باید همه چیز شفاف باشد و مال حرام نباید به راحتی جابجا شود، چرا که مال حرام برکت ندارد، تصریح کرد: اینکه افراد مشکلاتی دارند باید از راه مشروع کمبودها جبران شود اینکه پولی از مردم و شرکت کنندگان جمع شود و بخش اعظم آن برای برگزار کنندگان باشد، این درست نیست.
 
وی ادامه داد: اگر برگزارکنندگان جوایز را با طرح مسائل علمی و آموزشی از خودشان بپردازند، خوب است اما این اتفاق نمی‌افتد، حقیقت این است که بخش اعظم این پول از مردم بوده و به جیب عوامل برگزاری می‌رود.
 
آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه انسان نباید مرز حلال و حرام را به هم بزند و خطوط قرمز را بشکند، افزود: امیرالمومنین (ع) فرمود اگر تمام دنیا را به من بدهند یک کار خلاف کوچک نمی‌کنم، با تأسی به این موضوع باید بدانیم که شخصیت انسان وابسته به اخلاق اوست.
 
وی با بیان اینکه اخلاق وجه تمایز انسان و حیوان است، گفت: اگر بنا باشد انسان اخلاق را رعایت نکند آن وقت فرقی با حیوانات ندارد بلکه به فرموده قرآن از حیوانات هم پایین‌تر می‌شود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین