تاریخ انتشارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
plusresetminus
حزب الله : رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: تنها ۱۵ درصد آرای صادره قضات استان در مرحله تجدیدنظر یا بالاتر نقض می‌شوند.
۰
کد مطلب : ۱۶۸۹۱۱
۱۵ درصد آرای قضایی استان البرز در مرحله تجدیدنظر نقض می‌شوند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،احمد فاضلیان در آیین توجیهی اساتید مدعو معاونت منابع انسانی دادگستری البرز بر لزوم در اولویت قرار گرفتن آموزش در کلیه شئونات شغلی وزندگی کارکنان دادگستری تأکید کرد و گفت: کارایی یک نظام توانمند مرهون نیروی انسانی سرشار از کارآیی و آزموده است که نسبت به مأموریت‌های سازمان و وظایف خودآگاهی کامل دارد و آموزش‌های لازم را فراگرفته است.
 
وی مهم‌ترین رکن برای ارتقای یک سازمان را نیروی انسانی دارای دانش و تخصص کافی دانست و افزود: این موضوع درزمینهٔ مباحث قضایی اهمیت دوچندان پیدا می‌کند برای اینکه در این حوزه با مسائل پیچیده روبه‌رو هستیم که درک مسئله و صدور رأی باید توأم بادانش کافی و به‌روز باشد.
 
رئیس‌کل دادگستری استان البرز تغییرات اساسی و چندین‌باره در ساختار قضایی و قوانین کشور را ناخوشایند توصیف کرد و گفت: در ۴ دهه اخیر بارها شاهد تغییر در ساختار سیستم قضایی کشور بودیم تا اینکه پس از آزمون‌وخطا به ساختار فعلی رسیده‌ایم که فعالیت با این سطح از تغییرات نیازمند دانش‌اندوزی مداوم کارکنان است.
 
فاضلیان تصریح کرد: باید تدابیری اتخاذ شود تا به‌جای تغییرات اساسی در قوانین، قانون‌های فعلی پس از رفع ایرادات و نواقص اصلاح شوند و دوباره در فرآیند آزمایش قوانین جدید قرار نگیریم.
 
وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته تغییرات در شکل قوانین به‌سختی انجام می‌شود و باید ده‌ها سال بگذرد تا احساس به تغییر ایجاد شود ولی در کشور ما این‌گونه نیست و شاهد هستیم که به‌یک‌باره کل یک قانون و بالطبع تمام مواد آن تغییر می‌کند.
 
رئیس‌کل دادگستری استان البرز با اشاره به ابلاغ قوانین آیین دادرسی و کیفری جدید در سال‌های اخیر بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای آشنایی قضات با این قوانین تأکید کرد و گفت: سرعت در تغییر قوانین می‌تواند به افزایش خطا در صدور آرای قضایی منجر شود.
 
فاضلیان با تبیین سیاست دادگستری استان البرز درزمینهٔ آموزش کارکنان قضایی و اداری توضیح داد: در سال‌های اخیر مشکلات زیادی درزمینهٔ آموزش‌های تخصصی همکاران داشتیم که با تغییر مدیریت انجام‌شده امروز در مسیر درستی قرار داریم و تلاش می‌شود برای توانمندسازی کلیه نیروهای شاغل، دوره‌های تخصصی با دعوت از اساتید برجسته کشوری و استانی برگزار شود.
 
وی اضافه کرد: نتیجه آموزش‌های ارائه‌شده که به‌صورت هفتگی در مورد قضات انجام می‌شود افزایش دقت در رسیدگی‌هاست تا جایی که اکنون تنها ۱۵ درصد آرای صادره قضات استان در مرحله تجدیدنظر یا بالاتر نقض می‌شوند.
 
رئیس‌کل دادگستری استان البرز یکی از مهم‌ترین علل اطاله دادرسی را ضعف دانش قضایی عنوان کرد و گفت: اگر قاضی به دلیل داشتن تجربه و دانش کافی، مسیر صحیح را به‌موقع تشخیص دهد در صدور رأی تعلل نخواهد کرد.
 
فاضلیان تصریح کرد: ارائه آموزش‌های متعدد به کارکنان دادگستری محدود نشده است و همکاران در معاونت‌های پیشگیری و فرهنگی دوره‌های مختلفی را برای آشنایی مردم استان در حوزه دانش حقوقی و نیز افزایش فرهنگ عمومی برگزار کرده‌اند که می‌توان به برگزاری آموزش‌های پیش از ازدواج و طلاق، آموزش‌های مشاوره‌ای برای دانش آموزان، آموزش‌های حقوقی در محلات و مساجد و اماکن عمومی استان اشاره کرد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین