تاریخ انتشارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
plusresetminus
حزب الله : وزیر کشور در همایش فرمانداران سراسر کشور گفت: ما طرفدار هیچ حزبی نیستیم و به دنبال این نیستیم که شخص خاصی رأی بیاورد، بلکه به دنبال اجرای صحیح قانون و اجرای عدالت انتخاباتی هستیم.
۰
کد مطلب : ۸۴۷۴۱
خواستار عدالت انتخاباتی هستیم/ از ظرفیت‌های قومی سوءاستفاده نشود

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش فرمانداران سراسر کشور با اشاره به موضوع انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: انتخابات یکی از مراحل آزمایش و میزان اعتماد و توجه مردم به دولت و حاکمیت است. اگر انتخابات از منظر مردم خدشه‌دار باشد و مشی قانون و روش سالم توسط مسئولین اعم از دولتی و نظارتی دچار اشکال شود، درجه اعتماد مردم به حاکمیت کم خواهد شد.

وی افزود: ما طرفدار هیچ حزبی نیستیم و به دنبال این نیستیم که شخص خاصی رأی بیاورد، بلکه به دنبال اجرای صحیح قانون و اجرای عدالت انتخاباتی هستیم.

وزیر کشور تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که اعتماد مردم تقویت شود و با احساس امنیت، پای صندوق انتخابات بروند و هر کسی دارای صلاحیت لازم بود و مردم به او رأی دادند، نماینده مجلس است و مورد حمایت وزارت کشور خواهد بود.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه بهانه‌جویی‌ها در ایام انتخابات زیاد می‌شود، گفت: برخی می‌خواهند از توان دولت در انتخابات استفاده کنند و ما نباید خود را در معرض این مسائل قرار دهیم. باید بی‌طرفی را رعایت کنیم و نباید از ظرفیت دولت در جهت انتخابات به نفع کسی استفاده کنیم.

وی خطاب به فرمانداران سراسر کشور گفت: از امروز باید مرتب رصد، تحلیل و جمع‌بندی داشته باشیم. هر تخلفی از هر دستگاه اجرایی مورد پذیرش نیست. باید مسائل را رعایت کنید و باید هر گونه تخلفی را گزارش دهید.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه سخنرانی‌ها و اجتماعات در چارچوب مقررات، آزاد است گفت: تجمع‌های مربوط به انتخابات از زمان شروع انتخابات به طور رسمی آزاد است و هر گونه اقداماتی که منجر به التهابات سیاسی باشد، از نظر ما وجاهتی ندارد.

رحمانی‌فضلی افزود: تجمع‌ها در موضوعات عمومی و ملی که مورد وفاق رهبر معظم انقلاب و قوای سه‌گانه است، لزومی به آمدن به کف خیابان را ندارد.

وی با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای خاطر نشان کرد: مذاکرات هسته‌ای در چارچوب قوانین و با نظارت رهبر معظم انقلاب و دستگاه‌های نظارتی پیش می‌رود و لزومی ندارد که در مورد مسائل ملی در جامعه، دو گروه مخالف و موافق تجمع کنند. ما هیچ مجوزی را له یا علیه موضوعی که جنبه عمومی دارد، در کف خیابان نخواهیم داشت.

وزیر کشور با بیان اینکه نباید از ظرفیت های قومی در مسئله انتخابات سوءاستفاده شود اظهار کرد: نباید برای برگزاری انتخابات با سوءاستفاده از مسائل قومی جامعه را دچار تنش هایی کنیم چراکه آثار آن بر انسجام ملی سایه می افکند.

وی افزود: سیاست های تبلیغاتی را ما دو ماه قبل از انتخابات اعلام خواهیم کرد. تحریک مردم در موضوعات اقلیمی و قومی خط قرمز ما است. این موضوعات مثل بحران خشکسالی که دستاویز مسائل سیاسی خواهد شد در چارچوب منافع ملی نیست.

وزیر کشور تاکید کرد: بداخلاقی ها و اتهامات ناروا مثل طرح برخی درخواست های غیر واقع که با آبروی اشخاص و احزاب روبرو است باید پرهیز شود. رعایت اخلاق از محورهای اصلی و صلاحیت گروه ها و احزاب است.

وی افزود: هرکس در جامعه احساس ظلم و بداخلاقی کند وزارت کشور این موضوعات را پیگیری خواهد کرد که با همکاری شورای نگهبان ان شاء الله شاهد این موضوعات نخواهیم بود. بنده آقای امیری را برای هماهنگی بیشتر با شورای نگهبان رابط وزارت کشور با این شورا قرار داده ام.

رحمانی فضلی تاکید کرد: باید قانون و آبروی مومن اعتبار داشته باشد و باید انتخابات سالم باشد و شما باید هرگونه انحراف را به اطلاع وزارت کشور برسانید.

وزیر کشور تصریح کرد: باید توصیه رهبر معظم انقلاب مربوط به حق الناس بودن رای مردم را مورد توجه قرار دهیم و صیانت کننده این نظر و حکم شرعی رهبری باشیم.

امروز امنیتی کردن منطقه در دستور کار امریکا و مرتجعین قرار دارد

وی همچنین با اشاره به تحولات منطقه ای خاطرنشان کرد: امروز نسخه امنیتی کردن منطقه و استفاده دین و مذهب علیه مذهب با ایجاد فرقه های انحرافی در دستور کار آمریکا و مرتجعین است.

رحمانی فضلی افزود: رویارویی مردم در مقابل این فرقه ها و حامیان آنها به جایی رسیده است که با ائتلاف های مختلف و با استفاده از هزینه های مردم حامیان تروریست ها ناگزیرند عناصر خود را از پشت صحنه به روی صحنه بیاورند که نمونه آن را در یمن و دخالت مستقیم عربستان مشاهده کردیم.

وزیر کشور ادامه داد: در حمله عربستان به یمن مقررات بین المللی زیر پا گذاشته شد و یک ملت بی دفاع هدف حمله آنها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تجربه های گذشته نشان داده است ملت ها تسلیم زورگویی ها نخواهند شد گفت: محور اصلی این اتفاقات علیه انقلاب اسلامی صورت گرفتند که باید هشیاری و بصیرت ما را افزایش دهد. چشم و امید مردم منطقه به ایران است و جمهوری اسلامی از حمایت های تبلیغاتی و مستشاری خود کوتاه نمی آید.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مهمترین مسئله در این جبهه ایجاد انسجام و اتحاد در داخل کشور است گفت: این امر محقق نمی شود جز اینکه مردم در چارچوب منویات مقام معظم رهبری این قدرت ملی را به ارمغان بیاورند. این مسئله در صورتی است که مردم امید به بهبود وضعیت موجود و صداقت مسئولین را داشته باشند؛ باید در مقابل مردم میثاق ببندیم که به آنها خدمت می کنیم.

وزیر کشور خطاب به فرمانداران با بیان اینکه شما فرمانداران نیروهای اصلی همدلی و همزبانی در کشور هستید تاکید کرد: باید اعتماد عمومی مردم به عنوان سرمایه اجتماعی نظام هر روز تقویت شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین