تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
plusresetminus
حزب الله : مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه آمار صادرات محصولات ایرانی به افغانستان نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد رشد کرده است، گفت: این آمار نشان می‌دهد که ظرفیت بازار افغانستان در حوزه صادرات بسیار مناسب است.
۰
کد مطلب : ۱۸۳۳۶۵
صادرات محصولات ایرانی به افغانستان ۲۴ درصد افزایش یافت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،فرهاد نوری در نشست فعالان اقتصادی و تجاری ایران و افغانستان با محوریت توسعه صادرات غیرنفتی که عصر امروز در سالن جلسات نمایشگاه توانمندی‌های استان البرز برگزار شد، اظهار داشت:  علی‌رغم تحریم‌های ناعادلانه، 53 میلیارد دلار آمار واردات و صادرات ایران در 7 ماه گذشته بوده است.
 
وی با بیان اینکه از این رقم 27 میلیارد دلار به صادرات و 26 میلیارد دلار به واردات کالا مربوط است، افزود: این تراز تجاری بدون در نظر گرفتن فروش نفت صورت گرفته  است.
 
وی با اشاره به اینکه در سال جاری صادرات محصولات ایران به کشور افغانستان 1.9 میلیارد دلار بوده و این رقم با رشد 13 درصدی روبه‌رو است، گفت: سهم صادرات محصولات ایرانی از بازار افغانستان هفت درصد بوده است.
 
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه آمار صادرات محصولات ایرانی به افغانستان نسبت به سال گذشته 24 درصد رشد کرده  است، عنوان کرد: این آمار نشان می‌دهد که ظرفیت بازار افغانستان در حوزه صادرات بسیار مناسب است. 
 
نوری با بیان اینکه اگر ایران  بتواند بازار 9 کشور همسایه مانند افغانستان و عراق را به دست بیاورد 80 درصد موفقیت را در حوزه صادرات محصولات کسب نموده است، گفت: با چنین شرایطی ایران در حوزه واردات و صادرات کالا مشکلاتی دارد اما انگیزه ایران در حوزه گسترش روابط تجاری بسیار زیاد است.
 
نوری ادامه داد: تجار البرزی اگر می‌خواهند بازار کشورهای همسایه را بدست بیاورند باید با تمام وجود وارد عرصه شوند و کالاهای خود را با بهترین کیفیت تولید کنند.
 
انتهای پیام/ش
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین