تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
plusresetminus
حزب الله : رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه تفاهنامه‌ای با کشور لهستان در مورد توسعه فرودگاه پیام منعقد شده است، گفت: لهستان در احداث ترمینال مسافربری فرودگاه پیام البرز مشارکت می‌کند.
۰
کد مطلب : ۱۴۴۱۶۰
لهستان در احداث ترمینال مسافربری فرودگاه پیام البرز مشارکت می‌کند

 

 

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رحیم بنامولایی در مورد دستاورد سفر هیئت اقتصادی اتاق بازرگانی استان البرز به کشور لهستان‌ اظهار داشت: شرکت‌های لهستانی در این دیدار در زمینه مشارکت و سرمایه‌گذاری در ایران به ویژه در تولید انواع  محصولات صادرات محور اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: در راستای تفاهم نامه‌های گذشته مذاکرات مفیدی نیز درباره سرمایه‌گذاری لهستان در توسعه فرودگاه پیام استان البرز از جمله احداث  ترمینال مسافربری این فرودگاه انجام پذیرفت.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه درمورد اختصاص زمین برای ایجاد واحدهای تولیدی در جوار فرودگاه پیام و مشارکت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های لهستانی با هدف تولید محصولات مشتری‌پسند بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس و CIS مذاکرات خوبی داشتیم، بیان کرد: با انعقاد قرارداد نهایی حرکت‌های موثری در تولید‌، اشتغال و توسعه صادرات انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در مبادلات ارزی با خارج از کشور با مشکلاتی مواجه هستیم‌، مذاکرات خوبی نیز برای تاسیس بانک در جوار فرودگاه پیام مطرح شد تا مشکل انتقال و جابجایی پول برطرف شود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز با اشاره به توانمندی بالای لهستان در تولید انواع ماشین‌آلات بسته‌بندی و کشاورزی و نیز برخورداری این کشور از تکنولوژی نوین در بحث تصفیه آب و پساب صنعتی‌، عنوان کرد: در این باره پیشنهادهایی مطرح شد که مورد توافق اولیه طرفین قرار گرفت.

بنامولایی گفت: برخی شرکت‌های لهستانی نیز برای سرمایه‌گذاری جهت تجهیز هتل‌ها به لوازم و دکوراسیون مناسب اعلام آمادگی کردند و در این راستا مذاکراتی انجام شد.

بنامولایی با اشاره به اینکه در بحث حمل و نقل و ترانزیت کالا نیز مذاکراتی داشتیم که مورد استقبال طرفین قرار گرفت، عنوان کرد: در جریان این مذاکرات پیرامون همکاری‌های علمی و تحقیقاتی نیز به توافق‌های اولیه  انجام پذیرفت‌.

وی با بیان اینکه اکثر تجار و بازرگانان لهستانی در طول مذاکره بارها از مقاومت و برخورد‌های منطقی ایران در مقابل زورگویی‌های آمریکا ابراز خرسندی کردند، بیان کرد: آنان در گفت‌وگو با اعضای هیئت ایرانی می‌گفتند ملت ایران همواره با مقاومت و استواری مسیرهای نفوذ امریکا به کشورشان را مسدود کرده ‌که این مهم تحسین برانگیز است‌.

بنا مولایی با تاکید بر اینکه از جمله مطالبی که در طول مذاکرات  به صورت مستمر از سوی اعضای شرکت‌های لهستانی مطرح می‌شد، میهمان نوازی ایرانیان به‌ویژه مردم اصفهان از پناهندگان لهستان در جنگ جهانی دوم بود، گفت: در جنگ جهانی دوم هشتاد هزار نفر از مردم لهستان از روسیه رانده و به ایران پناهنده شدند که از این جمعیت یازده هزار نفرشان کودک بودند.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین