تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
plusresetminus
حزب الله : سرپرست شهرداری کرج ضمن عذرخواهی و تشکر از صبوری و همراهی شهروندانی که به دلیل شدت بارش ها و آبگرفتگی معابر دچار مشکل شده اند، عدم اجرای طرح جامع هدایت آب های سطحی و نبود زیرساخت های مناسب را مهمترین عامل بروز این مشکلات دانست.
۰
کد مطلب : ۱۶۹۳۶۱
سال 97 سالِ تغییر رویکرد شهرداری در حوزه آب های سطحی است /ضرورت اجرای طرح جامع هدایت آبهای سطحی

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدرضا احمدی نژاد  با اشاره به اینکه بارندگی روز گذشته در زمان اندک و به صورت رگبار اتفاق افتاد، همین امر را موجب انباشت آب در معابر وبخصوص زیرگذرها ذکر کرد.
 
وی با اعلام اینکه عدم انجام اقدامات زیرساختی در حوزه هدایت آب های سطحی عامل بروز مشکلاتی از این دست می باشد، خاطرنشان کرد: طرح جامع هدایت آب های سطحی سال 95 به تصویب رسیده و این در حالی است که پیش از آن هیچ اقدامی در زمینه مذکور انجام نگرفته بود.
 
به گفته احمدی نژاد، پس از آن نیز اقدامات انجام گرفته اغلب به صورت موقت و مسکن بوده و نتوانسته است جوابگوی شدت بارندگی ها و رفع مشکلات شهر و شهروندان  باشد.
 
سرپرست شهرداری کرج، با تاکید بر اینکه در سال 97 رویکرد مدیریت شهری را نسبت به موضوع آب های سطحی تغییر داده ایم، عنوان کرد: طبق پیش بینی و برنامه ریزی هایی که برای بودجه سال 97 انجام گرفته، تلاش شده است رویکرد را از سیستم دفعی به سمت هدایت و نگه داشت آب های سطحی تغییر دهیم.
 
وی اذعان داشت: امیدواریم بتوانیم با توجه به منابع پیش بینی شده در بودجه، بخشی از آب های سطحی را نگهداری کرده و در حوزه آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار دهیم. این طرح با مشارکت معاونت فنی و عمرانی و سازمان سیما و منظر شهرداری کرج در حال آماده سازی و اجراست.
 
احمدی نژاد ادامه داد: البته در کنار اجرای این طرح، انجام اقدامات موضعی و مقطعی را به منظور رفع مشکلات و کاهش آبگرفتگی ها بخصوص در معابر مستعد این امر، در دستور کار قرار می دهیم تا در سال جاری و در موارد بارندگی کمتر شاهد آبگرفتگی حوزه های مختلف شهری باشیم.
 
وی، در عین حال از تلاش گسترده نیروهای خدمات شهری، آتش نشانی و مدیریت پسماند برای تخلیه معابری که دچار آبگرفتگی شدید شده بودند تقدیر کرد و اظهار داشت: شدت بارش ها به گونه ای بود که برخی معابر و زیرگذرها به سرعت پر شدند. تخلیه این مسیرها اقدامی دشوار بود اما با همکاری مجموعه های ذکر شده، آب ها به سرعت تخلیه شده و مسیرها بازگشایی شدند.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین