تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
plusresetminus
حزب الله : استاندار البرز گفت: در حال حاضر ۱۷ شرکت خارجی سرمایه‌گذار در استان در حال فعالیت است و استان در حوزه خدمات الکترونیک رشد ۹۱ درصدی داشته است.
۰
کد مطلب : ۱۴۸۰۶۷
رشد ۹۱ درصدی حوزه خدمات الکترونیک در البرز/ فعالیت ۱۷ شرکت خارجی سرمایه‌گذار در استان

 

 

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سیدحمید طهایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به عملکرد دولت یازدهم اظهار داشت: در سال 92 منابع دولت کاهش یافته بود و دیوار حصر اقتصادی بلندتر می‌شد و تولیدکنندگان داخلی کاهش تولید داشتند. 

استاندار البرز با بیان اینکه تورم در آن زمان 45 درصد بوده است، ادامه داد: دولت یازدهم دیوارهای حصر اقتصادی را فرو ریخت و با مذاکره به دنیا اثبات کرد که انرژی هسته‌ای حق ما است. 

وی با اشاره به اینکه در استان البرز تلاش شد تا در مورد اقتصاد و احیا واحدهای صنعتی کار شود، بیان کرد: در استان واحدهای صنعتی متوقف شده وجود داشت که بعد از چند سال احیا شد.

طهایی با بیان اینکه 2 طرح ملی در البرز در سال گذشته راه‌اندازی شد، اضافه کرد: 23 هیئت سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه صنایع غذایی، خودرو و پنل‌های خورشیدی در استان حضور یافتند.

وی با اشاره به کسب رتبه دوم کشوری البرز در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی، بیان کرد: البرز رتبه اول کشوری در سرمایه‌گذاری در صنایع غذایی در کشور را به خود اختصاص داد.

طهایی با بیان اینکه شهرک سلامت در البرز راه‌اندازی شد، اضافه کرد: البرز از لحاظ جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال در سال 95 رتبه اول کشوری را کسب کرد و در طرح‌های صنعتی در حال اجرا رشد 35 درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه گمرک فعالیت خوبی در البرز دارد و رتبه چهارم در زمینه واردات ماشین آلات مورد نیاز کشور را بدست آورده است، عنوان کرد: اشتغال در صنعت در استان 1.5 برابر شد و در حوزه گازرسانی به شهرک صنعتی کوثر گازرسانی شد و برای نخستین بار در طالقان مشعل گاز روشن شد.

استاندار البرز با اشاره به اینکه البرز در حوزه تولید محصولات باغی رتبه 12، در محصول گندم رتبه 4، رتبه اول کشوری در تولید 70 تن در هکتار گیلاس، رتبه دوم کشوری در تولید اصله نهال را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: در حال حاضر 17 شرکت خارجی سرمایه‌گذار در استان در حال فعالیت است و استان در حوزه خدمات الکترونیک رشد 91 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در بخش‌های مختلف اشتغال در پایان سال 95، 2.2 درصد در کشاورزی، 42.1 درصد در صنعت و مابقی در حوزه خدمات است.

طهایی با اشاره به اینکه البرز جزو کریدور علم و فناوری تهران قرار گرفته است، گفت: یک سوم قطعه سازان کشور در البرز است.

وی با بیان اینکه در سال جاری 11 هزار و 870 نفر بیمه بیکاری در البرز دریافت می‌کنند، افزود: راه دیزین به شمشک که در زمستانها بسته می‌شود با سرمایه‌گذاری در حال اصلاح است.

استاندار البرز با اشاره به موضوع بیمارستان امام خمینی(ره) کرج، اظهار داشت: بنیاد شهید با توافق با سازمان همیاری شهرداری تهران، این بیمارستان را به کرج واگذار کرد که برای آن بیش از 40 میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده است.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین